Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
Waarschijnlijk omdat Lidl de originele verzender is en jij hun retourlabel gebruikt, wordt lidl hierin verzender genoemd en gaat het retour naar hun.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Aan de deur bij de bezorger
We plakken dan een retoursticker op het pakket en sturen het terug naar de afzender. Het is niet mogelijk om het pakket eerst aan te nemen of te openen.
Wil je een pakket afhalen, maar ben je te laat hiermee?Dan kan het zo zijn dat je pakket retour wordt gestuurd. Ook als bijvoorbeeld het adres verkeerd is ingevuld wordt de zending geretourneerd.
Er zijn veel redenen waarom een pakket teruggestuurd kan worden naar de afzender: Het adres waar het pakket naartoe gestuurd is bestaat niet of is onvolledig . Iemand op het adres weigerde het pakket te accepteren. Er is een probleem met uw pakket en de afzender heeft de bezorging teruggeroepen.
Pakketten kunnen om verschillende redenen naar de afzender worden teruggestuurd, bijvoorbeeld omdat het adres niet klopt, omdat de ontvanger het pakket heeft geweigerd, omdat het pakket verboden is of omdat de douanedocumentatie ontbreekt .
Onvolledig, onleesbaar of onjuist adres . Geadresseerde niet op adres (onbekend, verhuisd of overleden). Post niet opgehaald. Post geweigerd door de geadresseerde op het moment van bezorging.
Post gericht aan iemand anders
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
"Je moet je in het standpunt van de handelaar plaatsen.Die moet het pakje na een retour uitpakken en beslissen of het nog in staat is om opnieuw verkocht te worden. De handelaar moet ook mensen betalen om die handelingen te doen.
Bij retour afzender haalt een postbode het poststuk op, ongeacht of het op het verkeerde adres is afgeleverd of is geweigerd, en stuurt het terug naar de afzender .
Als een product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Als afzender bent u in principe altijd verantwoordelijk.
De zending wordt teruggestuurd naar de oorspronkelijke afzender om redenen zoals douaneproblemen, afwijzing van de ontvanger of betalingsproblemen . Verzender of ontvanger: neem contact op met de lokale DHL-klantenservice. De zending heeft meer informatie van de ontvanger nodig om verder te kunnen gaan.
Een zending wordt als onbestelbaar beschouwd indien (i) het adres van de ontvanger onvolledig, onleesbaar, onjuist of onvindbaar is , (ii) de zending niet door de douane kan worden vrijgegeven, (iii) de zending niet door de douane is vrijgegeven vanwege het niet betalen van rechten en belastingen, (iv) de zending verboden artikelen bevat, (v) ...
De aflevering van jouw pakket zal volgens voorkeur van de geadresseerde gaan. Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden.
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
Is je post of pakket onterecht teruggestuurd? Of heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via de contactopties onderaan deze pagina.
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
Een brief of pakket markeren met de woorden "Return to Sender" is een manier om het lokale postkantoor te laten weten dat het pakket terug moet naar de oorspronkelijke afzender . Het meest voorkomende probleem is wanneer iemand post ontvangt die bedoeld is voor iemand anders (zoals een eerdere bewoner van hun huis of appartement).
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
Als een postontvanger de post probeert te retourneren of door te sturen zonder extra portokosten te betalen wanneer dat nodig is , wordt de post voorzien van het stempel 'Te retourneren voor porto' en teruggestuurd naar de ontvanger.
Redenen voor geretourneerde pakketten: Er zijn verschillende redenen waarom USPS of UPS een pakket als onbestelbaar kan retourneren. Enkele hiervan zijn: Het adres was onvolledig of onjuist . De pakketinformatie kwam niet overeen met wat op het label was ingevuld en de verschuldigde portokosten werden niet in rekening gebracht via het USPS APV-systeem.
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken.
"Return to consignor" (RTC) geeft een situatie aan waarin verzonden goederen worden teruggestuurd naar de oorspronkelijke consignor vanwege verschillende redenen, zoals weigering van levering door de consignee, onjuist adres of onvermogen om de goederen te leveren . Het omvat de omkering van het verzendproces terug naar de locatie van de consignor.