capcode 1420059 - Traumaheli LifeLiner 2 - MMT 90.1 - P2000alarm monitor.
Alle recente P2000 alarmeringen voor Traumahelikopter Rotterdam (LFL2) (Capcode: 1420059)
Een capcode is grofweg vergelijkbaar met een telefoonnummer of IP-adres en identificeert de bedoelde ontvanger. Het verschil is echter dat er meerdere ontvangers hetzelfde nummer kunnen hebben, men "luistert" naar berichten met een bepaalde capcode.
B = Brand of Explosie. G1 = Gevaar: Verspreiding van stoffen (gas, vloeistofnevel, vaste deeltjes) door de lucht. G2 = Gevaar: Verspreiding van stoffen over het oppervlak (land, oppervlaktewater) G3 = Gevaar: Overige (potentieel) gevaarlijke gevolgen (stormschade, dreigend omvallen schoorsteen)
capcode 0923100 - Monitorcode Ambulancepost - P2000alarm monitor.
capcode 1120107 - 21-107 - P2000alarm monitor.
capcode 1123130 - P2000alarm monitor.
P2000 is een digitaal systeem dat het oude analoge systeem vervangen heeft. Het systeem is in tegenstelling tot C2000 niet versleuteld, waardoor de berichten door iedereen ontvangen en gelezen worden. Het P2000-systeem maakt gebruik van de frequentie 169,650 MHz.
Re: capcode 2029568
Dat is een code die in het Flex-protocol gebruikt wordt voor groepsoproepen. Op deze manier hoeft een groepsoproep maar een keer verzonden te worden.
capcode 1420999 - Rijnmond-Ambulance - Monitorcode Ambulancepost - P2000alarm monitor.
capcode 0126999 - Monitorcode - P2000alarm monitor.
capcode 1523001 - P2000alarm monitor.
capcode 1523170 - Ambulance 16-170 - P2000alarm monitor.
De Lifeliner 3 is operationeel vanaf de vliegbasis te Volkel. De standplaats is dan ook in Volkel. De dekkende regio's zijn Oost-Brabant, Gelderland, Noord-Limburg en Zuidoost-Utrecht waarin de helikopter actief is.
capcode 0820152 - 06-152 - P2000alarm monitor.
A2 rit - Een inzet waarbij de ambulance zonder zwaailicht of sirene rijdt. De ambulancebemanning moet binnen 30 minuten ter plaatse te zijn. B1 rit - Planbare rit van patiënt die voor onderzoek of behandeling naar en van de ziekenhuizen gebracht moeten worden.
Een spoedrit is in opdracht van de meldkamer. Gezien de ernst van de melding dient de ambulance hierbij binnen 15 minuten (A1) dan wel 30 minuten (A2) ter plaatse te zijn. De meldkamer stelt de classificatie vast.
Spoedeisende ambulancezorg
Bij een A2-urgentie is geen sprake van een levensbedreigende situatie, maar is wel spoed geboden: de ambulance dient zo snel mogelijk (maar uiterlijk binnen 30 minuten) ter plaatse te zijn. Er wordt dan geen gebruik gemaakt van zwaailichten en sirenes.
Op het Operationeel Centrum, de meldkamer van politie, brandweer en GHOR, zitten dag en nacht politiemensen die samen met de agenten op straat en in de lucht er alles aan doen om verdachten snel te pakken of hulp te verlenen aan burgers.
Zo zijn er verschillende prioriteiten: Prio 1: spoed met gebruik van zwaailicht en sirene Prio 2: gematigde spoed zonder gebruik van sirene en zwaailichten Prio 3: geen spoed en geen gebruik van zwaailicht en sirene vrijstelling: spoed zonder gebruik van zwaailichten en sirenes Soms worden prio 4 en 5 ook gebruikt.
Hoe werkt een P2000 alarmontvanger? De P2000-pager reageert als hij een bericht ontvangt met de in het geheugen geprogrammeerde capcode. Een capcode is grofweg vergelijkbaar met een telefoonnummer en identificeert de bedoelde ontvanger. Het verschil is echter dat er meerdere ontvangers kunnen zijn.
P1 kan verwijzen naar: P1 (Letland), een regionale weg in Letland P01 (Oekraïne), een regionale weg in Oekraïne, zie R01 (Oekraïne) P1 (AirTrain Newark), station AirTrain Newark Papyrus 1, een hand [..]
- P1: Dit staat voor de prioriteit van de melding. Doorgaans is dit P1 of P2. P1 staat voor prio 1, de hoogste prioriteit waarbij met optische en geluidssignalen (zwaailicht en sirene) gereden wordt. P2 staat voor Prio 2, gepaste spoed.