Om uw e-mailaccount in te stellen op uw tablet of smartphone, hebt u de zogenaamde POP3- of IMAP-gegevens van de provider nodig. Deze zorgen er samen met uw inloggegevens voor dat u kunt e-mailen. Lange tijd werd POP3 het meeste gebruikt. Langzamerhand verschuift dit naar het nieuwere IMAP.
Wat moet je doen als je geen mails meer binnen krijgt?
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Synchronisatieproblemen met mobiele apparaten oplossen
Selecteer uw telefoon in de lijst met verbonden mobiele apparaten en selecteer vervolgens Verwijderen. Selecteer Opslaan. Schakel uw mobiele apparaat volledig uit. Start uw mobiele apparaat na een paar seconden opnieuw op en synchroniseer met uw postvak.
Cannot Get Mail on iPhone/iPad? Here is the Real Fix! 2022
28 gerelateerde vragen gevonden
Waarom krijg ik geen mail binnen op mijn laptop?
Als u problemen ondervindt tijdens het versturen of ontvangen van e-mail, controleer dan of u toegang hebt tot de e-mailserver. Controleren of uw apparaat is verbonden met internet: Als u e-mail wilt versturen of ontvangen, hebt u toegang tot internet nodig. Controleer of uw apparaat is verbonden met internet.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Ga op je computer naar Gmail. Geef het e-mailadres van je Google-account of je telefoonnummer en je wachtwoord op. Klik op Een ander account gebruiken als er al gegevens zijn ingevuld en je moet inloggen op een ander account.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.
Je kunt je gesynchroniseerde gegevens (zoals bladwijzers, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen) bekijken en updaten op al je apparaten. Je logt automatisch in bij Gmail, YouTube, Zoeken en andere Google-services.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Controleer of uw instellingen voor meldingen correct zijn voor de Mail-app: Ga naar 'Instellingen' en tik op 'Berichtgeving'. Tik op 'Mail' en tik vervolgens op een e-mailaccount. Pas uw meldingen, geluiden en badges aan.