In iOS is het mogelijk om automatisch e-mailberichten te verwijderen, dit zijn berichten die zich in de prullenmand bevinden. Sommige iOS gebruikers klagen over het spontaan verwijderen van berichten. Dit laatste heeft te maken met het synchroniseren van je e-mailberichten.
Als je account is ingesteld op POP op een van je apparaten, zullen je e-mails verdwijnen op de andere apparaten zodra ze zijn geopend. Stel daarom je account in op IMAP om dat te voorkomen. Zo doe je dat: Ga opnieuw naar de Outlook-instellingen, zoals je deed in de vorige stap.
Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe account' en selecteer uw e-mailaanbieder. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in. Als u 'Volgende' ziet, tikt u op hierop en wacht u tot Mail uw account verifieert.
Met de instelling E-mails en chatberichten automatisch verwijderen bepaalt u de opslag van berichten. De instelling geldt voor berichten in de inbox van de gebruiker en gearchiveerde berichten. De instelling geldt ook voor berichten die zijn toegevoegd met de Gmail API.
Open Outlook, ga naar Account instellingen en dubbelklik op het emailadres. Klik op Meer instellingen en ga dan naar tabblad Geavanceerd. Zet het vinkje bij 'Kopie van berichten op server achterlaten' en bij 'Verwijderen na 14 dagen'. Let op: dit moet je instellen op elk apparaat, anders verdwijnt de mail alsnog.
Controleer of uw instellingen voor meldingen correct zijn voor de Mail-app: Ga naar 'Instellingen' en tik op 'Berichtgeving'. Tik op 'Mail' en tik vervolgens op een e-mailaccount. Pas uw meldingen, geluiden en badges aan.
Een verwijderde e-mail terugzetten
linksbovenin om je postbussen weer te geven en tik vervolgens op de postbus 'Prullenmand' van een account. Tik op de e-mail die je wilt terugzetten.
Vaak worden gegevens bewaard omdat er aan bepaalde verplichtingen voldaan moet worden, bijvoorbeeld in het geval van contracten. Daarnaast is er natuurlijk de wettelijke bewaarplicht, in Nederland is dit bijvoorbeeld zeven jaar voor administratieve gegevens en interne e-mail; vijf jaar voor personeelsadministratie.
Gebruik een pc of Mac om toegang te krijgen tot de map Herstelbare items. Selecteer in het linkerdeelvenster de map Verwijderde items. Bovenaan de berichtenlijst, selecteert u Items die uit deze map zijn verwijderd herstellen. Selecteer de items die u wilt terugzetten en kies Herstellen.
De standaardperiode is 30 dagen. Zie Een item herstellen dat zich niet meer in de map Verwijderde items bevindt in Verwijderde items of e-mail herstellen in Outlook Web App.
Binnen 30 dagen nadat berichten zijn verwijderd kunnen gebruikers de berichten zelf herstellen uit de prullenbak door de stappen te volgen in Verwijderde Gmail-berichten herstellen. Na 30 dagen worden berichten definitief verwijderd uit de prullenbak en kunnen gebruikers en beheerders ze niet meer herstellen.
Als een bericht is gearchiveerd, kun je het vinden door het label 'Alle berichten' te openen. Zorg ervoor dat je de Gmail-app hebt gedownload. Open de Gmail-app op je iPhone of iPad. Tik op Alle berichten.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Wanneer je e-mail niet versleuteld verstuurd, dan is het mogelijk dat deze data pakketjes door onbevoegden worden gelezen. Door gebruik te maken van een beveiligde verbinding (SSL) is het mogelijk om e-mail versleuteld te versturen.
Belangrijk bewaargedrag voor Gmail
Als meerdere aangepaste bewaarregels gelden voor een bericht, bewaart Gmail het bericht volgens de regel met de bewaarperiode die het laatst voorbij is. Het bewaarbeleid van 30 dagen voor Gmail kan ertoe leiden dat berichten vertraagd definitief worden verwijderd.
De sluitertijd bij gebruik van de flitser.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
E-mails kunnen om de hieronder genoemde redenen verdwijnen of verdwijnen uit de inbox van Outlook: Een probleem in Configuratie-instellingen: Als er een probleem is in de POP- of IMAP-instellingen van uw Outlook-account of als u de POP of IMAP verkeerd hebt ingesteld, kunnen de e-mails van het Outlook-inbox verdwijnen.
Hoe kan mail verdwijnen? Je kan mail ophalen via 2 verschillende protocolen: POP of IMAP. Bij POP download de mail client (zoals Outlook) nieuwe berichten van de mailserver en verwijdert daarna de mail van de mailserver. Bij IMAP worden de berichten gesynchroniseerd met de mailserver.
Selecteer in het lint het tabblad Weergave. Selecteer Weergave-instellingen in het gebied Huidige weergave. Selecteer Filter en bekijk vervolgens de volgende tabbladen voor selecties die specifieke berichten zouden kunnen wegfilteren: Taken.