Wat als je bonnetje kwijt bent?

Het product is niet goed
In dat geval kan de verkoper u niet wegsturen als u de bon niet meer hebt. Wel kan hij u vragen om op een andere manier te bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als je je bonnetje kwijt bent?

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht. Dat kan bijvoorbeeld ook door een bankafschrift. Of met een verklaring van een winkelmedewerker.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is een bonnetje verplicht?

Als ondernemer ben je verplicht een kassabon mee te geven aan klanten als zij dit wensen. Ook bij een pinbetaling moet je een pinbon kunnen verstrekken als de klant daarom vraagt. Maar steeds vaker wordt er een belangrijk milieuprobleem aangestipt omtrend papieren pin- en kassabonnen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ccv.eu

Heb je een bon nodig voor garantie?

– Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dezaak.nl

Heb je garantie zonder factuur?

Er moet wel sprake zijn van recht op garantie

Dat is evenmin het geval als de klant een factuur of een kassabon heeft. Hier kan je dus perfect eisen dat de klant minstens de factuur of kassabon kan voorleggen en weigeren om zelf het nodige te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vergelijk-factuurprogramma.nl

Het bonnetje is kwijt. - Sluipschutters

45 gerelateerde vragen gevonden

Wat zijn je rechten als consument?

U heeft bepaalde rechten en plichten als u iets koopt. Zo heeft u recht op een onbeschadigd product.
...
Koopprijs niet of te laat betalen
  • u alsnog de koopprijs betaalt;
  • u de kosten vergoedt die de verkoper heeft moeten maken (incassokosten);
  • u de wettelijke rente over de koopprijs vergoedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat valt niet onder garantie?

Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snowcountry.nl

Wat is een garantie bewijs?

Met een garantiebewijs laat u zien dat u garantie heeft. Uw extra garantie staat vaak in uw koopcontract of in de algemene voorwaarden van de verkoper of fabrikant. Soms vindt u ook informatie over garantie op de website van de verkoper of de fabrikant. U moet kunnen bewijzen dat de garantietermijn nog niet voorbij is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat is een geldig aankoopbewijs?

Wanneer je in een winkel iets koopt, krijg je een kassabon van de verkoper. Dit is ook een betalingsbewijs, aankoopbewijs èn garantiebewijs die van pas kan komen in het geval dat je het artikel wilt ruilen, terugbrengen of voor belastingdienst. Een belangrijk document dus!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op factuur.tips

Is een factuur een bon?

De makkelijkste vuistregel is dat een factuur een ander betaalmoment kent, en een bon heeft betaling en aankoop op dezelfde datum. Een bon is bijvoorbeeld voor iets wat je in de winkel hebt gekocht en ook meteen hebt gepind. Het moment dat je het product koopt en betaald zijn gelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op karenadministratie.nl

Wat valt er onder de fiscale bewaarplicht?

Volgens de wettelijke bepalingen moet je boeken, bescheiden én gegevensdragers die voor de belastingheffing van belang zijn, bewaren zoals je ze hebt ontvangen. In de originele staat, dus de primaire vastlegging van de brongegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wolterskluwer.com

Wat als iemand geen factuur stuurt?

Stuurt u geen factuur, dan kan die verjaren. De klant hoeft dan vaak niet meer te betalen. Een factuur verjaart: 5 jaar nadat de voorgeschreven betalingstermijn voorbij is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Waarom moet je bonnetjes bewaren?

Voordat we bij de tips aankomen, is het belangrijk om te begrijpen waarom je bonnen moet bewaren. Dit heeft namelijk te maken met de bewaarplicht van de administratie van de Belastingdienst. De Belastingdienst stelt ondernemers verplicht om zijn of haar bonnen en facturen tot zeven jaar na aankoop te bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klippa.com

Kun je bij Hema ruilen zonder bon?

Ruilen zonder bon bij Hema doen ze niet. Ikea doet het anders: Bij Ikea pakken ze het klantvriendelijk op. Als je via je bankafschrift kan aantonen dat je de producten hebt gekocht bij Ikea dan krijg je je geld terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op facebook.com

Hoe maak je een bon?

Een cadeaubon moet het volgende bevatten:
  1. De naam van de ontvanger.
  2. Het toegekende bedrag.
  3. De vervaldatum.
  4. Een geautoriseerde handtekening.
  5. Contactgegevens.
  6. Andere relevante informatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op canva.com

Kan ik ruilen zonder bon bij Action?

Kan ik mijn geld terug krijgen zonder aankoopbewijs? Nee, als je een artikel terugbrengt en je geld terug wilt, dien je in het bezit zijn van de kassabon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op action.com

Hoe bewijs je dat je betaald hebt?

Een betalingsbewijs is een bewijs dat een debiteur voor een bepaald product of dienst heeft betaald. Betalingsbewijzen komen in de meest uiteenlopende vormen voor. Het hoeft daarbij niet altijd om een ondertekend document te gaan. Ook een bankafschrift en een kassabon zijn namelijk voorbeelden van betalingsbewijzen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mkbrecht.nl

Wat te doen bij ondeugdelijk product?

Het product dat u kocht, moet goed zijn. Zo niet, dan moet de verkoper het product repareren, een nieuw product geven of uw geld teruggeven. Dat is uw wettelijke garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat is een aankoop nummer?

PO nummer staat voor “Purchase Order Number”. In simpele termen gaat het hier om een code die gelinkt is aan een product, betaling of betaalverzoek. Zonder PO nummer kunnen aankopen intern niet eenvoudig worden vastgelegd en bijgehouden, dit leidt tot verminderd overzicht en uiteindelijk tot fouten in de boekhouding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gripp.com

Is 2 jaar garantie verplicht?

Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. Gaat het om een tweedehandsgoed, dan legt de verkoper de garantie meestal vast op de wettelijke minimumtermijn van één jaar. Doet hij dit niet, dan hebt u wettelijk recht op 2 jaar garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Kan je garantie afkopen?

U kunt het recht op wettelijke garantie van een consument niet afkopen of met teksten op de koopovereenkomst uitsluiten. Wat u verkoopt moet dus wettelijk aan de koopovereenkomst en de redelijke verwachtingen voldoen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.bovag.nl

Is een garagist verplicht om garantie te geven?

Een professionele autohandelaar is verplicht om 2 jaar wettelijke garantie te geven op een nieuwe auto. Koopt u een tweedehandsauto bij een professional, dan heeft u in principe recht op 2 jaar wettelijke garantie. MAAR omdat het een occasion betreft mag de verkoper deze wettelijke garantie verkorten naar 1 jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wijkopenautos.be

Hoe vaak recht op reparatie?

Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wie moet garantie geven?

Daarom noemen we dit ook wel 'wettelijke garantie' of 'recht op een deugdelijk product'. Ga voor de wettelijke garantie naar de verkoper en niet naar de fabrikant. Want de verkoper is verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat betekent 2 jaar garantie?

Dat betekent dat een garantietermijn 'redelijk' moet zijn. En dat betekent ook dat als je leverancier twee jaar garantie geeft op je wasmachine, en je wasmachine na drie jaar stukgaat, je toch reparatie of vervanging mag verwachten van je leverancier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Populaire vragen