Als u problemen ondervindt tijdens het versturen of ontvangen van e-mail, controleer dan of u toegang hebt tot de e-mailserver. Controleren of uw apparaat is verbonden met internet: Als u e-mail wilt versturen of ontvangen, hebt u toegang tot internet nodig. Controleer of uw apparaat is verbonden met internet.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Controleer de instellingen van je telefoon of tablet
op je apparaat. Tik op Gebruikers en accounts. Schakel Gegevens automatisch synchroniseren in.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Als je van internetprovider veranderd of gebruik maakt van een ander WiFi- of 3G-netwerk dan kan het zo zijn dat de instellingen niet meer kloppen. Een mogelijkheid is om het account van de tablet te halen en je opnieuw aan te melden. Mogelijk worden de instellingen dan opnieuw (automatisch) binnengehaald.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.
U kunt deze indexeringsproblemen mogelijk oplossen door de lokale opslag te wissen en al uw e-mail opnieuw te downloaden met de optie Verwijderen en opnieuw synchroniseren hieronder. Als er iets fout is gegaan tijdens een synchronisatie, kan dit ertoe leiden dat berichten niet worden weergegeven in Outlook.
1 Ga naar Instellingen> Accounts en back-up> Accounts beheren (of Accounts). 2 Selecteer het account waarvoor je gegevens wilt opslaan. De accountgegevens worden weergegeven. Als je Android11-versie hebt, druk je op "Account synchroniseren".
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Als u op zoek bent naar de synchronisatie-instellingen, selecteert u Start en vervolgens Instellingen > Accounts > Uw instellingen synchroniseren .
Met behulp van synchronisatie worden alle wijzigingen aan een bestand op de computer of in de cloudservice op elkaar afgestemd, zodat elke kopie van het bestand de meest recente wijzigingen bevat.
Heb je Windows 10, dan zit de Mail app standaard tussen je Start pictogrammen. Je hoeft deze dus niet eerst te installeren. Windows Mail heeft dezelfde minimalistische lay-out als Outlook.com en is eenvoudig te personaliseren. Je kunt meerdere accounts toevoegen en deze samenvoegen tot 1 mailbox.
Of als u natuurlijk Office heeft met Outlook. Wat u ook kunt doen en dan maakt het niet uit of het Windows 10 of 11 is, kiezen voor de gratis Mail-App. Deze app is in de plaats gekomen van Windows (Live) Mail en is standaard in iedere moderne Windows computer aanwezig.
Met de Mail-app van Windows 11 ontvang en verstuur je e-mail met een Outlook-account (van Hotmail, Live.com of MSN). Maar het is ook mogelijk om met de Mail-app te mailen als je een account hebt bij bijvoorbeeld Gmail of andere (web)maildiensten. Zo gebruik je de app handig.