Krijgt u een foutmelding bij het inloggen op uw KPN webmail? Dan heeft u naar alle waarschijnlijkheid een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord ingevuld. Bedenk hierbij altijd goed dat uw gebruikersnaam het email adres is en het wachtwoord voor uw KPN webmail anders is dan het wachtwoord voor de Mijn KPN omgeving.
In eerste instantie zijn een aantal uitgaande mailservers uit bedrijf genomen en in tweede instantie staat KPN niet meer toe dat u met een niet KPN e-mailadres e-mail verstuurt. Meer informatie vindt u op de website van KPN. Gebruikt u een KPN e-mailadres, dan dient u de uitgaande KPN mailserver aan te passen.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Met Webmail kun je e-mail op het internet lezen en versturen zonder een e-mailprogramma. Je kunt dus op iedere PC met een internetverbinding je e-mail lezen en versturen, ook in het buitenland.
KPN gebruikt imap als protocol voor je email. Met onderstaande instellingen synchroniseer je makkelijk je KPN emails tussen je computer, laptop, smartphone & tablet.
Omdat het een website betreft, kunt u uw e-mail op iedere computer, met een internetverbinding, lezen en beantwoorden. Omdat webmail op een mailserver werkt, staan de e-mails die u ziet, op de mailserver. Een e-mailprogramma zoals Outlook staat op uw computer geïnstalleerd.
IMAP (beveiligd):
Server: imap.kpnmail.nl. SSL: aanvinken. Poort: SSL/TLS poort 993. Gebruikersnaam: KPN e-mailadres.
Via KPN ID (MijnKPN) kunnen alle gegevens van het abonnement worden ingezien, zoals het abonnementsnummer en de pincode van Interactieve TV.
Controleer of de IMAP server en poort correct zijn. De meeste IMAP poorten zullen 993 of 143 zijn. Controleer of de server voldoet aan de technische vereisten voor verbinding via IMAP en SMTP. Het kan zijn dat uw IT-team alleen bepaalde IP-adressen toestaat om verbinding te maken met uw inbox.
Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Synchronisatieproblemen met mobiele apparaten oplossen
Selecteer uw telefoon in de lijst met verbonden mobiele apparaten en selecteer vervolgens Verwijderen. Selecteer Opslaan. Schakel uw mobiele apparaat volledig uit. Start uw mobiele apparaat na een paar seconden opnieuw op en synchroniseer met uw postvak.
Deze foutmelding klinkt als een van de instellingen in je E-mail programma die niet goed staat. Specifiek bij de instellingen van de uitgaande mailserver.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Als je van internetprovider veranderd of gebruik maakt van een ander WiFi- of 3G-netwerk dan kan het zo zijn dat de instellingen niet meer kloppen. Een mogelijkheid is om het account van de tablet te halen en je opnieuw aan te melden. Mogelijk worden de instellingen dan opnieuw (automatisch) binnengehaald.
Webmail is het lezen en versturen van e-mail zonder een software programma. Je logt overal ter wereld via je internet browser in op een afgesloten e-mail gedeelte (webmail) en je kunt, mits toegestaan door je internet- of e-mailprovider, vanaf daar in je e-mailbox komen. Dus online je mails lezen en versturen.
Overschakelen naar een ander account
Log op uw computer in bij Google. Selecteer uw profielafbeelding of initiaal in de rechterbovenhoek. Selecteer in het menu het account dat u wilt gebruiken.