De synchronisatie-instelling zoeken Sluit de Gmail-app. op je mobiele apparaat. Tik onder Persoonlijk op Accounts. Vink het selectievakje Gegevens automatisch synchroniseren aan of verwijder het vinkje.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Tik op Instellingen > Accounts. Als er nog geen Google-account is, tikt u op Account toevoegen. Tik op de schakelaar Gegevens automatisch synchroniseren om de functie in te schakelen. Er wordt automatisch een back-up gemaakt van uw Gmail, Agenda en Contacten.
Stap 1 | Navigeer onder het menu 'Instellingen' van je smartphone naar 'Accounts' en kies 'Account toevoegen'. Stap 2 | Kies uit het keuzemenu voor 'Google' om een Google-account toe te voegen. Stap 3 | Kies of je een nieuwe account wilt aanmaken of je bestaande @gmail.com-adres wilt gebruiken.
Open de Gmail-app. Tik op het menupictogram in de linkerbovenhoek > Instellingen > Account toevoegen > Exchange en Microsoft 365. Belangrijk: Kies Outlook, Hotmail en Live NIET tenzij u alleen e-mail wilt synchroniseren. Voer uw volledige e-mailadres in en tik op Volgende.
Open de Gmail-app.Instellingen .Selecteer uw account en scroll naar Meldingen.Tik op Meldingen voor inbox en selecteer de instellingen voor meldingen.
Check je browserextensies of apps. Sommige extensies of add-ons in je browser of apps op je computer zijn misschien de oorzaak dat Gmail niet werkt. Zet extensies uit en verwijder apps één voor één. Open Gmail dan opnieuw om te zien of het probleem hiermee is opgelost.
Meestal kan je account binnen enkele minuten weer worden gesynchroniseerd. Als je toch problemen blijft houden met de synchronisatie, probeert je de onderstaande oplossingen. Belangrijk: Je gebruikt een oudere Android-versie.
Als u op zoek bent naar de synchronisatie-instellingen, selecteert u Start en vervolgens Instellingen > Accounts > Uw instellingen synchroniseren .
Controleer of 'Mail' is ingeschakeld in Instellingen op je iPhone, iPad of iPod touch. Tik op 'Instellingen' > '[je naam]' > 'iCloud' en schakel 'Mail' in. Controleer of nieuwe gegevens automatisch naar je apparaat worden gepusht.
Klik op Synchronisatiestatus bekijken. Klik naast het type gegevens dat u opnieuw wilt synchroniseren op Opnieuw synchroniseren. Selecteer Overschrijven of Verwijderen en opnieuw synchroniseren. Check Synchronisatieopties voor meer informatie.
Ga in Outlook voor Android naar Instellingen > Account toevoegen > E-mailaccount toevoegen. Voer e-mailadres is. Tik op Doorgaan. Wanneer u wordt gevraagd een e-mailprovider te selecteren, kiest u IMAP of POP3.
Meldingen inschakelen
Open de Gmail-app op je iPhone of iPad. Instellingen . Tik onder Meldingen op E-mailmeldingen. Selecteer een meldingsniveau.
Open de Android Instellingen-app > Apps > Signal > Gegevensgebruik > Achtergrondgegevens > Inschakelen. Android Instellingen-app > Meldingen paneel & status balk > Meldingen centrum > Zoek Signal en schakel 'Meldingen en Prioriteit weergave toestaan' in.
Mogelijk moet je ook de instelling voor Meldingen in het Android-systeem wijzigen. Dit verschilt per apparaat, maar controleer of je systeeminstellingen toestaan dat Outlook meldingen ontvangt. Raadpleeg deze link voor meer informatie over Postvak IN met prioriteit.
Open de Play Store op je smartphone (of ander Android-apparaat); Druk rechtsboven op je profielfoto en kies voor 'Apps en apparaat beheren'; Tik nu op 'Apps synchroniseren met apparaten'; Kies welke apparaten je wil synchroniseren.
Je kan contacten die in je Google-account zijn opgeslagen, controleren en gebruiken op je telefoon door ermee te synchroniseren. Wanneer je contacten gesynchroniseerd zijn met je Google-account, synchroniseert dit automatisch zolang je verbonden bent met het internet.