Wat doet DPD als je niet thuis bent?

Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben op de bezorging door DPD?

Uw pakket wordt naar een Pickup parcelshop in de buurt gebracht. Dit is een snelle en gemakkelijke optie, en betekent dat u het pakket kunt ophalen wanneer het u uitkomt. De DPD-chauffeur laat een briefje achter in uw brievenbus met het adres van de Pickup parcelshop en wanneer het pakket klaar is om opgehaald te worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe vaak probeert DPD te bezorgen?

Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Waar gaan pakketjes heen als je niet thuis bent?

Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als je DPD bezorger mist?

Als de ontvanger niet aanwezig is, laat de chauffeur bij de eerste afleverpoging een niet-thuis-bericht achter in de brievenbus. Daarop staat wat de ontvanger kan doen om alsnog het pakket in ontvangst te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

DPD: Dit is precies hoe je een pakket niet moet bezorgen

20 gerelateerde vragen gevonden

Wat als je niet thuis bent met DPD?

DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat te doen als je buren je pakketje niet geven?

De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet. Je kunt ook zelf contact opnemen met het post- of koeriersbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als je niet thuis bent voor een pakketje?

Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Hoe lang blijven pakketjes bij een afhaalpunt liggen?

Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar gaat mijn pakket heen?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe vaak probeert DPD te bezorgen?

Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen . Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer. Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom bezorgt DPD niet op zaterdag?

Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Kan DPD terugkomen?

Twee keer. Als de eerste bezorging niet succesvol is, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe weet ik hoe laat DPD komt?

Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Kun je bij DPD de bezorgdag wijzigen?

De meldingen die we na het ophalen en op de dag van levering versturen, bevatten een link waarmee u de bezorgdatum of het adres kunt wijzigen . De persoon die de e-mail ontvangt, kan de datum en het adres wijzigen in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe meld ik een DPD-bezorger?

Als ontvanger meldt u uw klacht bij uw verzender, die over alle benodigde documenten beschikt. Als u een zakelijke verzender bent, meldt u uw klacht via het klachtenformulier in myDPD in de sectie 'orders' . Als u geen toegang hebt tot myDPD, neem dan contact op met onze klantenservice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang blijft een pakket bij een DPD punt liggen?

Hoe lang blijft een pakket liggen bij een DPD Pakketpunt? Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. Na 7 dagen krijgt het DPD Pakketpunt het verzoek om het pakket retour afzender te sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Wat gebeurt er als je pakket wordt teruggestuurd?

Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deburen.nl

Hoe lang bewaart Parcelshop mijn pakket?

Hoe lang bewaart Evri Parcelshops pakketten? Evri Parcelshops kan pakketten tot 7 werkdagen bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan je een pakket weigeren aan de deur?

Bij een PostNL-punt

Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als je je pakket niet hebt ontvangen?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Waar gaat je pakket heen als je niet thuis bent bij DHL?

Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden. Indien dit ook niet lukt, zal het pakket naar een DHL-Servicepoint gaan waar het pakket kan worden afgehaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Wat gebeurt er met mijn pakket als je niet thuis bent?

Als de bezorger niet thuis is, zal DHL een nieuwe bezorgpoging doen. Als alternatief laat het bezorgbedrijf informatie achter over waar het pakket kan worden opgehaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hi-werns.com

Wat moet ik doen met de post die bij mij toekomt maar niet voor mij is?

Dit doe je als volgt:
  1. Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
  2. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
  3. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
  4. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is mijn pakket bij de buren bezorgd?

Online altijd de laatste informatie

Vanaf 1 juli 2022 informeren we je digitaal waar je pakket is bezorgd: bij de buren of bij een PostNL-punt. Want online heb je altijd de laatste informatie over waar je pakket is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Populaire vragen