Waarom krijg ik geld terug van NS?

Geld terug bij vertraging
Wij vinden het vervelend als je tijdens jouw binnenlandse reis met NS vertraging hebt. Daarom kan je geld terug bij vertraging aanvragen bij een vertraging van 30 minuten of langer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoe krijg ik mijn geld terug van de NS?

Een aanvraag indienen via Mijn NS is ook mogelijk. Log dan in op Mijn NS en klik vervolgens op het tabblad 'Los kaartje'. Ook als de hogesnelheidslijn deel uitmaakte van jouw reis (Intercity direct of de intercity Den Haag-Eindhoven via Breda), kun je online een aanvraag indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Kan je de NS aanklagen?

U kunt uw klacht indienen bij de NS Klantenservice. Dit kan via: 030 751 51 55.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoeveel vertraging geld terug trein?

De schadevergoeding is: 25% van je treinkaartje bij een vertraging van 60 tot 120 minuten. 50% van je treinkaartje bij een vertraging van 120 minuten of meer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als je overstap mist door vertraging NS?

Alle spoorwegen moeten ook een compensatieregeling hebben waarbij minimaal 25% wordt terugbetaald vanaf 1 uur vertraging en minimaal 50% vanaf 2 uur vertraging op de eindbestemming, waarbij de reiziger moet kunnen kiezen voor compensatie in geld, als hij geen tegoedbon wil.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rover.nl

NS-Business Card - Hoe krijg ik geld terug bij vertraging?

38 gerelateerde vragen gevonden

Waarom zoveel vertraging NS?

Een defecte trein is in 14,6 procent van alle vertragingen de boosdoener en is daarmee de meest voorkomende oorzaak. Een seinstoring is in 11 procent van de gevallen de oorzaak en een wisselstoring in 10,6 procent van alle vertragingen. De NS weet van de mogelijke problemen in de herfst en heeft enkele oplossingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Is bellen naar NS gratis?

De klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen kunt u 24/7 gratis bellen. Ook op feestdagen en in het weekend is de helpdesk zonder extra kosten te bereiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservicegids.nl

Hoe chat ik met NS?

Chat online met een medewerker van de NS klantenservice. Iedere dag zitten de medewerkers van de NS tussen 07:00 en 23:00 voor je klaar om te chatten. Om een chat sessie te starten klik je op de "Chat met NS" button op de website van de NS.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op meteencontact.nl

Hoe weet je of je bent ingecheckt?

Als u uw kaart bij een kaartautomaat voor de lezer houdt, staat er "U bent ingecheckt bij NS" als u bent ingecheckt. U kunt na het uitchecken pas na 100 seconden weer inchecken bij hetzelfde paaltje, maar bij een ander paaltje kan het wel direct.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.ns.nl

Hoe vaak per jaar uitcheck gemist?

Je mag tussen januari en juni en tussen juli en december voor maximaal drie ritten per vervoerder saldo terugvragen. Let op: voor NS geldt dat je maximaal drie keer per kalenderjaar een aanvraag voor teruggave kan indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uitcheckgemist.nl

Hoe vaak mag je je OV vergeten?

Dit kan tot uiterlijk 1 maand na reisdatum, met een maximum van 3 keer per kalenderjaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoe hoog is de boete voor zwartrijden?

De boete bij zwartrijden in het openbaar vervoer bedraagt € 50, bovenop de kosten van een treinkaartje. Het boetebedrag van € 50 is een besluit van de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu. Deze boete is gelijk voor alle vormen van openbaar vervoer: bus, tram, metro en trein.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Wat gebeurt er als je niet uitcheckt?

Als je vergeet uit te checken en je reist op saldo, dan schrijft het systeem de borgsom van 4 euro af. Dat gebeurt automatisch bij het inchecken. Normaal gesproken krijg je het restant meteen weer terug als je uitcheckt. Vergeet je uit te checken, dan betaal je dus de borgsom voor je reis.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ret.nl

Kan je saldo overzetten?

Het overzetten van uw oude saldo naar de nieuwe OV Chipkaart is in principe heel eenvoudig te regelen en kan via de OV loketten bij een willekeurige vervoerder. Ga naar een OV loket van een willekeurige vervoerder en deze zal u verder helpen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op goedkoop-treinkaartje.nl

Hoe krijg je 40 korting bij NS?

Met Samenreiskorting krijg je 40% korting op je ritprijs in de daluren. Zet Samenreiskorting aan in de NS-app, in Mijn NS of laad het op je OV-chipkaart via de NS-kaartautomaat. Heb je zelf een NS-abonnement? Dan mag je ook maximaal 3 bekenden met je mee laten reizen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoeveel geld moet je op je OV hebben voor de trein?

Minimaal saldo op je OV-chipkaart

Om met NS te reizen moet er minimaal € 20,00 op je OV-chipkaart staan. Heb je een NS-abonnement? Dan gelden andere bedragen: Voor een OV-chipkaart met Dal Vrij, Weekend Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel of Voordeelurenabonnement is dit € 10,00.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Hoe kan je zo goedkoop mogelijk met de trein?

Met deze tips kom je ook al een heel eind:
  • Boek vroeg. Hoe leger de trein, hoe goedkoper de tickets. ...
  • Weet wanneer de tickets beschikbaar zijn. ...
  • Maak gebruik van treinpassen en voordeelkaarten. ...
  • Reis op de minst populaire tijdstippen. ...
  • Reis goedkoop met de trein, kies voor “Low-cost” ...
  • Boek een lange afstandsbus.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op eco-reizen.nl

Kan ik de NS mailen?

De klantenservice van NS is niet bereikbaar per e-mail.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.ns.nl

Waar is mijn NS ticket?

Downloaden en printen: neem het uitgeprinte ticket mee om te reizen, OF. Laden in de NS-app: de app opent automatisch. Je vindt jouw e-ticket onder het kopje 'Mijn tickets'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Wat kost een NS abonnement 65 plus?

Het abonnement kost €5,10 per maand en als u het nu snel aanvraagt kost het de eerste drie maanden €2,50. Dan hoeft uw man geen abonnement te kopen, maar kan hij met 40 procent meereizen. Hij moet wel een eigen chipkaart hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.ns.nl

Heeft Kruidvat nog treinkaartjes?

Regelmatig zijn er treinacties bij Kruidvat. Met een Kruidvat treinkaartje kun je in de regel zowel in het weekend als doordeweeks reizen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op treinreiziger.nl

Waar koop ik goedkope treinkaartjes?

Waar koop ik goedkope treinkaartjes?
  • ActieVanDeDag.
  • Albert Heijn.
  • Bakker Bart.
  • La Place.
  • Jumbo.
  • VakantieVeilingen.
  • Spoordeelwinkel.
  • Etos.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op goedkoop-treinkaartje.nl

Waarom rijden de treinen zo langzaam?

Bij gladde sporen moeten treinen langzamer rijden, zodat ze niet doorglijden bij een overweg of station.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op prorail.nl

Populaire vragen