Is het aantal volgers op je Instagram-account opeens afgenomen? Dan kan dat te maken hebben met de regelmatige opruimacties van Instagram. Daarbij worden vooral spam-accounts geblokkeerd. Soms zijn die spam-accounts al langere tijd geblokkeerd, maar werden ze nog wel meegeteld.
Redenen voor het verlies van instagram volgers.
Je profiel heeft een update nodig. Je posts zijn van slechte kwaliteit. Je bent teveel bezig om je producten of brand te promoten. Je posts passen niet meer binnen je niche.
Wanneer je op Instagram meer dan 10.000 volgers hebt zal je merken dat het aantal hiervan niet omhoog gaat. Althans dat lijkt in ieder geval zo. Vanaf de 10.000 volgers toont Instagram jouw volgers per 100-tallen. Dit betekend dat zodra jij 10100 volgers behaald, Instagram jouw volgers aantal weergeeft als 10.1K.
Een gebruiker die probeert meer dan 7500 gebruikers te volgen, krijgt een foutmelding te zien, ongeacht het aantal volgers dat hij/zij heeft. Iedereen die op dit moment meer dan 7500 gebruikers volgt, heeft dit aantal al bereikt voordat deze limiet werd ingevoerd.
Nano-influencer: 1.000 tot 10.000 volgers (10 tot 100 euro per post) Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post)
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Als deze optie niet wordt weergegeven, heeft nog niemand je verhaal bekeken.
Op basis van deze drie factoren laat Instagram jou bijpassende content zien. Welke content like je veel, waar geef je veel reacties op, in welke accounts toon je veel interesse? Maar ook hoe vaak je online bent op Instagram. Hoe vaker je je nieuwsfeed bekijkt, hoe meer Instagram probeert om jou nieuwe content te geven.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Deze app heet who.unfollowed.me. Deze app is speciaal voor Twitter en je kunt hiermee precies zien wie jou wel en wie jou niet terug volgt. De app is helemaal gratis en heel makkelijk te gebruiken. Je hoeft namelijk alleen maar in te loggen met je account en je kunt gelijk zien wie jou niet meer volgt.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Om goed geld te verdienen met gesponsorde posts op Instagram, moet je een behoorlijke aanhang hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat influencers met meer dan 1 miljoen volgers duizenden dollars per post verdienen. Als je een micro-influencer bent, is dat ook oké.
Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser. Je zou het dus met een ander Instagram-account kunnen doen, maar ook dat kan 'verdacht' lijken.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
Instagram geeft gebruikers vanaf heden de mogelijkheid om (een deel van) hun foto's te verbergen voor andere gebruikers. De functie heet 'archiveren'. Dat meldt het sociale netwerk op zijn website. De archiefoptie is sinds woensdagnacht wereldwijd beschikbaar en is te vinden in zowel de iOS- als Android-apps.
Nee, Facebook laat mensen niet weten dat je hun profiel hebt bekeken. Externe apps bieden deze functie ook niet.
Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post. Macro: 500.000+ volgers: meer dan 1.000 euro per post.