Indien mogelijk: zet het access point (of de draadloze router) uit, wacht 30 seconden en zet deze opnieuw aan. Zorg voor de laatste drivers en client software van uw draadloze netwerkkaart. Verwijder de software van uw draadloze netwerkkaart en installeer deze opnieuw.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Open Wi-Fi instellingen beheren, vervolgens helemaal naar beneden in het scherm voor Bekende netwerken beheren. Klik op het betreffende netwerk en selecteer Niet onthouden. Als het goed is kun je nu weer verbinding maken met het netwerk en het wachtwoord opnieuw instellen.
Herstart je modem
Probeer eerst het modem opnieuw te starten. Werkt dat niet, doe dan hetzelfde met je mobiele telefoon. Heb je geen wifi op 1 apparaat (maar op de rest wel)? Kijk dan of je op het apparaat de wifi wel aan hebt staan.
Open 'Instellingen' (het tandwieltje) op je Android-apparaat. Kies 'Wifi en Internet' en tik 'Wi-Fi' aan. Bovenaan staat nu je huidige WiFi-connectie met daaronder een lijst van je eerdere Wifi-verbindingen. Selecteer het netwerk waarvan je het wachtwoord wil achterhalen.
Selecteer in Netwerkcentrum, naast Verbindingen, de naam van uw Wi-Fi-netwerk. Selecteer in Wi-Fi-status de optie Eigenschappen van draadloos netwerk. Selecteer in Eigenschappen van draadloos netwerk het tabblad Beveiliging en selecteer vervolgens het selectievakje Tekens weergeven.
Kunt u nog steeds geen verbinding maken? Stel de netwerkinstellingen opnieuw in. Als u iOS of iPadOS 15 of hoger gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Probeer is het wifi netwerk te verwijderen, wifi uit te zetten en vervolgens de telefoon opnieuw opstarten (In die specefieke volgorde).
Sluit de computer kan niet naar de server omdat het op een andere software-installatie uitgevoerd wordt of de computer opgestart is. Voltooi het installatieproces of start de computer opnieuw op en probeert u opnieuw verbinding te maken.
Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
Selecteer Instellingen > netwerk & internet. De status van uw netwerkverbinding wordt bovenaan weergegeven. Met Windows 10 kunt u snel de status van uw netwerkverbinding controleren. En als u problemen met uw verbinding hebt, kunt u de probleemoplosser voor netwerken uitvoeren om deze te verhelpen.
De router benaderen
Sluit de router met een netwerkkabel aan op de netwerkaansluiting van je computer of laptop. Via een internetbrowser kun je in het configuratie menu van de router komen. De router benader je door het ip adres als internetadres in de browser in te voeren, vaak is dit 192.168.1.1 of 192.168.0.1.
Voer gebruikersnaam en wachtwoord van je modem-router in
Zoek het standaard wachtwoord in de handleiding van je router. Gebruik je de modem-router van je provider, dan zit daar meestal een kaartje bij met het wachtwoord. Controleer ook goed de onderkant van het apparaat voor informatie met inloggegevens.
Wat is de Network Security Key (netwerkbeveiligingssleutel) en wat moet ik als wachtwoord invullen? Er wordt om een netwerkbeveiligingssleutel gevraagd als je een apparaat, zoals een PC, laptop of tablet, wilt verbinden met je netwerk.
Bij de meeste versies van de Experiabox staat de beveiligingssleutel op de onder- of achterkant van het modem. Hier vind je een witte sticker waarop je netwerknaam (SSID) en beveiligingssleutel vermeld worden. Zoek naar iets wat lijkt op 'WPA / WPA2 (Wireless Key), dat is je wachtwoord voor draadloos internet.
Dit is het wachtwoord waarmee je netwerk beveiligd is en wat je gebruikt om apparaten te verbinden met je (modem- )router.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
Doe het volgende: Klik op de knop Start. Kies vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen. Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteert u "Nu opnieuw instellen" > Ja om te bevestigen.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.