Bij aankoop van een nieuwe zonnebril geeft de leverancier aan of de zonnebril polariserende glazen heeft. Meestal zit er een sticker met een "P" op het glas die aanduidt dat de glazen een polariserende werking hebben.
Een Ray-Ban zonnebril polarized herken je aan het logo op het glas. Het Ray-Ban logo zie je altijd in een witte kleur op het glas. Als er een P achter staat, dan is het een gepolariseerde zonnebril.
Gepolariseerde brillenglazen blokkeren schitteringen, voor helderder zicht en scherpere contrasten en bieden tegelijkertijd 100% UVA- en UVB-bescherming die jouw ogen tegen het zonlicht beschermen.
De neuspads van de bril zijn onjuist: bij Ray-Ban staan de initialen 'R' en 'B' erin gegraveerd en niet het hele logo. De naam en maataanduiding ontbreken aan de onderkant van de neusbrug. Een tweede schroef ontbreekt in het scharnier. De omschrijving van het model en de maat aan de binnenkant van de poot kloppen niet.
Hoe je polariserend glas herkent
Kijk – met je zonnebril in handen, maar wel door het glas – naar een lichtschittering en draai de bril in een hoek van 90 graden ten opzichte van het licht (bijvoorbeeld door achterover te leunen). Neemt de intensiteit af? Dan heb je een gepolariseerde variant in handen!
Zoals we gezien hebben, is het grote voordeel van Ray-Ban zonnebrillen dat ze met materialen van hoge kwaliteit gemaakt worden. Ray-Ban zonnebrillen zijn tijdloos. Ray-Ban zonnebrillen zijn niet alleen duurzaam, ze zijn ook geschikt voor de gezondheid en bescherming van je ogen.
De weerkaatsingen komen niet meer op uw netvlies terecht, waardoor u de wereld zonder hinderlijke schitteringen aanschouwt. Naast het wegnemen van de schittering geven gepolariseerde glazen een beter waarneming dan 'normale' zonnebrillen van kleuren en contrasten.
De zonnebril heeft zelf een paar kenmerken waarmee je de echtheid kunt achterhalen. Op het linkerglas staat linksboven in het wit "Ray-Ban". Op het rechterglas staat rechts in het midden RB gegraveeerd. Waar je ook op moet letten is dat alle glazen in zonnebrillen van Ray-Ban van echt glas zijn en niet van plastic.
Kijk dan eens op de bijsluiter van de bril. Bij een echte staat het volledige adres van de leverancier op de voorkant, bij een namaak ontbreekt vaak een deel van het adres. Brillendoekje; Het brillendoekje vertelt ook iets over de echtheid van je Ray-Ban verraadt een imitatie bril.
Polariserende zonnebrillen filteren het horizontale licht weg. Hierdoor heb je geen last meer van de felle, schitterende zonnestralen die via bijvoorbeeld het wateroppervlak je oog bereiken. De verticale zonnestralen worden wel doorgelaten, want anders zou je helemaal niets meer zien.
Groene, grijze en bruine glazen zijn ideaal voor het autorijden. Deze kleuren zijn functioneel, geschikt voor alledaags gebruik en zullen de kleurwaarneming niet vervormen. Zonnebrillen met gele glazen zijn verboden in het wegverkeer.
Houd je zonnebril (of bril) nooit onder heet water. De coating van het montuur bestaat uit verschillende dunne laagjes, die door de temperatuurwisseling kunnen barsten. Laat je zonnebril met zomerse temperaturen dus ook niet buiten liggen!
Categorie 1 blokkeert 20-57% van het uv licht, wat meestal ook modieuze lenzen zijn. Zonnebrillen van categorie 1 zijn het meest geschikt voor mistige dagen met weinig blootstelling aan de zon. Categorie 2-lenzen blokkeren 57-82% van de uv stralen en zijn geschikt voor gedeeltelijk bewolkte dagen.
Een autobril is een bril met speciale glazen: Roadview-glazen. Deze glazen hebben een oranjebruine kleur, waardoor je meer contrast ziet en minder last hebt van lichtschitteringen. Hierdoor heb je beter zicht op de weg en dat maakt autorijden een stuk prettiger én veiliger.
Zijn de glazen van uw Ray-Ban zonnebril kapot of beschadigd? Dan kunt u hier heel simpel Standaard glazen voor uw zonnebril nabestellen.
Ray-Ban is een fabrikant van zonnebrillen. Het bedrijf werd in 1937 opgezet door Bausch & Lomb, en in 1999 verkocht aan de Italiaanse Luxottica Group.
Je Ray-Ban zonnebril op sterkte is verkrijgbaar vanaf 149. -*. Je kunt ze. Gratis verzending vanaf €25 & gratis retour.
Om te achterhalen welke formaat zonnebril je nodig hebt, houd dan de creditcard verticaal onder je oog en kijk in de spiegel. Als de creditcard bij het einde van je oog stopt, moet je gaan voor een standaardformaat zonnebril M (medium). Is de creditcard groter dan jouw oog, dan heb je een S (small).
Hoe vind ik de juiste montuurbreedte? Als u al een bril heeft die qua vorm lijkt op de bril waarop uw oog gevallen is (bv. rechthoekig), kunt u die bril als uitgangspunt gebruiken. Meet daarvoor met een liniaal aan de bovenkant van het frame de afstand van de ene kant naar de andere.
Kies bijvoorbeeld voor de trendy Ray-Ban Wayfarer of Ray-Ban Clubmaster. Het ideale model zonnebril is recht of hoekig, zodat uw gezicht smaller en langer lijkt. Ook een donker montuur geeft enigszins diepte aan uw gezicht.
Om ervoor te zorgen dat u verkeersborden en stoplichten blijft herkennen, moeten de zonnebrilglazen hun natuurlijke kleurcontrast houden. Daarom zijn groene, bruine en grijze tinten het meest geschikt voor het rijden. Meekleurende glazen zijn niet altijd de beste keuze voor autorijden.
Als we kijken in de winkel dan zien we dat 150 euro vaak een mooi startbudget is voor een leuke zonnebril. Daar heb je al een toffe monteur voor van een gekend merk. Bij het jonge volkje merken we een groeiende populariteit van merken zoals Ray-Ban en Guess.
Zonnebrillen voor in het verkeer.
Vanaf categorie 4 is de bril te donker om nog veilig auto te rijden. Eenmaal het duister wordt kan je best je zonnebril afzetten. Fototrope lenzen, die donkerder worden naarmate er meer licht op valt, zijn minder geschikt voor de auto.