Conclusie. Adverteren op Instagram kan, met de juiste aanpak, een effectieve manier zijn om waardevolle leads te genereren. Veel gebruikers Instagramgebruikers shoppen op of via het kanaal. Zorg ervoor dat je advertentie-targeting goed zit, bepaal je budget en begin met het maken van campagnes.
De voordelen van Instagram adverteren
Omdat Instagram adverteren minder wordt ingezet dan Facebook adverteren is de concurrentie nog steeds lager. Doelgericht: je kunt je via Instagram richten op een hele nauwkeurige doelgroep. Omdat het onderdeel is van Facebook zijn er vrij exacte gegevens van gebruikers bekend.
Door middel van online advertenties kun je positieve associaties opwekken bij je doelgroep en bouwen aan een goede reputatie. Bijvoorbeeld met het belonen van loyaliteit via sociale media. Daarnaast zijn ook nieuwsbrieven een goed middel om huidige klanten te blijven behouden.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
Als je problemen ondervindt met het promoten van berichten en verhalen op Instagram, kan dit de volgende oorzaken hebben: Je gebruikt geen professioneel account. Om advertenties te maken op Instagram, moet je je persoonlijke profiel omzetten in een professioneel account. Je bent geen paginabeheerder.
Hoe lang duurt goedkeuring promotie Instagram? In principe worden de meeste promoties op Instagram binnen 24 uur goedgekeurd, en vaak ook al eerder.
Als je je verhaal niet kunt promoten, kan dat de volgende oorzaken hebben: De beeldverhouding is niet 9:16 of tussen de 4:5 en 1,91:1. Als je problemen ondervindt bij het vastleggen van een verhaal met de juiste beeldverhouding, raden we je aan het verhaal op te nemen met de camera in de Instagram-app.
Berekenen hoeveel je Instagram account waard is
Het is gemakkelijk om de Influencer Fee tool te gebruiken. Je surft naar de website en vult bovenin de naam in van het account dat je wil checken. Je ontvangt dan een overzicht van een aantal statistieken.
Het meeste logische doel aangezien Instagram echt een kanaal is voor (visuele) inspiratie en interactie. Op dit kanaal staat het bouwen van een community centraal. Bovendien is het volledig op mobiel gericht. De gemiddelde CTR op Instagram is om die redenen dan ook een stuk lager dan op Facebook, namelijk 0,52%.
Dit is hoe vaak mensen je advertenties zien wanneer je de doelstelling Merkbekendheid gebruikt. Je advertenties bereiken je doelgroep standaard maximaal twee keer elke vijf dagen. Dit betekent dat mensen je advertenties ongeveer tien keer zien tijdens een campagne van vier weken.
Adverteren op sociale media is populair omdat je effectieve resultaten kan bereiken met een beperkt budget. Het hangt natuurlijk af van het soort doelstelling en hoeveel mensen je ook echt wilt bereiken. Als je voor 1€ adverteert (wat dus kan!), zal je minder mensen bereiken dan als je voor 10€ adverteert.
In de eerste plaats bereik je met social advertising mensen die je anders misschien niet zou bereiken. Je kunt je óf op een breed publiek richten om bijvoorbeeld je naamsbekendheid te vergroten óf op een gerichte groep als je bijvoorbeeld meer potentieel geïnteresseerde klanten wilt binnenhalen.
Betere focus, minder afleiding
Bij het lezen op papier kan de lezer zich beter focussen, is er minder afleiding en is er minder risico op onderbreking of multitasking. Denk maar eens alle pop-ups, meldingen en andere afleidingen die je krijgt tijdens het lezen op je smartphone, tablet of laptop.
De kosten van adverteren via social media kanalen
Het creëren en lanceren van een effectieve campagne die zijn doel bereikt vraagt om een financiële investering. De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand.
Om online te adverteren zullen de advertentiekosten tussen de €250,- en €1.500,- per maand liggen. Afhankelijk van de omvang van de campagne, de concurrentie op de zoekwoorden en de sector van het bedrijf kunnen deze kosten natuurlijk oplopen. Naast de advertentiekosten zijn er de opstart- en onderhoudskosten.
Adverteren op Facebook en Instagram kan al vanaf 1 euro per dag. De kosten vallen dus best mee, zeker als je weet wat je doet en gericht aan de slag gaat met het adverteren op het advertentieplatform. Hoe beter je Facebook advertenties begrijpt, hoe minder je betaalt en hoe meer je advertenties opbrengen.
De gemiddelde CTR in AdWords is 1.91% voor search en 0.35% voor display. Maar een gemiddelde blijft gewoon een gemiddelde. Dus, als een vuistregel, een goede AdWords click-through rate is 4-5%+ op het search netwerk of 0.5-1%+ op het display netwerk.
Als je ziet dat jouw klik qua kosten laag is, maar je niet veel kliks binnenkrijgt, kun je overwegen om de maximale kosten per klik te verhogen, zodat meer mensen jouw advertentie zien op een dagelijkse basis. Wat is een goede CPC? €0.01 tot €0.19: uitstekend. €0.20 tot €0.39: gemiddeld en goed.
CPM staat voor 'cost per 1000 impressions' (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
Hoeveel is 1k volgers op Instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram zijn dus 1000 followers.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Tik onder de foto of video in het overzicht op . Tik op Bericht/video toevoegen aan je verhaal. Tik op Toevoegen aan verhaal. Als je iemands bericht in je verhaal deelt, kan iedereen zien wie het bericht oorspronkelijk heeft geplaatst en het oorspronkelijke account bekijken.