Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen.Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Contracten met een termijn van 24 maanden worden niet automatisch stop gezet nadat de einddatum is bereikt. Na 24 maanden zal jouw abonnement worden omgezet naar een maandelijks Sim Only abonnement met de bundels die je hebt in het 24 maanden contract.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Overstappen is vaak al mogelijk vanaf 4 maanden voor de einddatum van je huidige telefoonabonnement. Je nieuwe provider regelt dan automatisch dat je op de einddatum van je oude contract overgaat naar die nieuwe provider, in het nieuwe mobiele abonnement.
Mijn abonnement loopt af, maar ik wil nog niet verlengen. Wat gebeurt er dan? Je abonnement loopt gewoon door en alles blijft werken zoals je gewend bent. Als je een abonnement hebt met telefoon die is afbetaald, dan worden alleen nog de abonnementskosten in rekening gebracht.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Wanneer word ik afgesloten als ik niet op tijd betaal? Je betaling moet binnen 21 dagen bij Tele2 binnen zijn voordat je daadwerkelijk wordt afgesloten. Betaal je openstaande factuur altijd zo snel mogelijk.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Het afkopen van een abonnement is niet mogelijk als er een verlenging van het abonnement of nummerbehoud is aangevraagd. Ook mag je geen betalingsachterstand hebben. Wanneer je nog niet kan verlengen maar wel een nieuw toestel nodig hebt kan je uiteraard een los toestel kopen.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Bij Vodafone kun je je abonnement tijdelijk stopzetten. Dit kan vanaf minimaal 3 tot maximaal 9 maanden voor je stop. Je betaalt gedurende die periode geen abonnementskosten en je kunt je mobiele nummer tijdelijk niet gebruiken. De kosten hiervoor bedragen €20,84.
Je kunt elke maand je bundels aanpassen.
Loopt het contract van je huidige (sim only) abonnement bijna af ? Dan kan je overstappen naar een andere provider. Je hebt ook de keuze om bij je huidige provider te blijven (Dit wordt verlengen genoemd) of om een nieuw abonnement af te sluiten bij een andere provider.
Voor- en nadelen abonnement verlengen
Handig als je echt al toe bent aan een nieuwe telefoon. Goed om te weten, is dat de einddatum van je contract niet verandert en je geen dubbele kosten betaalt. Het grootste nadeel aan verlengen is dat je minder keuzevrijheid hebt. Je verlengt tenslotte bij dezelfde provider.
Je kunt 120 dagen voor het contracteinde een verlenging in gang te zetten. Je kunt dan ook meteen een nieuw toestel uitzoeken en in gebruik nemen. Verder heeft voor het contracteinde verlengen alleen zin als je een nieuwe telefoon mét lening wilt hebben.
Als je een nieuw toestel kiest bij een nieuw abonnement, dan kun je dat afbetalen met een toestellening. De hoogte van je lening bepaal je zelf. Hoe hoger het bedrag dat je meteen betaalt, hoe lager je lening en je maandelijkse kosten.
Je nieuwe abonnement wijzigen? Dat kan! Al vanaf 4 maanden nadat je nieuwe abonnement is ingegaan, kun je je abonnement verlengen mét een nieuw toestel. En met een Sim Only abonnement kan verlengen al na 2 maanden.
Met Vodafone NEXT bepaal je zelf wanneer je een nieuwe telefoon neemt. Zo verleng je een abonnement met telefoon bij ons al na 4 maanden in combinatie met een nieuw toestel. Wil je eerst Sim Only en misschien later een telefoon? Dan zet je jouw abonnement na 2 maanden al gratis over naar een abonnement met toestel.
Je abonnement wijzigen
Kun je nog niet verlengen, maar wil je wel overstappen naar een ander abonnement? Dat regel je eenvoudig in My Vodafone of de My Vodafone app. Wijzig bijvoorbeeld je abonnement naar Red Together of Red Unlimited, of wijzig je zakelijke abonnement naar Red Pro Select of Red Pro Unlimited.
Jouw factuur wordt elke maand rond de 25e afgeschreven. Je kunt je factuur op elk moment bekijken op MijnTele2. Met de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en zie je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is.