Als de instellingen voor contactloze betalingen aangeven dat u met uw telefoon kunt betalen, maar u geen kleine betalingen kunt doen als uw scherm is vergrendeld, checkt u de instelling voor beveiligde NFC. Als beveiligde NFC aanstaat, kunt u alleen met uw telefoon betalen als uw scherm is ontgrendeld.
Zet NFC aan om te betalen met Wallet : Uw telefoon ondersteunt NFC niet of NFC staat uit. Als u contactloos wilt betalen, moet u NFC aanzetten. Kaart opgeschort : Er is een probleem met uw kaart. Neem contact op met uw bank om het op te lossen.
Om te controleren of NFC werkt op je smartphone, ga je eerst naar de instellingen en kijk je of NFC is ingeschakeld. Vervolgens kun je proberen een NFC-tag te scannen of een andere NFC-compatibele telefoon aan te raken om te zien of er een reactie is.
De antenne voor contactloze communicatie is defect. De aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen. Randapparatuur, zoals een valsgeld- of handscanner, een sterke magneet of een smartwatch, veroorzaakt storing.
Controleer of je apparaat NFC ondersteunt: Zorg ervoor dat je apparaat NFC ondersteunt en dat deze is ingeschakeld. Gebruik de juiste app: Installeer een app die compatibel is met de NFC tag en probeer opnieuw te lezen. Formateer de NFC tag: Als de NFC tag is beschadigd of beschadigd is, kun je het formatteren.
Zorg ervoor dat het mobiele apparaat ontgrendeld is en niet in de stand-by- of slaapstand staat . Zorg ervoor dat de instellingen van het mobiele apparaat correct zijn. Zorg ervoor dat de NFC-lezer op uw mobiele apparaat is geactiveerd.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Als de functie contactloos betalen niet werkt kan dit te maken hebben met een verstoring in het signaal dat door de betaalterminal wordt gedetecteerd, de contactloze antenne kan defect zijn, de aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
Contactloos betalen Rabobank aanzetten of uitzetten
En ook weer aanzetten. Dat kan via de app of de website. In de Rabobank-app staat de optie bij Service > het tabblad Zelf regelen > Betaalpas > Contactloos betalen. Bij 'Contactloos betalen' staat 'Actief' als de optie aanstaat en 'Inactief' als hij uitstaat.
Ontgrendel je telefoon en zwaai er een contactloze betaalkaart of een NFC-tag overheen om te zien of er iets gebeurt. Probeer een tester-app . Er zijn apps beschikbaar die kunnen testen of je toestel NFC-compatibel is. NFC Check by Tapkey is zo'n app voor Android-apparaten.
De NFC-chip zit op alle iPhones aan de bovenkant van het toestel, naast of onder de camera. De NFC chip zit bij Samsung-telefoons op wisselende locaties, afhankelijk van je toestel.
ID-check toevoegen lukt niet
Ga na of de NFC-lezer op uw telefoon of tablet is ingeschakeld. Zorg dat u de ID-check goed uitvoert. Leg uw apparaat met de achterkant op uw identiteitsbewijs. Mogelijk is de afstand tussen de NFC-lezer en de chip in uw identiteitsbewijs te groot.
Zorg ervoor dat uw Google Wallet-app up-to-date is . Leer hoe u apps op Android kunt updaten. Zorg ervoor dat uw Android-versie 9 of hoger is. Zorg ervoor dat Google Play Services up-to-date zijn.
Probeer opnieuw te tikken en te betalen met fooien
Houd uw telefoon nog een paar seconden dichter bij de betaalautomaat en probeer het dan op een andere manier . Als de betaling niet lukt, zoek dan het NFC-teken op de terminal of vraag een kassier om hulp. Uw NFC-antenne kan zich bovenaan of in het midden van uw apparaat bevinden.
Bij telefoons die werken op Android check je dit eenvoudig via de instellingen. Ga hiervoor naar de instellingen van jouw telefoon en ga naar 'Verbonden apparaten'.Zie je hier de optie NFC staan?Dan heeft jouw telefoon deze functie.
Houd je apparaat goed vast
Om de richting van de NFC-antenne en de juiste locatie van het apparaat te controleren, ga je naar Instellingen > Verbindingen > NFC en contactloze betalingen. Lees de instructies met afbeelding op het scherm.
Laat de klant zijn kaart of NFC-apparaat vasthouden of aan u overhandigen om op uw Android-apparaat te tikken . Terwijl uw klant op zijn kaart of NFC-apparaat tikt, wacht u tot het scherm de transactie als Goedgekeurd weergeeft. Dit gaat gepaard met een hoorbare pieptoon en trilling om te bevestigen dat de betaling is geaccepteerd.
Als de instellingen voor contactloze betalingen aangeven dat u met uw telefoon kunt betalen, maar u geen kleine betalingen kunt doen als uw scherm is vergrendeld, checkt u de instelling voor beveiligde NFC. Als beveiligde NFC aanstaat, kunt u alleen met uw telefoon betalen als uw scherm is ontgrendeld.
Uw bank heeft een eerdere transactie geweigerd en uw kaart/apparaat is geblokkeerd . Uw bank heeft de transactie niet goedgekeurd. De kaart heeft gedurende een bepaalde tijd geen chip- en pintransactie gehad. U hebt een nieuwe of vervangende contactloze kaart en hebt deze nog niet gebruikt voor een chip- en pintransactie.
Scroll naar 'Betaalmiddelen' en tik op de kaart waarvoor je contactloos betalen wilt activeren. Tik onder 'Instellingen' op de schuifknop naast 'Contactloos betalen'. Teken nog even met je face-id, vingerafdruk, of geheime code. Bovenaan het scherm zie je een groene boodschap met de bevestiging.
Je kunt het totaalbedrag voor contactloos betalen zonder pincode instellen tussen de € 50 en € 150. Contactloos betalen staat uit: het kan zijn dat je deze optie zelf hebt uitgeschakeld. Controleer en schakel het weer in. Betaalpas is kapot: als je pas beschadigd is, werkt contactloos betalen mogelijk niet.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
Als je een nieuwe betaalpas hebt met dezelfde pincode. Bij een eerste geldopname of betaling is je pas geactiveerd. Als je bij PostNL hebt getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas.