Controleer de firewallinstellingen op uw computer.Als op uw computer een firewall actief is, kan de voor de scansoftware vereiste netwerkverbinding mogelijk niet goed werken. Schakel de firewall op uw computer uit en probeer opnieuw te scannen via het netwerk.
Als papier gekreukeld is of niet goed in de papierlade is geplaatst, kan de printer vastlopen met als gevolg dat het niet meer print. Open de printer en kijk of er geen papier in vastzit. Verwijder het papier wat vastzit in de printer en controleer ook het papier in de lade.
Klik in Windows 10 op Apparaten > Printers en scanners. Klik in Windows 11 op Bluetooth en apparaten > Printers en scanners. Mogelijk staat uw printer al in de lijst. Klik er dan op om verbinding te maken.
Controleer of de naam van het draadloze netwerk (SSID) goed is ingesteld op de computer die u wilt gebruiken. Informeer voor hulp bij uw netwerkbeheerder. Controleer of de computer waarmee u verbinding wilt maken aanstaat. Zet het apparaat zo nodig alsnog aan en geef de netwerkinstellingen voor de printer opnieuw op.
HP printer print niet
In zo'n geval is het raadzaam om de printer eerst volledig te resetten: Verwijder alle cartridges uit uw apparaat. Zet jouw HP printer uit. Verwijder eventuele datakabels en haal de stekker van jouw printer uit het stopcontact.
Je kan de verbinding testen door te kijken of de printer online is op de computer. Vervolgens kun je kijken via de site van de printer of er een geüpdatet versie is van de driver en deze vervolgens installeren. Mocht hij het dan nog niet doen dan kun je beter contact opnemen met de fabrikant van de printer.
Windows 10-gebruikers melden problemen met printen na veiligheidsupdate. Een nieuwe update voor Windows 10 zorgt ervoor dat meerdere gebruikers niet meer kunnen printen vanaf hun besturingssysteem. Het probleem zit in recente beveiligingsupdates voor versies 1903, 1909 en 2004 van het OS.
'Offline' geeft doorgaans aan dat de computer niet met de printer kan communiceren omdat deze is uitgeschakeld, de netwerkkabel niet is aangesloten of de printer is ingesteld op Printer offline gebruiken.
Selecteer Geavanceerde instellingen of Startpagina printer (EWS) onder Geavanceerd. Selecteer Hulpprogramma's of Webservices. Klik op Printerupdates of Productupdate en klik op Nu controleren. Alle firmware-updates worden automatisch op uw printer gedownload en geïnstalleerd.
Selecteer de knop Startmenu en selecteer vervolgens Instellingen >apparaten >printers & scanners. Selecteer Een printer of scanner toevoegen. Wacht even tot er printers in de buurt zijn gevonden, kies de printer die u wilt gebruiken en selecteer Apparaat toevoegen.
Het kan zijn dat er vuil of uitgedroogde inkt in de printkop zit, waardoor de inkt niet goed door de printkop loopt en daardoor niet of onvoldoende op het papier komt. Dit is te verhelpen door de printkop schoon te maken. Dit kan via de software op de computer (staat veelal onder “reinigen: of “onderhoud”).
Dit is te danken aan het design van de printer; hier zit namelijk de printkop in de printer zelf in plaats van in de cartridge. Zorg ervoor dat alle stickers van het product verwijderd zijn. Mocht een standaard reiniging het probleem niet verhelpen, dan kan er zijn dat de printer of de cartridge defect is.
Een printkop is eigenlijk in te delen in intern en extern. Als een printkop intern is, is deze ingebouwd in de printer. En bij een externe printkop zit deze op de inkt cartridge zelf. Intern (in de printer): Een printkop in de printer zelf zorgt ervoor dat de cartridges goedkoper zijn om te produceren.
Als uw printer compatibel is met Windows 10, kunt u de HP Print and scan Doctor downloaden en uitvoeren om problemen te detecteren en op te lossen. Als het probleem niet is opgelost, installeer dan de nieuwste HP-printersoftware. Download en installeer de nieuwste HP-printersoftware en het nieuwste stuurprogramma.
Ga naar het menu 'Printers en scanners'. Als de printer daar niet bij staat, voeg dan een printer of scanner toe. Windows zoekt nu naar printers en scanners. Klik op de naam van de juiste printer als Windows deze gevonden heeft.
Stap 1: Ga naar de instellingen van de printer. Bij de meeste printers kom je hier, door op het tandwieltje te drukken. Stap 2: Ga naar 'Service'. Stap 3: Selecteer de optie Standaardwaarden herstellen.
Klik op 'Start' en vervolgens op 'Apparaten en printers'. Kies 'Apparaten en printers'. Selecteer 'Printer toevoegen'. Een wizard wordt geopend waarin u op 'Netwerkprinter, draadloze printer of Bluetooth–printer toevoegen' klikt.
U lost dit probleem op door de HP Smart-app te installeren om de printer opnieuw aan te sluiten en de nieuwste scanhulpprogramma's te gebruiken. Bereid u voor op het instellen van het netwerk en de printer. Plaats de printer en de computer of het mobiele apparaat in de buurt van de wifirouter.
Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de gemiddelde printer voor privégebruik na gemiddeld 5 jaar aan vervanging toe is.