Wat gebeurt er als je mobiel abonnement afloopt?

Als het mobiele abonnement afloopt dan wordt het automatisch verlengd. Je betaalt dan hetzelfde tarief en er verandert niets. Je kunt blijven bellen, sms'en en internetten zoals je gewend bent. Het enige verschil is dat je vanaf dit moment het contract op ieder ogenblik op kunt zeggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sim-only-internet.nl

Wat gebeurt er als je abonnement niet verlengd?

Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Wat gebeurt er als je telefoon abonnement verloopt?

Overstappen is vaak al mogelijk vanaf 4 maanden voor de einddatum van je huidige telefoonabonnement. Je nieuwe provider regelt dan automatisch dat je op de einddatum van je oude contract overgaat naar die nieuwe provider, in het nieuwe mobiele abonnement.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abonnement-zonder-toestel.nl

Wat gebeurt er als je sim only afloopt?

Je hebt verschillende opties wanneer je contract afloopt. Je kunt verlengen bij je huidige provider of overstappen naar een nieuwe. Ook kun je bij je huidige provider blijven, maar instappen in het collectief via Bouwend Nederland Telefonie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bouwendnederland.nl

Wat gebeurt er als ik mijn Vodafone abonnement afloopt?

Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.vodafone.nl

Mobiele Abonnementen - Kooptips (Consumentenbond)

21 gerelateerde vragen gevonden

Waarom is verlengen duurder dan nieuw abonnement Vodafone?

Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.vodafone.nl

Hoe weet je wanneer je abonnement is afgelopen?

De einddatum van je huidige contract kan je gemakkelijk vinden in MijnKPN. Zodra je bent ingelogd kan je dit vinden onder het kopje contract.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mobiel.nl

Hoe lang loopt mijn mobiele abonnement nog?

De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simonly.nl

Wat houdt verlengen in?

[ov] langer maken. [ov] langer laten duren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op encyclo.nl

Kan je een nieuwe telefoon kopen als je abonnement nog loopt?

Het afkopen van een abonnement is niet mogelijk als er een verlenging van het abonnement of nummerbehoud is aangevraagd. Ook mag je geen betalingsachterstand hebben. Wanneer je nog niet kan verlengen maar wel een nieuw toestel nodig hebt kan je uiteraard een los toestel kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bestemobieleproviders.nl

Wat gebeurt er als je telefoonabonnement niet verlengd tele2?

Mijn abonnement loopt af, maar ik wil nog niet verlengen. Wat gebeurt er dan? Je abonnement loopt gewoon door en alles blijft werken zoals je gewend bent. Als je een abonnement hebt met telefoon die is afbetaald, dan worden alleen nog de abonnementskosten in rekening gebracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tele2.nl

Hoeveel maanden van te voren overstappen naar andere provider?

Je hoeft niet tot de einddatum van je contract te wachten om te verlengen of over te stappen. Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overstappen.nl

Kan niet verlengen Vodafone?

Het ligt er dan aan wat je hebt afgesproken met Vodafone. Het kan zijn dat je abonnement kosten wijzigen of juist niet en je blijft je korting behouden (als je kortingen hebt). Je kan hierover het best contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze bellen of door een chat te starten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.vodafone.nl

Kan ik mijn Vodafone verlengen?

Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je contract afloopt. Je kunt de einddatum vinden in My Vodafone of in de My Vodafone App.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vodafone.nl

Wat houdt verlengen in Tele2?

Tele2 contractverlenging

Als je al een Tele2-abonnement hebt en je wilt graag met behoud van je huidige nummer van een aanbieding profiteren dan is dat mogelijk. Dit heet een contractverlenging, of ook wel: contractvernieuwing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mobiel.nl

Waarom abonnement verlengen?

Voor- en nadelen abonnement verlengen

Handig als je echt al toe bent aan een nieuwe telefoon. Goed om te weten, is dat de einddatum van je contract niet verandert en je geen dubbele kosten betaalt. Het grootste nadeel aan verlengen is dat je minder keuzevrijheid hebt. Je verlengt tenslotte bij dezelfde provider.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op keuze.nl

Kan je zomaar je telefoon abonnement opzeggen?

U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op unitedconsumers.com

Hoe lang moet je bij een provider blijven?

Hoe lang moet je bij een provider blijven? Dat is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je jouw provider verlaten wanneer je wilt. Houd er wel rekening mee dat je wel eventuele toestellen nog verder dient af te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op callmepower.be

Hoe kom je van een abonnement af?

Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe stap je over van abonnement?

Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op providers.nl

Kan je een 2 jarig abonnement opzeggen?

Opzeggen van een abonnement van 2 jaar

De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wat is de beste provider voor mobiele telefoon?

Welke provider heeft de beste dekking in Nederland? Uit de jaarlijkse sneltest van Ookla in 2021 bleek dat KPN de beste dekking in Nederland heeft. Hierbij won KPN met 833 tegenover 640 punten voor T-Mobile en 590 punten voor Vodafone.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wifiwijs.nl

Waarom nieuwe simkaart bij verlenging?

De techniek en het netwerk veranderd continu. Dit betekent dat onze simkaarten ook veranderen. Daarnaast kun je bij je bestelling kiezen voor een nieuw toestel of misschien heb je een nieuw toestel al aangeschaft. Dit zijn een aantal reden waarom wij bij een verlenging een nieuwe simkaart mee sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.vodafone.nl

Kan je een abonnement overzetten?

Kan ik mijn abonnement via contractovername overzetten op een andere naam? Bij contractovername wisselt je abonnement van eigenaar. Je kunt je abonnement laten overnemen door een ander persoon of door een bedrijf. Dit is bijvoorbeeld handig als je je abonnement niet meer nodig hebt of een eigen bedrijf bent gestart.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op t-mobile.nl

Populaire vragen