Waarom kon mijn pakket niet worden afgeleverd?

Controleer de status van je pakket Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet je doen als je pakket niet geleverd is?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Waar is mijn pakket gebleven bij PostNL?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet ik doen als een DHL pakket niet wordt afgeleverd?

Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist

In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Dit zijn je rechten als er iets mis is met de bezorging van je pakketje

35 gerelateerde vragen gevonden

Wat gebeurt er als een pakket niet wordt afgeleverd?

Dien een verzoek in voor het zoeken naar vermiste post

Als uw post of pakket na 7 werkdagen vanaf het moment dat u uw online hulpaanvraagformulier hebt ingediend nog niet is aangekomen, dient u een zoekverzoek voor ontbrekende post in met de volgende informatie: Postadres van de afzender. Postadres van de ontvanger. Formaat en type van de container of envelop die u hebt gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

U kunt contact opnemen met de verkoper om een ​​nieuwe levering of restitutie aan te vragen . U kunt dit telefonisch, per e-mail of per brief doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar is mijn DHL-pakket afgeleverd?

Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Is DHL aansprakelijk als ik mijn pakket kwijt ben?

Als je pakket beschadigd raakt, zoek is of wordt gestolen nadat DHL je bestelling heeft afgeleverd, ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Iedere keer dat je voor Afgesproken Plek kiest, wijzen we je op de voorwaarden en adviezen. We vragen je bij iedere bezorgafspraak om hiermee akkoord te gaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Waarom verandert de status van mijn DHL-zending niet?

Soms komt het voor dat de status van een DHL-zending niet verandert. Dit kan verschillende redenen hebben. In de meeste gevallen komt de bestelling alsnog snel. Als de status al 7 dagen niet is gewijzigd, kun je een navraag doen via het serviceportaal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.teufel.de

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wat moet ik doen als mijn PostNL-pakket niet aankomt?

Mijn pakket is na 2 bezorgdagen nog niet bezorgd

Neem dan contact op met de afzender. Afzenders geven ons de opdracht voor de bezorging en kunnen als enige een onderzoek starten. Samen met de afzender doen we onderzoek naar je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe weet je of je pakket kwijt is?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet ik doen als ik mijn product niet heb ontvangen?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat moet ik doen als mijn pakketje niet aankomt?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe weet ik of DHL mijn pakket kwijt is?

Als u geen traceernummer hebt, raden we u aan contact op te nemen met de expediteur. Als u echter andere referentienummers hebt, kunt u de zending mogelijk traceren via het traceersysteem van de business unit die verantwoordelijk is voor de zending (bijvoorbeeld DHL Express of DHL Freight).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhl.com

Wat moet je doen als je DHL pakketje niet is bezorgd?

Is je pakket niet in je brievenbus of bij de buren bezorgd? Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Hoe kan ik Mijn DHL retourzending traceren?

Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace.Daarmee kun je je pakket online volgen. Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Waarom kan ik Mijn DHL-pakket niet traceren?

Waarom werkt mijn traceernummer/ID niet? Zorg dat u het juiste traceernummer in de juiste indeling hebt ingevoerd (elders op deze site vindt u uitleg en voorbeelden van nationale en internationale traceernummers). Als uw traceer-ID niet werkt, neemt u contact op met uw expediteur of webwinkel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhl.com

Hoelang blijft een DHL pakket liggen?

We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat als je online bestelling niet geleverd wordt?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Stuur in alle gevallen een ingebrekestelling naar de verkoper per aangetekende brief en eis een nieuwe levering of terugbetaling van je voorschot of de betaalde prijs. Als de verkoper erkent dat je het product niet hebt ontvangen, is er misschien geen probleem.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op test-aankoop.be

Kan een bestelling geannuleerd worden?

Heb je iets gekocht, maar heb je er achteraf spijt van? Dan kun je in sommige gevallen de aankoop annuleren. Een online bestelling annuleren mag altijd.Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agajuristen.nl

Wat als je bestelling te laat komt?

De autoriteit meldt dat je bij een online bestelling die niet binnen de afgesproken vaste tijd of datum wordt geleverd, de aankoop mag ontbinden. 'Je hebt dan recht op je geld terug. Daarnaast heb je bij online bestellingen ook veertien dagen bedenktijd. Binnen de bedenktijd kunt je je aankoop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Populaire vragen