Shell V-Power Benzine verwijdert vuil en beschermt uw motor. In combinatie met een hoger octaangetal zorgt dit voor nog betere motorprestaties. Kortom, met Shell V-Power Benzine RON 98 haalt u meer uit uw motor. Shell V-Power heeft een hoger octaangetal.
Betere efficiëntie
In vergelijking met andere brandstoffen heeft Shell V-Power Benzine bijvoorbeeld drie keer zoveel moleculen die reinigen en beschermen. Bovendien is de premium benzine drie keer actiever in het verminderen van wrijving, waardoor de efficiëntie van een motor groter wordt.
Shell V-Power loodvrij bevat drie keer zoveel reinigende en beschermende moleculen als onze reguliere brandstof * F, helpt prestatieverminderende afzettingen te verwijderen en beschermt tegen toekomstige ophoping op belangrijke motoronderdelen zoals inlaatkleppen of brandstofinjectoren* B .
Het grootste verschil tussen Shell V-Power Benzine en Euro 95 Benzine is de actieve reiniging van de motor tijdens het rijden. Shell V-Power Benzine bevat drie keer meer reinigende moleculen dan Shell Euro 95.
Geschikt voor elke benzinemotor
Elk voertuig dat geschikt is voor Euro 95 kan zonder aanpassingen rijden op Shell V-Power Benzine. Ook kunt u zonder problemen afwisselen met Shell V-Power Benzine en Euro 95.
Onze Shell V-Power benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en is onze beste brandstof ooit1. Het bevat 3x meer reinigende moleculen dan onze reguliere brandstof Shell Euro 95 en reinigt daardoor 100% de belangrijkste motoronderdelen zoals inlaatkleppen en brandstofinjectoren2.
Shell V-Power 98 is een premium 98 octaan loodvrije brandstof , ontworpen om zowel prestatie- als efficiëntievoordelen te bieden, waardoor het beschikbare vermogen op de wielen wordt vergroot. Geschikt voor gebruik in veel geïmporteerde en high performance voertuigen die zijn ontworpen om te rijden op premium brandstoffen met een minimaal octaangetal van 95.
Omdat bio-ethanol stoffen bevat die onderdelen in de motor en het brandstofsysteem kunnen beschadigen, wijken Nederlanders uit naar de duurdere 'premium' brandstoffen zoals Shell V-Power, Total Excellium en BP Ultimate.
De verbeterde Shell V-Power Benzine bevat 3x meer reiniging en beschermende moleculen. Shell V-Power verwijdert 100% van de prestatie verminderde afzettingen en beschermt tegen de vorming hiervan op vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen.
Euro 98/E5 heeft naast een hoger octaangetal ook een aantal additieven die aan de mix toegevoegd zijn. Deze additieven zouden volgens brandstof fabrikanten een positief effect hebben op de levensduur van de motor. En het verbruik zou daarmee ook beter zijn waardoor de auto beter kan presteren en dus langer meegaat.
Een hogere octaangetal (Research Octane Number, of RON) is de sleutel tot de verbeterde prestaties van Shell V-Power , want terwijl de meeste brandstof op Britse tankstations 95 RON is, verhoogt Shell V-Power de inzet naar 99 RON. In essentie voegt dit extra vermogen en prestaties toe aan octaangevoelige motoren.
V-power is een prestatiebrandstof, heeft een hoger octaangetal dan Euro 95 en bevat 0% bio-ethanol. Wij leveren Shell V-Power Benzine met een octaangetal van minimaal 98. Zo helpt deze unieke samenstelling extra vermogen te leveren waardoor de prestaties van uw auto of motor verbeteren.
Ja, u mag standaard en premium benzine combineren . Omdat beide brandstoffen loodvrij zijn, hebben ze geen invloed op de motor van uw auto. Als u echter een high-performance voertuig met een hogecompressiemotor rijdt, kan het mengen van gewone en premium benzine niet de beste prestaties uit de motor halen.
Shell V-Power Diesel
Na verloop van tijd kunnen er afzettingen ontstaan op componenten zoals brandstofinjectoren in dieselmotoren. Shell V-Power diesel biedt onze diepste reiniging van interne dieselinjectorafzettingen*I en beschermt het uitlaatgasrecirculatiesysteem van uw auto.
In Duitsland biedt Shell al enige maanden V-Power-benzine met een octaangetal van 100. Het is daar in de plaats gekomen voor Super Plus 98. Naast alle goede eigenschappen heeft V-Power ook een nadeel: het is duurder dan de oorspronkelijke Super Plus 98.
Bij Shell wordt de laatste V-Power genoemd om de 'premium' kwaliteit te onderstrepen. De adviesprijs daarvan ligt momenteel rond de 2,18 euro per liter.
Shell heeft in Nederland geen benzine met octaangetal 98 meer, en is volledig overgestapt op Shell V-Power die octaangetal 97 heeft. Het is zo dat er bij de pompen van de Shell V-Power een octaangetal van 95 vermeld wordt.
Het nadeel van E10 benzine is dat het door de grotere hoeveelheid bio-ethanol vocht aantrekt en dat kan roestvorming in de brandstoftank veroorzaken. Als je auto langdurig stilstaat kan de motor, de brandstofleiding of de brandstofpomp uiteindelijk kapotgaan.
Waterstofgas is een schoonbrandende brandstof, omdat waterstof, wanneer het in een brandstofcel met zuurstof wordt gecombineerd, warmte en elektriciteit met waterdamp produceert. Waterstofbrandstof produceert dus geen schadelijke gassen en wordt daarom beschouwd als de schoonste brandstof.
De aanduiding E5 geeft aan dat de V-Power tot maximaal 5% ethanol kan bevatten. In V-Power benzine is geen ethanol toegevoegd.
Shell V-Power heeft een verbeterde octaankwaliteit. Met een octaangetal van 99 RON is Shell V-Power ontworpen om meer vermogen en verbeterde responsiviteit te bieden in veel moderne auto's.
Verschil E5 of E10
E10 is geschikt voor 90% van de benzineauto's. Voor auto's die niet geschikt zijn, vaak oudere modellen, raadt de ANWB aan om Euro 98 (E5) te tanken. Als dit niet beschikbaar is, kies dan voor SuperPlus 98 of een premium brandstof.
Shell V-Power is een brandstof die drie keer meer wrijvingsverminderende en reinigende moleculen bevat dan een Shell FuelSave brandstof. De wrijvingsverminderende en reinigende moleculen helpen de kritieke onderdelen van je motor.Het zorgt ervoor dat vuil zich niet ophoopt.Vuil in je motor vermindert de prestatie.
Er is gewone loodvrije benzine (RON 91), E10 loodvrije benzine die het octaangetal verhoogt tot RON 94, omdat het gemengd wordt met 9-10% ethanol, RON 95 octaangehalte loodvrije benzine en RON 98 octaangehalte loodvrije benzine. Deze benzine bevat doorgaans additieven die de interne onderdelen van de motor kunnen 'reinigen' om het brandstofverbruik te verbeteren en de levensduur te verlengen .
Welke benzine is beter, 95 of 98
Een motor die is gebouwd en berekend op Euro 95 zal geen betere prestaties leveren met Euro 98. In werkelijkheid zorgt de laatstgenoemde alleen in geval van oudere motoren en motoren in sportieve auto's voor het beter presteren ervan.