Door het fiscale voordeel behoort Tesla plots tot de bestverkochte automerken, na Volkswagen en Opel. Alleen al van Model 3 zijn er dan zo'n 30.000 op kenteken gezet. Het bewijs van de populariteit van het merk van Elon Musk is hier te zien op de Maltaweg.
Tesla heeft zichzelf succesvol als innovatief merk en bedrijf weten te positioneren. Met deze positionering heeft Tesla zich weten te onderscheiden van de rest van de markt en een grote groep loyale klanten weten te bemachtigen.
Argument 1 Tesla's zijn de veiligste auto's
De Model 3 en de Model Y zijn een van de veiligste auto's die je kunt kopen! De actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen in een Tesla maken de kans klein dat je überhaupt bij een ongeval betrokken raakt.
Tesla is speciaal vanwege de vele voordelen die het biedt ten opzichte van andere autofabrikanten. In vergelijking met andere topauto's zijn Tesla's leuk, gemakkelijk en soepel om in te rijden. Daarnaast zijn ze milieuvriendelijk, comfortabel, veilig, stil in gebruik en hebben ze een grote opslagcapaciteit.
Bij een elektrische auto zijn de verbruikskosten lager dan bij een gewone auto. Gemiddeld ben je namelijk maar € 0,04 kwijt per kilometer. Ter vergelijking: een dieselauto kost gemiddeld € 0,08 per kilometer en bij een auto op benzine ligt dat bedrag rond € 0,12.
Consumentenorganisatie ANWB heeft een lijst samengesteld van de tien meest waardevaste elektrische auto's. Aan kop twee Tesla's, met de Tesla Model X 75 kWh 75D als lijstaanvoerder, die na vier jaar en 40.000 kilometer 72 procent van zijn waarde weet te behouden.
Een Tesla financieren kan op verschillende manieren. Ten eerste met eigen spaargeld of beleggingen. Een Tesla op afbetaling kan natuurlijk ook. Veel Tesla's worden met autofinanciering verkocht.
Tesla verandert het product en de distributie, waarschijnlijk verstandig dat ze voor de betaalwijze vasthouden aan de methode die de markt gewend is. Daarnaast schaft de doelgroep voor een Tesla zijn auto meestal bedrijfsmatig aan en maakt daarbij gebruik van fiscale voordelen.
De elektrische auto rijdt zonder uitstoot, maar de productie van de accu legt nog een flinke druk op het milieu. Tesla claimt in een impactrapport dat het bedrijf nu 92 procent van de waardevolle materialen in een accu kan recyclen.
Hij bezit nu 155 miljoen Tesla-aandelen, iets minder dan 15 procent van de automaker. Musk heeft in het afgelopen jaar nu voor in totaal zo'n 32 miljard dollar aan Tesla-aandelen verkocht.
Tesla heeft verschillende nadelen, waaronder hoge initiële kosten, hoge reparatiekosten, degeneratie van de batterij, gebrekkig interieur, gebrek aan servicecentra, degeneratie van de batterij, laag trekvermogen en hoge verzekeringspremie.
De voordelen van een Tesla Model 3
Naast het feit dat een elektrische auto veel beter is voor het milieu dan een benzine- of dieselauto, zijn de verbruikskosten ook veel lager. De lage brandstofkosten van elektrisch rijden in combinatie met de subsidievoordelen resulteren in een zeer lage prijs per kilometer.
Als de Model 3 langer dan een week geparkeerd heeft gestaan, raadt Tesla u aan om te rijden zoals u normaal zou doen en bij de eerstvolgende gelegenheid 100% op te laden. Bovendien is het raadzaam de Model 3 regelmatig te laten "slapen" door hem indien mogelijk te parkeren met Bewakingsmodus uitgeschakeld.
Afgelopen jaar bouwde Tesla ruim 930 duizend voertuigen. Binnen acht jaar wil het die productie dus ruim twintig keer verhogen.
Momenteel werken er zo'n 99.290 mensen bij Tesla, volgens informatie die het bedrijf kenbaar maakte aan de Amerikaanse beurswaakhond SEC.
En wat blijkt? Elektrische auto's stoten in Europa bijna drie keer minder CO2 uit dan vergelijkbare benzine- en dieselauto's. Maar dat is niet het hele verhaal. Hoe schoon je auto is, hangt namelijk ook af van waar je bent en van waar je auto vandaan komt.
Elektrische auto: beter voor klimaat
Een elektrische auto stoot over zijn hele leven ongeveer 60 procent minder CO2 uit dan een auto met een uitlaat. Bij een elektrische middenklasse auto komt in totaal 19.000 kilo CO2 vrij, bij een vergelijkbare brandstofauto is dat 52.000 kilo CO2.
Wil je een auto die gebouwd is met traditionele technologie, dan moet je wegblijven bij Tesla. Met Tesla zit je boven de innovatie. Alles te bedienen via één scherm. Allemaal nieuwe snufjes, die soms ook nog wat kinderziektes hebben.
De Tesla Model S is de absolute winnaar wat betreft indrukwekkende prestaties. Een bereik tot wel 628 kilometer, ultrasnelle acceleratie en een ongeëvenaarde lage luchtweerstand. Geniet van ultiem rijgenot en connectiviteit met het 17 inch filmisch scherm.
De tesla (T) is de SI-eenheid van magnetische fluxdichtheid en magnetische polarisatie, vernoemd naar Nikola Tesla.
Wanneer je nu een nieuwe Tesla Model S of Model X bestelt, kun je weer gratis laden bij de Tesla Superchargers.
De prijs van de goedkoopste Tesla ligt op net geen 49.000 euro voor een Tesla Model 3. De prijs van de Tesla Model S ligt op net geen 90 mille en voor een Tesla Model X liggen de prijzen rond de 93.000 euro. Dus grofweg kost een Tesla tussen de 50.000 en 100.000 euro.
De 'Tesla-taks' heeft een flinke invloed. Koop je dit model met een levering in 2020 dan komen de netto kosten op 853 euro (dat is 117 euro netto meer per maand), en in 2021 betaal je 952 euro per maand.