De creditcardmaatschappij neemt de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je creditcard. Als deze organisatie vermoedt dat een betaling frauduleus is, zal zij de betaling blokkeren.
Contacteer meteen uw bank of bel het Card Stop nummer geldig voor alle banken op +32 (0)78 170 170, 24/24 en 7/7 bereikbaar. Uw kaart wordt geblokkeerd en beschermd tegen eventueel frauduleus gebruik. Uw bank bezorgt u zo snel mogelijk een nieuwe kaart.
Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.
Wat als de kaart niet werkt of wordt geweigerd? Controleer eerst of de kaart geschikt is voor contactloze betalingen (controleer of u op de kaart het symbool voor contactloze betalingen . ziet). Als u dit symbool ziet, vraag uw klant dan om de contactloze betaling opnieuw te proberen.
Indien uw creditcard geweigerd wordt, kan dit een meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld: · Uw creditcard is verlopen – ga na of uw creditcard nog geldig is. · U heeft het limiet van uw creditcard bereikt of overschreden – dit kunt u nagaan bij uw bank.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
De creditcardmaatschappij neemt de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je creditcard. Als deze organisatie vermoedt dat een betaling frauduleus is, zal zij de betaling blokkeren.
uw debetkaart is niet meer geldig. u bent verhuisd en u hebt ons uw nieuw adres nog niet gecommuniceerd? Hierdoor is uw debetkaart tijdelijk geblokkeerd. u heeft de limiet voor geldopnemingen of betalingen overschreden.
Ga naar een geldautomaat van Geldmaat om je creditcard te deblokkeren. Dit kan ook bij de meeste andere geldautomaten in Nederland en Europa, en bij steeds meer geldautomaten buiten Europa. Kies 'Pincode wijzigen' om je creditcard te deblokkeren. Je mag daarbij gewoon kiezen voor dezelfde pincode.
Meest voorkomende oorzaken van een mislukte creditcardbetaling: Er is niet genoeg krediet beschikbaar of de maximale kredietlimiet is bereikt. De bank van de creditcard heeft een fraudewaarschuwing op je kaart laten zetten. Het kaartnummer, de vervaldatum, het adres of de veiligheidscode is onjuist ingevoerd.
Er zijn verschillende redenen waarom een debitcard kan worden geweigerd, zelfs als u geld op uw rekening hebt staan. Veelvoorkomende redenen zijn reizen en het bereiken van uw dagelijkse aankooplimiet . Houd uw kaarten in de gaten en overweeg budgetteringsapps te gebruiken om te voorkomen dat uw debitcard wordt geweigerd.
Soms worden kaarten geweigerd omdat de betaalkaart nog niet is geactiveerd. Dit kan worden opgelost als de kaarthouder het opgegeven activeringsproces voltooit. Een betaalkaart die is verlopen, wordt geweigerd en kaarthouders moeten een andere betaaloptie gebruiken.
Het kan het CVV-nummer zijn, de vervaldatum of de pincode die verkeerd is ingevoerd . Om fraude te voorkomen, blokkeren banken meestal een kaart als er meer dan één keer verkeerde gegevens zijn ingevoerd. De manier om dit te voorkomen, is voorzichtig te zijn bij het invoeren van de gegevens.
1. Bel de klantenservice : Om een verzoek tot deblokkering in te dienen, belt u de hulplijn van de bank. Deze vindt u op de achterkant van de kaart. 2. Online bankieren: Ga naar de website of app van uw bank en zoek naar manieren om uw kaart te deblokkeren.
Kan ik hem deblokkeren en opnieuw gebruiken? Card Stop kan je betaalkaart in geen geval deblokkeren. Enkel de bank die je kaart uitgeeft kan dat soort beslissing nemen.
- De creditcardgegevens zijn onjuist ingevuld. Controleer of je de juiste vervaldatum, validatiecode en het volledige creditcardnummer hebt gebruikt. Als je hier niet zeker van bent, bel dan je kaartuitgever. - Je limiet is overschreden.
Hoe weet ik of mijn kaart geblokkeerd is? U kunt de status van uw kaart achterhalen door te bellen naar het creditcardklantenservicenummer van de bank en/of door in te loggen op uw netbankrekening .
Banken zijn verantwoordelijk voor het waarborgen van de veiligheid van dergelijke transacties. Zodra uw kaart is geblokkeerd, initiëren banken doorgaans het uitgeven van een vervangende kaart . Zorg ervoor dat u nauwkeurige en actuele contactgegevens verstrekt om de nieuwe kaart zonder vertraging te ontvangen.
Systeemfouten, bestandsverwarringen, datalekken of zelfs identiteitsdiefstal kunnen de reden zijn dat uw krediet wordt bevroren zonder dat u het initieert. Systeemfouten, bestandsverwarringen, datalekken of zelfs identiteitsdiefstal kunnen de reden zijn dat uw krediet wordt bevroren zonder dat u het initieert. De app van Aura beschermt u tegen oplichting, fraude en identiteitsdiefstal.
Veelvoorkomende redenen voor blokkering van creditcards
Kredietlimiet overschreden : Uitgaven boven uw goedgekeurde kredietlimiet kunnen een blokkering veroorzaken. Gemiste betalingen: Als u de betalingsdeadline niet haalt, kan uw kaart worden geblokkeerd. Systeemfouten: Af en toe kunnen technische storingen tijdelijke kaartblokkeringen veroorzaken.
Het kan gebeuren om verschillende redenen, zoals het meerdere keren invoeren van de verkeerde pincode, het verlopen, diefstal of verlies van de kaart . Het goede nieuws is echter dat het deblokkeren van uw ATM-kaart eenvoudig is.
Creditcard niet geaccepteerd
Sta je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat het logo van Mastercard of Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen. Met je betaalpas of contant geld betalen, zijn dan de manieren om af te rekenen.
Rekeningen kunnen uit voorzorg (automatisch) geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld twijfels rijzen over je identiteit of als er verdachte transacties opgemerkt worden. Je rekening kan ook geblokkeerd worden als de geldigheidstermijn van het document dat je gebruikte als bewijs van identiteit of verblijf verstrijkt.