De DSG mechatronic is het regelbrein van de DSG versnellingsbak waar alle commando's worden verwerkt en uitgevoerd. Er bevinden zich diverse solenoids, actuatoren en sensoren die verantwoordelijk zijn voor het in gang stellen van de juiste versnelling op het juiste moment en het bedienen van de koppeling.
Mechatronica gaat over intelligente systemen waarin hardware wordt gecombineerd met software, ook wel embedded systems genoemd. De mechatronica engineer is degene die deze systemen bedenkt, ontwerpt, programmeert en optimaliseert in de high tech sector.
Droge Koppeling vervangen: DSG DQ200 0AM Mechatronic, nieuwe inclusief montage €1399,- DSG DQ200 0AM Mechatronic, gereviseerd inclusief montage €1099,- DSG software bij nieuwe mechatronic of bak v.a. €69,-
Met een gemiddelde levensduur van c.a. 150.000 km tot 250.000 km wat uiteraard afhankelijk is van rijgedrag en rij-omstandigheden!
De ZF-automaat is betrouwbaar, van hoge kwaliteit en doet het onder meer goed in sportwagens. De ZF-automaat kan prima omgaan met veel trekkracht en is dankzij de koppelomvormer prettig bij het rijden met een caravan. De DSG-automaat is een automaat met dubbele koppeling. Het zijn goed beschouwd twee automaten in één.
Er bereiken ons wel eens klachten, maar op het totale aantal rondrijdende auto's met DSG kunnen we stellen dat de betrouwbaarheid is verbeterd. Wanneer u een auto op het oog heeft is het natuurlijk heel erg belangrijk om te kijken of al het onderhoud is uitgevoerd zoals is voorgeschreven.
DSG Olie Verversen is noodzakelijk om schade en schakelklachten aan uw DSG bak te voorkomen! DSG olie verversen dient volgens fabrieksprotocol, iedere 60.000 km te worden uitgevoerd.
Standaard kan de 6-bak DSG 380~400 Nm koppel aan voordat de koppeling overbelast wordt en gaat slippen. Wij kunnen de schakeldruk verhogen zodat er probleemloos 450~480 Nm koppel overgebracht kan worden.
Mechatronica is een aanpak bij het integraal en optimaal ontwerpen van een mechanisch systeem en het bijbehorende regelsysteem. Dit regelsysteem bestaat vaak uit een microcontroller of een embedded computer.
Bij mechatronische producten of machines kun je denken aan airbags, drones, operatiearmen, robots en 3D-printers. Maar ook aan fabrieks- of productiemachines.
De DSG mechatronic is het regelbrein van de DSG versnellingsbak waar alle commando's worden verwerkt en uitgevoerd. Er bevinden zich diverse solenoids, actuatoren en sensoren die verantwoordelijk zijn voor het in gang stellen van de juiste versnelling op het juiste moment en het bedienen van de koppeling.
DSG Spoelen - Het Flushen of Spoelen van uw DSG versnellingsbak is een methode om klachten aan de DSG bak te voorkomen of zelfs te verhelpen. Slecht schakelgedrag, bonken, slippen of zelfs het schommelen van het toerental zijn bekende problemen waarbij een vakkundige methode van DSG Spoelen uitkomst biedt!
DSG oliewissel is bij DSG Service Dealer erg gunstig:
Olie verversen van een DSG + nieuw oliefilter + DSG Check diagnose €179,- DSG DL501 0B5 automaat olie verversen + nieuw oliefilter + DSG Check diagnose €215,- GTE DSG DQ400 0DD Bak olie verversen zonder oliefilter + DSG Check diagnose €225,-
Wat kost het spoelen? Het spoelen van een automaat kan vanaf een €299,- incl btw. Afhankelijk van de hoeveelheid en type olie en benodigde tijd voor aansluiten van de connectoren. Mocht er een filter in het systeem zitten die ook vervangen dient te worden kunnen de kosten hoger uitvallen.
Het grootste verschil tussen de DSG6 en de DSG7 is door LuK Clutch Systems ontwikkelde koppeling. Waar de DSG6 gebruik maakt van natte lamellenkoppelingen, gebruikt de DSG7 versnellingsbak twee droge platenkoppelingen. Daarnaast heeft de DSG7 een extra uitgaande as waar de achteruitversnelling aan gekoppeld is.
DSG staat voor Direct Shift Gearbox. Het is een manier van automatisch schakelen waarbij een combinatie wordt gemaakt tussen schakelen en koppelen. Een normale automatische versnellingsbak schakelt met behulp van één koppeling naar een andere versnelling. Maar de DSG schakelt naar een andere koppeling.
Een aantal redenen om uw DSG versnellingsbak te laten chiptunen: Verhogen koppelbegrenzer en schakeldruk. Hierdoor kan de DSG versnellingsbak het motorvermogen beter overbrengen zonder verlies van duurzaamheid en stabiliteit. Schakeltijd wordt geoptimaliseerd.
Wat is een DSG-automaat? We hebben het nu al verklapt: DSG is een automatische versnellingsbak. Maar dan met meerdere koppelingen. Dit zorgt ervoor dat je sneller van versnelling wisselt, omdat er altijd een koppeling met de volgende versnelling klaar staat.
Elke DSG-automaat heeft twee standen waarin je kunt rijden, de D (Drive) en S (Sport), naast de R van 'Reverse' (achteruit) en de P-stand (Parkeren). Voor een normaal en rustig rijgedrag, rijd je in de D-stand. Hierbij schakelt de versnellingsbak geheel automatisch naar de juiste versnelling.
De modellen die tot nu toe beschikbaar zijn met een DSG-versnellingsbak zijn: Volkswagen: Passat (ook als Variant), Passat CC, Golf, Touran, Eos, Sharan (2011), Jetta, Caddy en Tiguan, Polo (2009) en Scirocco. Audi: A3, TT, Audi A4, Audi A5, Audi A6 en Audi Q5 (Ook wel "S-Tronic" genoemd in nieuwere modellen).