Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer.
Onderweg betekent dat het pakket in het verzendproces zit en zich overal kan bevinden. Bezorging in gang betekent dat een vrachtwagen onderweg is om uw pakket af te leveren.
Waarom is mijn pakket naar een PostNL-punt gebracht? Het komt soms voor dat er niemand thuis is bij het moment van bezorgen. We leveren je pakket dan af bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Je ontvangt van ons een code waarmee je kunt zien naar welk PostNL-punt je pakket is gebracht.
De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 21.30 uur.
PostNL punt is een winkel waar je het pakket kunt laten afleveren en kunt ophalen. Het is een punt waar het pakket naartoe gestuurd kan worden indien je het pakket thuis niet hebt kunnen ontvangen.
Dit betekent dat het pakket zich in een rijdend voertuig of in een van onze faciliteiten bevindt. Er is momenteel niets dat u moet doen. Onderweg voor levering: uw pakket is gescand en in een aflevervoertuig geladen om te worden geleverd.
We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een 'niet-thuiscode'. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen. Goed om te weten: we bewaren je pakket maximaal een week op het PostNL-punt. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
Bied uw klanten het gemak van avondbezorging! PostNL bezorgt uw pakketten op werkdagen tussen 17:30 en 22:00 uur. Kenmerken van de verzendmethode: Bezorging tussen 17:30 en 22:00 uur
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Het tarief van PostNL-afhaalpunten bedraagt sindsdien nog zo'n 20 cent per pakket. Daarnaast spreekt PostNL van een prestatiebonus op basis van het aantal verwerkte pakketten in een jaar. Van DHL is bekend dat zij met zo'n 28 cent per pakket een hogere vergoeding bieden.
Wij proberen je pakje altijd eerst bij je thuis te bezorgen. Als er niemand thuis is om het pakje in ontvangst te nemen, proberen we het bij een buur te bezorgen.Als dit niet lukt, brengen we je pakje naar een PostNL-punt in de buurt. De bezorger laat dan een kaartje bij je achter.
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons. De extra kosten die hiervoor worden gemaakt, worden door ons bij jou in rekening gebracht.
Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog.
Wij bezorgen pakketten van maandag tot en met zaterdag tot 21:30 uur. Wij bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat wij het van de verzender hebben ontvangen. Als u een andere dag heeft gekozen om uw pakket te ontvangen, wordt het uiteraard op die dag bezorgd.
Op welke dagen bezorgt PostNL? Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur.
USPS bezorgt verschillende soorten post op zaterdag . Priority Mail en Priority Mail Express bieden versnelde bezorgservices met trackingfuncties, waardoor snelle aankomst zelfs in het weekend wordt gegarandeerd. First-Class Mail is geschikt voor lichte brieven en pakketten en handhaaft het gebruikelijke zaterdagschema.
Gemiddeld is de levertijd 1 of 2 dagen als het gaat om hoofdsteden en grote zakencentra . Daarbuiten duurt het iets langer, als u het precies wilt weten, kunt u navraag doen bij een PostNL-locatie. Verstuurt u een pakket of zakelijk pakket met track & trace naar het buitenland, dan bieden wij standaard Track & Trace.
Hoi Dennis, afhalen bij het sorteercentrum is niet mogelijk, daar kunnen ze namelijk niet 1 zending er tussen uit gaan halen.
Via de app of per mail laten we dit weten. En verzendt iemand een pakket naar je toe? Ook dan kan je ervoor kiezen om het te laten bezorgen bij één van onze PostNL-punten.
"Out for Delivery" betekent dat het direct naar uw huis gaat; "On the Way" betekent dat niet . Als een pakket "On the Way" is, is het onderweg naar uw huis, maar het moet nog een eindje reizen voordat het u bereikt. Als het "Out for Delivery" is, bevindt uw pakket zich in een bezorgwagen die dezelfde dag nog naar uw huis onderweg is.
Voor ParcelShop-leveringen betekent het dat wanneer uw pakket is gemarkeerd als "onderweg", dit betekent dat het via onze depots naar uw lokale ParcelShop gaat . U ontvangt dan een sms of e-mail wanneer uw pakket klaar is om op te halen.
Het geeft aan dat uw zending de plaats van herkomst al heeft verlaten en onderweg is, maar nog niet op de eindbestemming is aangekomen . Tijdens deze fase is uw pakket onderweg en wordt het via het netwerk van de vervoerder vervoerd.