Een vlotternaald is een onderdeel van een carburateur. Het onderdeel is een soort sproeier die kan worden afgesloten door een precies passende, beweegbare naald. De naald wordt bewogen via een lip op de vlotter.De vlotter drijft in de brandstof (benzine) in de vlotterkamer.
Een vlotter is het deel van een regelaar dat drijft op een vloeistof en langs mechanische weg de regelaar bedient. Zodra het peil van de vloeistof hoger (of lager) wordt dan een vooraf ingestelde waarde, zal de regelaar een signaal afgeven.
In dit reservoir zit een drijver – de vlotter – die is verbonden met een klepje in de benzinetoevoer. Doordat de drijver op de benzine blijft drijven, drukt deze het klepje vanzelf dicht als het benzineniveau precies hoog genoeg is gestegen.
Een vlotterschakelaar is een apparaat dat wordt gebruikt om het niveau van een vloeistof in een tank of een container te meten. De schakelaar werkt als een sensor die het elektrische circuit kan sluiten of openen. De vlotterschakelaar open of sluit het circuit als een bepaald vloeistofniveau wordt bereikt.
Vlotterbak & Vlotters
Alleen bij een goed afgestelde vlotter krijgt de carburateur van je scooter precies de juiste hoeveelheid brandstof aangeleverd. Als het peil in de vlotter te hoog wordt, stopt automatisch de benzine-aanvoer vanuit de benzinepomp.
Vlak achter de hoofdsproeier, iets lager zie je de stationair sproeier. Afstellen van de vlotterhoogte doe je door voorzichtig het messing metaaltje te buigen. Het meten doe je vanaf de zijkant van de carburateur. Daar waar de vlotterbak op de carburateur aangesloten zit.
Je vlotter drijft op de benzine in je vlotterbakje. Als hij op een bepaalde hoogte komt sluit de vlotternaald de benzinetoevoer af. Als dit niet gebeurd, overstroomt je vlotterbakje, of je hele carb.
Een vlotterschakelaar heeft een drijvend element dat zakt en stijgt met het waterniveau in de tank. Wanneer het niveau een vooraf ingestelde hoogte overschrijdt, maakt de schakelaar een elektrisch circuit en start de pomp. Het schakelmechanisme bestaat uit een drijvend hol lichaam met daarin een stalen kogel.
U kunt zelf proberen de vlotter schoon te maken, dit kan bijvoorbeeld met azijn. Zorg er wel voor dat u de vlotter eerst uit uw toilet haalt voordat u dit probeert, het is namelijk zo dat azijn de rest van de onderdelen in uw toilet aan kan tasten en dit kan terzijnertijd ook weer voor ongewenste problemen zorgen.
Wanneer uw wc blijft doorlopen, kan dit veroorzaakt worden door de vlotter. Kalk en/of vuil kunnen ervoor zorgen dat de vlotter niet meer naar behoren functioneert. In dat geval blijft de vlotter hangen in de stortbak. Gevolg hiervan is dat de watertoevoer open blijft staan.
Je begint met een check van de kleur van je bougie nadat je een eind volgas hebt gereden. Aan de kleur van je bougie kun je namelijk aflezen hoe de verbranding van je gassen is. Is de kleur lichtgrijs tot grijs; dan is de sproeier te klein. Is de kleur zwart dan is de sproeier te groot.
Als je met een te grote sproeier kan je daar soms helemaal niets van merken, de brommer kan er perfekt mee rijden, en het is ook helemaal niet slecht, maar vaak accellereert hij wel een stuk minder, als je dan een te kleine sproeier erin doet lijkt hij meteen een stuk sneller te accellereren, maar dit is dan maar voor ...
De vlotterkraan is toepasbaar in elk gangbaar opbouwreservoir, Wisa XS en Wisa XT inbouwsystemen en vele soorten duoblokken.
Een lekkende toiletpot
Probeer eerst de bouten aan te draaien met een schroevendraaier, en als dat het lek niet stopt, maak je de tank leeg, verwijder je elke bout en vervang je de rubberen pakking rond de kop. Je kunt de bouten hergebruiken, maar het is waarschijnlijk een goed idee om ze ook te vervangen.
Als het toilet helemaal niet goed doorspoelt, is er waarschijnlijk iets mis met het doorspoelmechanisme in de stortbak. Bij het doorspoelen duwt de hendel tegen een arm met een ketting eraan. Deze ketting is verbonden met de klep onder in de watertank. Deze wordt opgetild, waardoor het water wordt vrijgegeven.
Boven het toilet zit een bak (1) die met water gevuld is. Dat water stroomt weg als op de bedieningsknop gedrukt wordt. Daardoor stroomt het water weg door een ventiel (2) onderin de bak. Het water stroomt in één keer weg, de toiletpot (3) in.
Reacties. Een kopje in het toilet doen en een nachtje laten staan, dan kun je morgen de toiletborstel door je toilet halen en is je toilet schoon. Gebruik hiervoor beter schoonmaakazijn.
Het ontkalken is heel eenvoudig. Het schoonmaakazijn giet u in de stortbak. Laat het schoonmaakazijn een nacht in de stortbak zitten. Spoel het toilet de volgende dag door en klaar bent u met ontkalken.
De pomp kan geheel of gedeeltelijk in het water worden ondergedompeld, aangezien de pomp zichzelf koelt met het water dat wordt verpompt. Drooglopen kan voor een dompelpomp funest zijn. Daarom zijn er geen dompelpompen die geheel droog kunnen zuigen in een automatische stand (op basis van een vlotter).
Gemiddeld gaan dompelpompen ongeveer 10 jaar mee.
het probleem is dus gewoon dat dit niet gebeurd ,een aantal oorzaken zijn een versleten vlotternaald , slechte of vuile vlotterpen (waarmee de vlotter vastzit en scharniert) , lekke vlotter of gewoon dat de vlotter vast zit in de vlotterbak en dus niet omhoog KAN.
Ultrasoon reinigen carburateurs
Voor het ultrasoon reinigen van CV (motorfiets) carburateurs zijn de kosten (gemiddeld1) : € 30,- per stuk. € 50,- voor een set van 2. € 80,- voor een set van 4.