Indien uw creditcard geweigerd wordt, kan dit een meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld: · Uw creditcard is verlopen – ga na of uw creditcard nog geldig is.· U heeft het limiet van uw creditcard bereikt of overschreden – dit kunt u nagaan bij uw bank.
- De creditcardgegevens zijn onjuist ingevuld. Controleer of je de juiste vervaldatum, validatiecode en het volledige creditcardnummer hebt gebruikt. Als je hier niet zeker van bent, bel dan je kaartuitgever. - Je limiet is overschreden.
Zoekondersteuning en veelgestelde vragen
Een paar kunnen zijn: De website waar u uw kaart gebruikte, ondervindt mogelijk problemen . U hebt mogelijk een slot op uw kaart gezet met Lock & block. Uw kaartnummer, CVC of vervaldatum is mogelijk onjuist ingevoerd.
Meest voorkomende oorzaken van een mislukte creditcardbetaling: Er is niet genoeg krediet beschikbaar of de maximale kredietlimiet is bereikt. De bank van de creditcard heeft een fraudewaarschuwing op je kaart laten zetten. Het kaartnummer, de vervaldatum, het adres of de veiligheidscode is onjuist ingevoerd.
Het is mogelijk dat de klant zijn PINCODE dient in te voeren voor een VEILIGHEIDSCONTROLE of voor een bedrag boven de 25 euro. Als het symbool niet op de kaart staat of als de betaling nog steeds niet lukt, vraag uw klant dan om de kaart in de terminal te steken.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: uw kaart is beschadigd of onleesbaar. uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
Soms worden kaarten geweigerd omdat de betaalkaart nog niet is geactiveerd. Dit kan worden opgelost als de kaarthouder het opgegeven activeringsproces voltooit. Een betaalkaart die is verlopen, wordt geweigerd en kaarthouders moeten een andere betaaloptie gebruiken.
Probeer een andere betaallezer . Controleer of de winkel mobiele betalingen accepteert. Neem contact op met uw bank om erachter te komen of er een probleem is met uw kaart. Probeer een andere betaalmethode.
Het kan zijn dat uw betaalpas wordt geweigerd omdat u rood staat, de dagelijkse bestedingslimiet is bereikt of omdat uw bank fraude vermoedt .
Bel de klantenservice
De eenvoudigste manier om een vraag over de vraag of uw creditcard nog actief is, op te helderen, is door de uitgever te bellen en het te vragen. Bel het nummer op de achterkant van uw kaart om te informeren naar de status van uw account. Als deze inactief is, kan de klantenservice deze waarschijnlijk opnieuw activeren.
De creditcardmaatschappij neemt de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je creditcard. Als deze organisatie vermoedt dat een betaling frauduleus is, zal zij de betaling blokkeren.
Het bestedingslimiet, ook wel 'bestedingsruimte' genoemd, is het maximale bedrag dat je maandelijks kunt uitgeven met de creditcard. Het bestedingslimiet kan per creditcard variëren, van 1.000 euro tot meer dan 20.000 euro.
Soms wordt een transactie geweigerd vanwege onvoldoende saldo. Check in je account of je voldoende saldo hebt om de aankoop af te ronden.
Indien uw creditcard geweigerd wordt, kan dit een meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld: · Uw creditcard is verlopen – ga na of uw creditcard nog geldig is.· U heeft het limiet van uw creditcard bereikt of overschreden – dit kunt u nagaan bij uw bank.
Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.
De meest voorkomende redenen waarom creditcards worden geweigerd
Onvoldoende saldo : Een kaarthouder probeert zijn creditcard te gebruiken, maar heeft zijn kredietlimiet bereikt. Transactiefout: Een kaarthouder typt creditcardgegevens verkeerd, zoals het kaartnummer, de CVV2-code of de pincode.
Als je creditcard niet geaccepteerd wordt, kan dat verschillende redenen hebben: Je hebt per ongeluk het nummer van je creditcard niet juist ingevuld. Controleer of het nummer dat je hebt ingevuld juist is. Je hebt de naam niet exact overgenomen zoals deze op je creditcard staat vermeld.
Iets simpels als een ontbrekend cijfer op uw creditcardnummer, vervaldatum of CVV-beveiligingscode kan een mislukte transactie veroorzaken. Het dubbelchecken van de informatie op uw betalingsformulier en ervoor zorgen dat deze overeenkomt met uw factuurgegevens kan de truc zijn.
Als uw transactie wordt geweigerd, controleer dan het volgende: U hebt voldoende geld op uw Debit-saldo om de transactie te dekken . U hebt uw One-debitcard niet geblokkeerd. Uw One-debitcard is geactiveerd.
Om optimaal te kunnen profiteren van alle voordelen van uw nieuwe MasterCard® Debit Card, moet u uw nieuwe kaart activeren .
Je kan nu het nummer 078 170 170 (in plaats van 070 344 344) gebruiken om je bankkaart (Bancontact/Mister Cash, ...) of kredietkaart (Mastercard, Visa, ...)