Als je bepaalde personen niet kunt bellen, kan het zijn dat ze niet bereikbaar zijn.Wat ook kan is dat je het bewuste telefoonnummer per ongeluk geblokkeerd hebt. Controleer dat in je telefoon. Het staat meestal in het menu 'Contacten'.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
0800 (service-)nummer
Het enige probleem met 0800-nummers is dat ze niet toegankelijk zijn vanuit het buitenland. Ook als een Nederlandse klant met een mobiele telefoon in het buitenland zit, kan hij het servicenummer niet bellen.
Dit is afhankelijk of het geblokkeerd is of niet. Standaard kan iedereen 0800 en 0900 nummers bellen. Let er wel op dat dit kosten met zich mee kan brengen. Voor de juiste kosten, kun je hiervoor terecht bij de voorwaarden van jouw abonnement.
Als de VoLTE-registratie abnormaal is, kunt u geen oproepen ontvangen. Ga in dat geval als volgt te werk: Neem contact op met uw lokale provider om de VoLTE-functie voor uw simkaart te heractiveren en start uw telefoon vervolgens opnieuw.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Het probleem ligt in het feit, dat er een doorschakeling staat op je aansluiting. Wat in het geval van jouw geldt, als een permanente doorschakeling naar je voicemail, ook als je jouw toestel gewoon aan hebt staan.
Hoi @Oproep mislukt en welkom op het forum! Uit mijn hoofd kan dit betekenen dat jij niet voldoende bereik hebt om de oproep te plaatsen, of het nummer waar je heen belt is niet actief/bereikbaar.
Het is afhankelijk van het toestel en de plek waar je bent, of het mogelijk is om te bellen en te internetten tegelijk over 4G. Dit check je via Instellingen - Mobiel netwerk - Opties mobiele data - Gesprekken en data over 4g aanzetten.
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.
Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
1 Oplossing
1) Open de telefoon-app en ga naar Instellingen >> Oproep instellingen >> Meer instellingen/Aanvullende services (afhankelijk van je software-versie) >> Oproepen blokkeren. Staat daar iets aan? Indien ja, dan zet je het blokkeren uit en zou alles het weer moeten doen.
Als u niet meer kan bellen, zet dan eerst uw gsm uit en opnieuw aan. U kan ook uw simkaart in een ander toestel steken om na te gaan of het probleem bij uw kaart of bij het toestel ligt. Blijft het probleem zich voordoen, dan kan u best onze medewerkers bellen op het gratis nummer 0800 95 96 2.
Je hebt echter een Plafond ingesteld gelijk aan je abonnementskosten. Je kunt met deze instelling geen extra kosten maken, dus ik denk dat het gesprek daarom geblokkeerd is. Op internet zag ik dat dit telefoonnummer ook via een normaal vast nummer te bereiken is, namelijk 013 5499991.
Dit vanwege bepaalde regels, en om een verificatie uit te voeren dat jij, als contractant, de nummers wil deblokkeren. Bellen kan via 1200 (mobiel abonnement KPN), je kan ook gebruik maken van de LiveChat functie.
Wanneer u een telefoonnummer of contact blokkeert, kan deze u nog steeds bellen of een voicemail sturen, maar u ontvangt hiervan geen melding. Berichten die worden verzonden of ontvangen, worden niet afgeleverd. Het contact ontvangt ook geen melding dat het gesprek of bericht is geblokkeerd.