Waarom is identificatie belangrijk? Als bank mogen we alleen klanten hebben van wie we de identiteit hebben vastgesteld aan de hand van een identiteitsbewijs. Dit is vastgelegd in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme ( Wwft ).
Waarom moet ik mij opnieuw identificeren bij mijn bank als ik al klant ben? Uw bank mag vragen of u zich opnieuw identificeert. Ook als u zich al eerder heeft geïdentificeerd. Financiële ondernemingen, zoals banken, moeten zorgen dat hun klantadministratie klopt.
Ga naar tabje service (rechtsonder in de mobiele app) Klik de chat open. Chat het volgende: 'Identificeren' Klik daarna: 'Ik wil me laten identificeren'
met je telefoon of tablet. Omdat je hierbij zowel je telefoon/tablet als je identiteitsbewijs in eigen hand hebt, weten we zeker dat jij het bent die de app activeert. Zo kunnen criminelen nog moeilijker misbruik maken van jouw gegevens.
Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Heb je de laatste versie van de app? Als een app geen updates krijgt, wordt de beveiliging ervan niet vernieuwd. Daarom zorgen we dat oude app-versies op enig moment niet meer werken. Update je app daarom regelmatig.
Mobiel Bankieren
Er is op dit moment geen storing.
ING vereist dat uw identiteit wordt geverifieerd. Hiervoor moet u ons originele, gecertificeerde kopieën van documenten sturen die uw identiteit verifiëren.
Inloggen met uw Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs geeft in de toekomst toegang tot persoonlijke gegevens die extra gevoelig zijn. Uw gegevens zijn zo maximaal beschermd. Momenteel is deze manier van inloggen nergens verplicht. Woont u in het buitenland?
Ook in het buitenland kun je je bankzaken snel en simpel bij ING doen. Met Mijn ING en de Mobiel Bankieren App regel je de meeste bankzaken gewoon online.
Wel zijn ze verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).
Het enige dat je nodig hebt zijn je inloggegevens van je bank en de app van je bank op je telefoon. Je hoeft geen iDIN aan te vragen. Deze krijg je automatisch als je 16 jaar of ouder bent.
Naast ING Direct biedt ING retailbankingdiensten aan in Australië, Oostenrijk, België, Tsjechië, Duitsland, Polen, Italië, Luxemburg, Nederland, Roemenië, Spanje, Turkije en de Filipijnen .
Strafbaar zonder identiteitsbewijs
U bent strafbaar als u geen origineel en geldig identiteitsbewijs kunt of wilt laten zien. U loopt dan het risico op een boete. Dit staat in de Wet op de uitgebreide identificatieplicht.
Legitimatieplicht en identificatieplicht zijn in de praktijk vrijwel synoniem. Identificatieplicht betekent 'verplichting om desgevraagd je identiteit te laten vaststellen'. Legitimatieplicht betekent 'verplichting om desgevraagd je identiteit aan te tonen'. Dat komt op hetzelfde neer.
In de praktijk duurt het meestal 5 werkdagen voordat u uw paspoort of identiteitskaart kunt ophalen. Heeft u het document eerder nodig? Dan kunt u vaak gebruikmaken van een spoedprocedure.
Inloggen met uw Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs geeft in de toekomst toegang tot persoonlijke gegevens die extra gevoelig zijn. Uw gegevens zijn zo maximaal beschermd. Organisaties die deze gevoelige gegevens beheren willen zeker weten dat zij de gegevens met de juiste persoon delen.
Het is ook mogelijk dat uw identiteitskaart niet goed in de kaartlezer zit. Steek de eID er opnieuw in. Voor sommige loketten moet u eerst uw eID in de kaartlezer steken voor u naar het online loket gaat. Sluit alles af, steek uw eID in de kaartlezer en start opnieuw op.
ING zal state of the art encryptie- en authenticatiemechanismen gebruiken om de transacties te beveiligen ; deze zullen per land verschillen, dus controleer bij uw lokale bank welke processen worden gebruikt. ING zal nooit beweren dat uw account kan worden gesloten als u uw persoonlijke informatie niet via e-mail bevestigt, verifieert of authenticeert.
Altijd en overal bankieren met de ING-app
U kunt het veilig bedienen vanaf uw mobiele telefoon, zelfs als het 03:00 uur 's nachts is en u 13.000 kilometer verderop bent.
Online bankieren met Mijn ING is tenminste beveiligd met een username + password + extra bevestiging per telefoon voor het inloggen. Bovendien gebruik je Mijn ING thuis op de laptop en de kans dat daar iemand een password afkijkt en daarna misbruikt is nihil.
Je kunt ons bellen van maandag t/m vrijdag van 8.30u tot 17.00u. Voor een telefoongesprek met ING betaal je de kosten van je telefonieaanbieder.
Gouden regel: altijd inloggen via ING.nl
Ga naar ING.nl door zelf het webadres in te typen. Daar log je in op Mijn ING met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gegevens zijn strikt persoonlijk, net zoals je pincode.