Voor privéaccounts: alleen je goedgekeurde volgers kunnen je reels zien en delen. Als iemand je reel deelt, kunnen alleen je volgers deze zien. Niemand kan een reel opnemen met je originele audio. Houd er rekening mee dat de reels die je deelt, in het gedeelte Reels op je Instagram-profiel worden weergegeven.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Als je een Reels hebt opgenomen, kun je kiezen of je deze wilt delen in je Stories of op Reels. Wanneer je je video deelt in je Stories, dan kunnen mensen je video voor 24 uur zien als ze je Stories aanklikken. Als je de video deelt op Reels, dan verschijnt de video op de tijdlijn van je volgers.
Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt. Als je hiervoor kiest, gedraagt je reel zich als een normaal verhaal. De reel wordt niet gedeeld met Reels in Ontdekken, verschijnt niet in je profiel en verdwijnt na 24 uur.
Dit zijn volgens Sprout Social de beste tijden en dagen om te posten op Instagram over het algemeen: Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
TIP 3: Hoeveel hashtags kan ik maximaal gebruiken? Je mag maar liefst 30 hashtags per foto op Instagram gebruiken, wat je natuurlijk kunt combineren met je normale tekst, een leuke bijzin onder de foto.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Zodra je een reel hebt gepost, kun je onder je geplaatste reel het kopje 'view insights' zien.
Je opent eerst je verhaal om te bekijken wie je verhaal heeft bekeken. Links onderaan zie je het aantal mensen dat elke foto of video in je verhaal heeft bekeken. Tik linksonder op de profielfoto's om alle gebruikersnamen te zien van de mensen die je verhaal hebben bekeken.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Waarom zou je Instagram reels inzetten voor bedrijven? Doormiddel van Instagram kun je interactie creëren met je volgers. Dit is ook een belangrijke reden waarom je Instagram wilt inzetten voor bedrijven. De functie reels speelt in op korte video content waardoor je snel de aandacht van een bezoeker kunt trekken.
Het is creatief, kort én krachtig (15, 30 of 60 seconden) en zit daarmee precies tussen de foto's en video's op je tijdslijn en IGTV (long form video's) in. Een Instagram Reel mag dus 15, 30 of tegenwoordig zelfs 60 seconden duren.
Zo werkt het Instagram algoritme voor Reels en IGTV
Je content wordt getoond aan de mensen die de meeste interactie met je account hebben. Om te zorgen dat je Reels door meer mensen gezien worden is het handig om ze eerst in je feed te delen, en er hashtags aan toe te voegen.
Wanneer je je Reels als advertentie wil inzetten dien je de Reels op te slaan op je telefoon en je campagne op te zetten in de advertentie manager van Facebook en Instagram. Na het kiezen van je campagnedoelstelling, kun je bij de content de Reels kiezen om te promoten.
In de Reels op je profiel, open je de rol die je wilt terugbrengen naar je profielraster. Tik op het ellipspictogram (3-dots) onderaan en selecteer Add to Profile Grid.
Voor openbare accounts: iedereen op Instagram en Facebook kan je reels zien en delen. Mensen zien je reels mogelijk op plaatsen zoals het tabblad Reels en pagina's met effecten, hashtags en audio. Iedereen op Instagram kan een reel opnemen met je originele audio en je reel remixen.
Kan ik zien wie mijn hoogtepunten bekeken hebben? Nee, behalve als het een recent verhaal betreft: het aantal weergaven en de lijst van kijkers blijft zichtbaar tot 48 uur na het plaatsen van het verhaal.
Als je iemand beperkt gebeurt het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen. Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.
Nee. Of je nu een screenshot (of schermopname) maakt van een verhaal, een bericht of zelfs een reel, Instagram laat de andere gebruiker niet weten dat je hun inhoud hebt gescreend.
Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser. Je zou het dus met een ander Instagram-account kunnen doen, maar ook dat kan 'verdacht' lijken.
Om een Reels video te maken, open je de Instagram App en tik je links bovenin op je story-functie, of rechts bovenin op het plus icoontje. Vervolgens krijg je onderin je scherm de mogelijkheid tot: Live – Verhaal – Reels. Tik op Reels en je bent in het scherm waar de Reels functies staan om je video te maken.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Ze helpen je je bereik te vergroten, nieuwe volgers en zo nieuwe klanten te krijgen. Wist je dat posts met hashtags maar liefst 12,6% meer engagement hebben dan posts zonder! Om de juiste, kwalitatieve volgers aan te trekken, heb je de juiste hashtags nodig. Willekeurige hashtags, trekken willekeurige volgers.