Neem bij problemen contact op met de reisorganisatie. Die is verantwoordelijk voor de pakketreis en moet zorgen voor een snelle oplossing. Zij moet bijvoorbeeld een vervangende vlucht regelen als de geboekte vlucht is geannuleerd. De reisorganisatie heeft hiervoor een noodnummer of lokale vertegenwoordiging.
Mag de luchtvaartmaatschappij mijn vluchttijden wijzigen? De luchtvaartmaatschappij mag uw vluchttijden wijzigen of zelfs de vlucht helemaal uit het schema halen mits zij dit meer dan twee weken voor vertrek aan u communiceren. Dit komt vaak voor bij pakketreizen en tijdens de zomerperiode.
Financiële compensatie
Als de luchtvaartmaatschappij je vlucht annuleert of wijzigt, heb je soms recht op een compensatie. Die kan oplopen tot €600 per persoon. Of je er recht op hebt, hangt wel af van de reden van annulering. En hoe ver voor vertrek je op de hoogte bent gebracht.
Mocht uw Corendon vlucht geannuleerd worden dan heeft u recht op een vergoeding. De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van de afstand van uw vlucht en het nieuwe vertrek- en aankomst moment. De hoogte van de vergoeding wordt niet beïnvloed door de prijs van uw ticket.
Bij een annulering of instapweigering mag u kiezen voor een andere vlucht of een terugbetaling van het ticket. U mag gebruikmaken van een andere vlucht bij de eerste vlucht waar plaats is. Bij een andere vlucht naar een andere luchthaven heeft u ook recht op transfer naar de oorspronkelijke luchthaven.
Uw vlucht wordt kort voor vertrek geannuleerd en u moet een andere vlucht nemen. Bij annulering van uw vlucht heeft u verschillende rechten. Zo heeft u recht op een vervangende vlucht of u kunt ervoor kiezen om het geld terug te krijgen van uw originele ticket.
Kom dan niet eerder dan 4 uur voor je vlucht vertrekt naar de luchthaven. Zo help je ons om de rijen voor de incheckbalies en securitycontrole beter te spreiden en soepeler te laten doorstromen. Eerder komen heeft geen zin, want dan is je incheckbalie of bagage drop-off nog niet open en sta je onnodig te wachten.
Transavia annuleert ook vluchten omdat er te weinig bemanning is. Als dat binnen 2 weken voor vertrek gebeurt, hebben passagiers recht op een financiële vergoeding. En als ze al op reis zijn of op de luchthaven staan, ook op verzorging.
Vakantiegangers die bij reisorganisatie TUI hebben geboekt en vliegen met maatschappij TUI fly, kunnen gewoon op vakantie. Voor TUI-reizigers die voor hun reis afhankelijk zijn van een andere maatschappij zoals Transavia en KLM is het afwachten.
Recht op compensatie
Op basis van de Europese Verordening 261/400 mag een luchtvaartmaatschappij tot 14 dagen voor de vluchtdatum het vluchtschema aanpassen, zonder dat ze vergoeding hoeven te geven.
Indien u vlucht dusdanig lang vertraagd raakt dat verder reizen voor u geen zin meer heeft dan kunt u de vlucht na 5 uur vertraging kosteloos annuleren. Daarnaast dient KLM de ticketkosten en de vergoeding voor de vertraging te betalen.
Maatschappij moet betalen voor extra reis. Als je vliegtuig onverhoopt op een ander vliegveld in de buurt moet landen dan waarnaar je een ticket hebt geboekt, mag de maatschappij je niet zomaar met lege handen laten staan. Maar recht op een vaste compensatie heb je ook niet.
Wanneer Ryanair uw vlucht heeft geannuleerd moeten zij u een nieuwe vlucht aanbieden naar de bestemming. Wanneer u deze nieuwe vlucht niet acceptabel vindt moet Ryanair u de originele ticketprijs terugbetalen.
Wat kost de service van EUclaim? Onze service wordt u aangeboden op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat als wij uw claimaanvraag niet tot een succesvol einde brengen, u ons niets betaalt.
Indien jouw vlucht geannuleerd wordt, komen wij met een passend alternatief. Wij nemen contact op met de hoofdboeker via e-mail en SMS. Wanneer er geen alternatief is, heb je de mogelijkheid om de vakantie kosteloos te annuleren. Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Je volledige boeking annuleer je gemakkelijk via Mijn Transavia. Onderaan de pagina klik je op de button 'boeking annuleren'. Op deze wijze annuleer je de gehele boeking, dus alle vluchten en voor alle passagiers. De boeker ontvangt een e-mail waarin de annulering moet worden bevestigd.
Duizenden mensen zullen niet vanaf de grootste luchthaven van het land kunnen vliegen. Bij Transavia worden 240 vluchten geannuleerd. Daardoor worden 13.000 boekingen getroffen. 70 procent krijgt een alternatieve vlucht aangeboden.
Je kunt zelf de status van je vlucht controleren op Mijn Transavia. Heb je bij een reisorganisatie geboekt, dan neemt deze contact met je op als er iets aan je reis verandert. We vragen je om geen contact op te nemen met ons Service Center.
Laptops en tablets hebben dikke circuit boards (printplaten) die de X-ray machines moeilijk kunnen doorzien. Daarom is het slim en nodig om grote elektronische apparatuur (alles groter dan een A5 of waarvan de dimensie groter is dan 20 cm) uit je tas te halen.
Nachtvluchten zijn alle vluchten die tussen 23.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's ochtends plaatsvinden. Vliegtuigen die in deze nachtelijke uren opstijgen of landen op Schiphol kunnen de slaap van omwonenden verstoren en zorgen daarmee voor extra hinder.
De drukste dag op Schiphol zal maandag 25 juli 2022 zijn. De weken erna zal het met name op de vrijdag heel druk worden.
Er worden vluchten geannuleerd als er direct ruimte op de luchthaven nodig is. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als er sprake is van zichtbeperkingen (zoals mist) of weersomstandigheden waardoor minder vliegtuigen kunnen vertrekken en landen.
Als uw vlucht vertraagd of geannuleerd is, of als uw bagage onderweg is beschadigd, dan kunt u soms een terugbetaling of vergoeding krijgen. Ons teruggave- en compensatiebeleid is veranderd door het COVID-19-virus.
Was u op tijd op het vliegveld, maar miste u uw vlucht door de lange wachtrijen? Dan kunt u door een tijdelijke regeling van Schiphol schadevergoeding krijgen. Bijvoorbeeld voor de kosten van een nieuw ticket of hotelovernachting. U kunt de vergoeding aanvragen tot 30 september 2022.