Als het mobiele abonnement afloopt dan wordt het automatisch verlengd. Je betaalt dan hetzelfde tarief en er verandert niets. Je kunt blijven bellen, sms'en en internetten zoals je gewend bent. Het enige verschil is dat je vanaf dit moment het contract op ieder ogenblik op kunt zeggen.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Overstappen is vaak al mogelijk vanaf 4 maanden voor de einddatum van je huidige telefoonabonnement. Je nieuwe provider regelt dan automatisch dat je op de einddatum van je oude contract overgaat naar die nieuwe provider, in het nieuwe mobiele abonnement.
Je hebt verschillende opties wanneer je contract afloopt. Je kunt verlengen bij je huidige provider of overstappen naar een nieuwe. Ook kun je bij je huidige provider blijven, maar instappen in het collectief via Bouwend Nederland Telefonie.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
De einddatum van je huidige contract kan je gemakkelijk vinden in MijnKPN. Zodra je bent ingelogd kan je dit vinden onder het kopje contract.
De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.
[ov] langer maken. [ov] langer laten duren.
Het afkopen van een abonnement is niet mogelijk als er een verlenging van het abonnement of nummerbehoud is aangevraagd. Ook mag je geen betalingsachterstand hebben. Wanneer je nog niet kan verlengen maar wel een nieuw toestel nodig hebt kan je uiteraard een los toestel kopen.
Mijn abonnement loopt af, maar ik wil nog niet verlengen. Wat gebeurt er dan? Je abonnement loopt gewoon door en alles blijft werken zoals je gewend bent. Als je een abonnement hebt met telefoon die is afbetaald, dan worden alleen nog de abonnementskosten in rekening gebracht.
Je hoeft niet tot de einddatum van je contract te wachten om te verlengen of over te stappen. Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.
Het ligt er dan aan wat je hebt afgesproken met Vodafone. Het kan zijn dat je abonnement kosten wijzigen of juist niet en je blijft je korting behouden (als je kortingen hebt). Je kan hierover het best contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze bellen of door een chat te starten.
Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je contract afloopt. Je kunt de einddatum vinden in My Vodafone of in de My Vodafone App.
Tele2 contractverlenging
Als je al een Tele2-abonnement hebt en je wilt graag met behoud van je huidige nummer van een aanbieding profiteren dan is dat mogelijk. Dit heet een contractverlenging, of ook wel: contractvernieuwing.
Voor- en nadelen abonnement verlengen
Handig als je echt al toe bent aan een nieuwe telefoon. Goed om te weten, is dat de einddatum van je contract niet verandert en je geen dubbele kosten betaalt. Het grootste nadeel aan verlengen is dat je minder keuzevrijheid hebt. Je verlengt tenslotte bij dezelfde provider.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Hoe lang moet je bij een provider blijven? Dat is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je jouw provider verlaten wanneer je wilt. Houd er wel rekening mee dat je wel eventuele toestellen nog verder dient af te betalen.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Welke provider heeft de beste dekking in Nederland? Uit de jaarlijkse sneltest van Ookla in 2021 bleek dat KPN de beste dekking in Nederland heeft. Hierbij won KPN met 833 tegenover 640 punten voor T-Mobile en 590 punten voor Vodafone.
De techniek en het netwerk veranderd continu. Dit betekent dat onze simkaarten ook veranderen. Daarnaast kun je bij je bestelling kiezen voor een nieuw toestel of misschien heb je een nieuw toestel al aangeschaft. Dit zijn een aantal reden waarom wij bij een verlenging een nieuwe simkaart mee sturen.
Kan ik mijn abonnement via contractovername overzetten op een andere naam? Bij contractovername wisselt je abonnement van eigenaar. Je kunt je abonnement laten overnemen door een ander persoon of door een bedrijf. Dit is bijvoorbeeld handig als je je abonnement niet meer nodig hebt of een eigen bedrijf bent gestart.