De Vespa is met z'n retro design erg populair en is daarnaast tijdloos. Het voertuig is bedoeld voor jong en oud en is simpel maar toch robuust. Natuurlijk is er ook gedacht aan elegantie, het is dan ook een Italiaans merk, bij de italianen staat elegantie hoog in het vaandel.
Vespa is weliswaar geen goedkope scooter maar wel een van de aller beste die bovendien een bijzonder goede restwaarde heeft. Mocht je hem na een tijdje willen inruilen of verkopen dan zul je jezelf verbazen over hoeveel hij nog oplevert. Zeer waardevast!
Het uiterlijk is tijdloos
Of het nu een retro, sportief of klassiek model is; Vespa behoudt altijd zijn tijdloze design dat bij iedereen in de smaak valt. Het voertuig was bedoeld voor jong en oud, man of vrouw, arm of rijk en moest het ontwerp dus universeel, simpel en robuust zijn.
Vraag dan vooral even of de scooter eerder een ongeluk of schade heeft gehad. En let ook even op eventuele roestvorming, missende onderdelen, de banden en remschijven. Op deze manier weet je zeker dat je geen miskoop doet. Verder is het handig om een proefrondje met de scooter te maken.
Gemakkelijk van A naar B
Om snel je route door de stad te kunnen volgen is een scooter ideaal. Veel makkelijker dan een auto te parkeren en je zit ook niet met file waar je instaat, zoals wel vaak het geval is met de auto. Daarnaast is een scooter goedkoper in de aanschaf en ook qua belastingen voordeliger.
Uiteraard is ook het eenvoudig besturen een van de redenen om een scooter te nemen naar het werk. Zelfs als je nog nooit gereden hebt, is het eenvoudig aan te leren. Het lichte gewicht van de scooter maakt het namelijk makkelijk om het voertuig te kunnen besturen, waardoor je ook een stuk veiliger bent op de werk.
Een scooter is veel goedkoper dan een auto
Uit diverse vergelijkende onderzoeken blijkt dat een scooter per jaar alleen al in de vaste kosten minimaal 1000 tot 1500 euro goedkoper is dan een auto. Bij heel intensief gebruik en voor minder zuinige auto's kan dat zelfs oplopen tot wel 2500 tot 3000 euro per jaar.
Als hij tijdig een degelijk onderhoud krijgt en jijzelf er ook zorgzaam met omgaat kan je er volgens mij makkelijk meer dan 50.000km mee doen. Zelf heeft den onzen er nu ook nog maar 8500km. maar heb er hier op het forum al geweten van 30.000 en meer.
Gemiddeld rijden de meeste scooterrijders tussen de twee- en vijfduizend kilometer per jaar. Zie je nou een scooter langskomen van 2009 (inmiddels al meer dan tien jaar oud) met een kilometer stand van maar 5.000, dan kan je in de meeste gevallen de conclusie trekken dat de kilometerstand niet zal kloppen.
Qua techniek is de Vespa S helemaal up-2-date. Zo is er een krachtig 4-takt motorblok met elektrische start welke een laag verbruik van 1:40 heeft. De touring-uitvoering biedt plek aan 2 personen wat de zit wat comfortabeler maakt. Ook dit model is zowel in een 25 km snorfiets als 45 km bromfiets te verkrijgen.
LEEUWARDEN - De Vespa is al een lange tijd erg populair. Dit kom mede door het retro design, het superieure rijgedrag en het speciale gevoel dat je krijgt als je op een Vespa zit. Hieronder vertellen we je meer over deze prachtige scooter. De Vespa is met z'n retro design erg populair en is daarnaast tijdloos.
Het mensen die het beste van het beste willen adviseren wij de Vespa Sprint of Vespa Primavera. Met name de jonge generatie is erg te spreken over de mat grijze Vespa Sprint S, een exclusieve uitvoering van de 'normale' Vespa Sprint.
Gemiddeld kost een verzekering voor je Vespa zes euro per maand. De hoogte van de te betalen premie is afhankelijk van je leeftijd en je dekking. De premie voor een Vespaverzekering kun je naast per maand ook jaarlijks voldoen voor lagere premiekosten en hogere kortingen.
De goedkoopste Vespa bij La Souris koop je al voor een prijs van €3379,- euro. Dit is de Vespa Primavera 50. De prijzen lopen stapsgewijs op tot een maximum van €5999,- euro. Dit is de Vespa Sprint 50 Custom Full Option.
Vespa is een merk van bromfietsen en scooters die geproduceerd worden door het Italiaanse bedrijf Piaggio.
Is je budget wat groter en vind je de betrouwbaarheid heel belangrijk, dan raden we je een A merk aan. De Chinese scooter merken zijn AGM, BTC, Killerbee, Turbho, en IVA. De merken die meer kwaliteit bieden zijn Aprilia, Kymco, Peugeot, Piaggio, SYM, Vespa, en Yamaha.
Dan kun je online een gratis waardebepaling opvragen. Via ikwilvanmijnscooteraf.nl is dat heel eenvoudig. Meld je scooter aan en je weet al snel wat de dagwaarde is.
Bepaling van de leeftijd van een brommer kan heel eenvoudig gedaan worden, door te kijken naar de laatste letter van het chassisnummer. Hier een voorbeeld van een frame nummer van een Puch brommer uit 1977. De eerste letters van het nummer geven aan of het van de fabrikant is of de importeur.
12.000 is dus eigenlijk niet veel , maar het is ook meer de vraag HOE de scooter het aantal km's door is gekomen...
Met de hausse in de verkopen zien we naar verwachting over een aantal jaar eenzelfde piek in het aantal afdankertjes.De gemiddelde levensduur van een scooter in Nederland is volgens de RAI Vereniging en BOVAG immers zo'n tien jaar. In die tien jaar op de weg legt een scooter gemiddeld zo'n 8.300 kilometer af.
Een rekensom: In een tank zit gemiddeld 6,5 liter. Omgerekend kun je in principe met een volle tank ruim 250 kilometer afleggen.
Eindconclusie voordeel scooter
Last van parkeerproblemen heb je niet, en het rijden zelf, zeker bij elektrische scooters, is goedkoper dan menig ander vervoermiddel. In tegenstelling tot de auto kun je heel veel geld besparen. De autoverzekering+wegenbelasting alleen al kost meer dan het leasen van een scooter.
De kosten zijn afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt, het standaard verbruik van de scooter, je rijstijl en de huidige prijs van benzine of elektriciteit. Gemiddeld kost een benzinescooter ongeveer 5 eurocent per kilometer. Bij een elektrische scooter zijn de kosten ongeveer 1 eurocent per kilometer.
Een scooter is in vergelijking met een auto stukken zuiniger. Een gemiddelde auto verbruikt ongeveer 1 liter benzine bij 14 kilometer. Een gemiddelde scooter verbruikt ongeveer 1 liter benzine op 35 kilometer. Door de scooter te pakken in plaats van de auto, spaar je je portemonnee én het milieu.