Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog. Heeft je post geen track & trace-code? Ga dan naar de pagina Post zonder track & trace niet bezorgd.
Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
Dit moet je weten over het ophalen
Neem ter controle een geldig legitimatiebewijs mee (geen kopie).Haal je pakket op binnen 1 week. Daarna gaat het terug naar de afzender. Soms moet je betalen bij het ophalen.
Het kan voorkomen dat PostNL de status toont "bezorgtijd nog onbekend". PostNL geeft aan dat zij het pakket nog niet hebben ontvangen óf nog niet hebben verwerkt.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Verwacht je een pakket uit het buitenland? Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct waar je pakket is.
Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.
De status "Wacht op afhaling" betekent dat uw leverancier uw goederen nog niet aan ons heeft overgedragen . In dit stadium hebben we alleen het verzendnummer, uw bezorggegevens en verschillende details over de geplande verzending van uw bestelling, maar uw goederen zijn nog niet fysiek aan ons toevertrouwd door uw leverancier.
De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. Soms zijn deze pakjes extra verzekerd en is een handtekening van de originele ontvanger vereist.
Wat moet ik doen als de koerier van DHL mijn pakket niet kan meenemen? Dit gebeurt niet vaak, maar het kan voorkomen als uw pakket een verboden item bevat of als u de pakketpapieren niet hebt afgedrukt . Neem contact op met ons klantenserviceteam voor advies. Als we geen andere ophaling voor u kunnen regelen, zullen we een terugbetaling doen.
Avondlevering. Van maandag tot en met zaterdag levert DHL eCommerce ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij DHL.
Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.
U kunt contact opnemen met de verkoper om een nieuwe levering of restitutie aan te vragen . U kunt dit telefonisch, per e-mail of per brief doen.
Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.
Meestal krijgt u dit bericht wanneer USPS heeft geprobeerd uw pakket te bezorgen en dit mislukte. Dit kan om verschillende redenen gebeuren, waaronder dat het adres verkeerd is geschreven, dat er niemand thuis was of dat er geen veilige plek was voor het pakket als er niemand thuis was .
De status “In afwachting van aankomst” betekent dat de goederen niet zijn aangekomen bij het kantoor van bestemming dat verantwoordelijk is voor de levering. Deze status verschijnt meestal wanneer de zending enige vertraging heeft of op het kantoor van herkomst of transitpunt is geparkeerd voor een incident.
Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending. Hoelang je pakket onderweg is, hangt af van de bestemming.
Met behulp van de trackingnummers kunt u de bezorgstatus online controleren op USPS Tracking® . Als er zeven (7) of meer dagen zijn verstreken sinds de verzenddatum en de ontvanger heeft bevestigd dat het item niet is aangekomen, kunt u een zoekverzoek indienen voor uw verloren poststuk en/of ons een e-mail sturen.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.