Een PUK code kan je telefonisch via 080022800 (aan de hand van het gsm nummer en het klantennummer) verkrijgen. Als je de PUK code gaat invoeren, kan je zelf een andere PIN code kiezen. Je kan dit ook via chat support op de website opvragen.
Contacteer onze klantendienst als u uw gsm wilt laten deblokkeren. Onze medewerkers kunnen ook uw simkaart opnieuw activeren. Let goed op bij het invoeren van uw pukcode! Als u 10 keer de verkeerde pukcode invoert, dan wordt uw simkaart definitief vergrendeld.
Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'. De pukcode wordt verstuurd naar jouw e-mailadres.
Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
De puk code bestaat uit acht cijfers en u krijgt negen pogingen om de juiste code in te voeren.
Ben je het wachtwoord van je mailbox vergeten? Log in op MyProximus om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Uit veiligheidsoverwegingen is het niet meer mogelijk om in te loggen op MyProximus met je gsm-nummer en een sms-code. Kies daarom voor inloggen op MyProximus met je gebruikersnaam en wachtwoord, of met de digitale identificatieapp itsme®.
Selecteer in Wi-Fi-status de optie Eigenschappen van draadloos netwerk. Selecteer in Eigenschappen van draadloos netwerk het tabblad Beveiliging en selecteer vervolgens het selectievakje Tekens weergeven. Uw Wi-Fi netwerkwachtwoord wordt weergegeven in het vak Netwerkbeveiligingssleutel.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Hij is dan niet meer te ontgrendelen en is hierdoor onbruikbaar. Je kunt dan een vervangende simkaart aanvragen, via Mijn Simyo of de app. Je krijgt dan een nieuwe simkaart, met een nieuwe pin- en pukcode.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Meestal vraagt je mobiele telefoon zelf om de pukcode. Vul je pukcode in zoals je hem in je Ik Ben omgeving ziet. Heb je een pukcode van 7 cijfers terwijl je mobiele telefoon vraagt om 8 cijfers? Vul dan een 0 in voor of na de pukcode.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Heb je een Android-toestel met Android-versie 1.6 of hoger, ga dan als volgt te werk. Open Google Play en download de applicatie 'SIM Card' van de ontwikkelaar 'gsmdev'; Start de app en zorg dat het tabblad 'INFO' is geopend; Naast 'SIM serial number' vind je het nummer dat bij jouw simkaart hoort.
Je kunt wachtwoorden die zijn opgeslagen in je Google-account, beheren via passwords.google.com.
Het is goed mogelijk dat uw router gehackt is, zonder dat u daar weet van heeft. Door een techniek te gebruiken waarbij de DNS (Domain Name Server) gekaapt wordt, kunnen hackers de beveiliging van uw Wi-Fi-thuisnetwerk doorbreken en u mogelijk veel schade toebrengen.
Als u geen verbinding kunt maken met een Wi-Fi-netwerk waarmee u eerder wel verbinding kon maken, zijn de netwerkinstellingen mogelijk gewijzigd of is het profiel beschadigd. U kunt dit oplossen door de netwerkverbinding te verwijderen (of 'vergeten') en vervolgens opnieuw verbinding te maken met het netwerk.
De vorige gebruiker kan nadien de producten niet meer zien in MyProximus. Je zal moeten wachten wat Proximus medewerkers morgen voor jou kunnen doen. Want een account verwijderen kan jezelf niet doen, enkel aanmaken.