In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen. Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.
De status Return to Shipper verwijst naar een situatie waarin een zending wordt teruggestuurd naar de oorspronkelijke verzender na een mislukte bezorgpoging of wanneer de ontvanger weigert de zending te accepteren . De status Return to Shipper kan om verschillende redenen voorkomen, zoals een onjuist adres, een beschadigde zending of een geweigerde bezorging.
Teruggestuurd naar verzender
De zending wordt teruggestuurd naar de oorspronkelijke afzender vanwege bijvoorbeeld douaneproblemen, afwijzing door de ontvanger of betalingsproblemen .
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken. 3.
Lijkt je retourzending vertraagd of misschien zelfs vermist? In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Het is goed mogelijk dat zij je retour al fysiek hebben ontvangen, maar nog niet administratief hebben verwerkt.
Als u een bericht hebt ontvangen dat uw pakket is teruggestuurd naar de afzender, moet u contact opnemen met de afzender . Zij kunnen uw gegevens controleren en bijwerken en contact opnemen met de vervoerder die uw pakket probeert te bezorgen.
Als je het pakje terugstuurt, maakt een bedrijf die kosten voor niets. Alles bij elkaar kost een retour zo'n 12,50 euro. In totaal kost dat Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar. We sturen dus lekker alles 'gratis' terug, maar webshops rekenen die kosten uiteraard voor een deel door.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Optie 1: Vaak wordt het product dan gecheckt.Dat wordt gewoon door mensen gedaan.Zij kijken of het product gebruikt of beschadigd is. Optie 2: In andere gevallen wordt het product niet eens gecontroleerd en gelijk doorverkocht aan een opkoper die goedkope kleding opkoopt om het weer door te verkopen.
Als uw zending wordt geretourneerd, kunnen er geen restituties worden verstrekt, omdat USPS en UPS de levering als voltooid beschouwen . Als u het pakket opnieuw wilt verzenden, los dan eventuele problemen op die worden genoemd in de trackinggegevens of op het pakket bij retournering. Daarna kunt u een nieuw label maken met uw Stamps.com-account.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Wat u kunt doen: Wanneer de afzender het geretourneerde pakket ontvangt, bevestigt u dat het afleveradres correct is en dat het volledig en leesbaar op het pakket of label is geschreven . De afzender moet het artikel opnieuw verzenden met nieuwe postzegels.
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
Post niet leverbaar op opgegeven adres; geen adreswijzigingsorder in het bestand; doorstuurorder verlopen . Iemand is verhuisd maar heeft de USPS niet verteld om zijn post door te sturen of de doorstuurperiode is verstreken. Bezorging geprobeerd, geadresseerde niet bekend op adres.
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Indien de vervoerder meldt dat uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt bezorgd en dat u een terugbetaling ontvangt .
Als u niet thuis bent op het moment van bezorging en wij het pakket niet bij uw buren kunnen afleveren, brengen wij het naar een DHL ServicePoint bij u in de buurt . Wij laten ook een kaartje met een code in uw brievenbus achter.
Uw artikel is mogelijk teruggestuurd naar de afzender als:
Sommige adres- of bezorggegevens die de verzender heeft gebruikt bij het boeken van de levering, waren onjuist of onvolledig.