Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog. Heeft je post geen track & trace-code? Ga dan naar de pagina Post zonder track & trace niet bezorgd.
Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.
Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer.
Veelgestelde vragen over levertijden
Pakketten kunnen om verschillende redenen vastzitten. Vertragingen bij de douane zijn een veelvoorkomende boosdoener bij internationale zendingen. Andere factoren zijn onvolledige adresgegevens, verkeerd geplaatste verzendlabels of weergerelateerde verstoringen.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Hoe lang kan een pakket "In Transit" blijven? De duur van de "In Transit"-fase varieert en is afhankelijk van factoren zoals verzendmethode, afstand en of de verzending binnenlands of internationaal is. Binnenlandse verzendingen duren meestal 2-5 werkdagen, terwijl internationale verzendingen 7-21 dagen of langer kunnen duren .
Maar wat betekent “stuck in transit” eigenlijk? Simpel gezegd betekent het dat de levering langer duurt dan normaal vanwege een aantal factoren, zoals vertragingen door het weer, gesplitste zendingen of zelfs een verloren pakket .
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
De vertragingen lijken grotendeels te worden veroorzaakt door een nieuw systeem dat de postdienst afgelopen najaar is gaan invoeren. Hiermee worden alle brieven en pakketten in het land via een geconsolideerd netwerk van 60 regionale distributiecentra getransporteerd, vergelijkbaar met het hub-and-spoke-model van de luchtvaartmaatschappijen.
Volume van zendingen
Het aantal pakketten dat door de faciliteit gaat, heeft een aanzienlijke impact op de verwerkingstijden. Tijdens piekseizoenen zoals feestdagen of grote verkoopevenementen kunnen hogere volumes de operaties vertragen, waardoor de tijd die elk pakket in de faciliteit doorbrengt, wordt verlengd .
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Als een koeriersbedrijf de levering zonder rechtvaardiging of voldoende reden tot na de voorgeschreven datum heeft vertraagd, kan dit worden beschouwd als een tekortkoming in de dienstverlening. Een benadeelde klant kan hiervoor een beroep doen op de consumentencommissie en terugbetaling van de betaalde kosten en compensatie voor het geleden verlies eisen .
Transport is een andere reden waarom verzending lang kan duren. Weer, technische problemen met het voertuig of verkeer kunnen allemaal vertragingen veroorzaken bij de overdracht van producten . Bovendien kunnen sommige gebieden moeilijker te bereiken zijn dan andere, waardoor het transportproces langer duurt.
Onderweg betekent dat het pakket in het verzendproces zit en zich overal kan bevinden. Bezorging in gang betekent dat een vrachtwagen onderweg is om uw pakket af te leveren.
Verstoringen in de industrie, waaronder geopolitieke conflicten, congestie in havens en extreme weersomstandigheden , hebben een belangrijke rol gespeeld bij het beïnvloeden van wereldwijde scheepvaartschema's. Ondanks inspanningen om de activiteiten te stabiliseren, is de betrouwbaarheid van de planning in de containerscheepvaartindustrie in 2024 gestaag afgenomen.
Het agentschap geeft vooral losse incidenten de schuld, maar erkent dat sommige veranderingen hebben geleid tot een "onacceptabel serviceniveau". De Amerikaanse posterijen blijven te maken krijgen met tragere postbezorging in het hele land, waarbij de vertragingen toenemen omdat het agentschap bezig is met het transformeren van zijn hele netwerk.
Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen.Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.
Er zijn verschillende redenen waarom uw pakket vast kan zitten: het kan verloren zijn, beschadigd zijn of er kan een probleem zijn met het USPS-trackingsysteem . Vaker echter, kan het drukke postkantoor uw pakket kwijt zijn geraakt of verkeerd hebben gelabeld. Gelukkig kan het meestal worden gevonden als u het probleem meldt.
Het kan voorkomen dat PostNL de status toont "bezorgtijd nog onbekend". PostNL geeft aan dat zij het pakket nog niet hebben ontvangen óf nog niet hebben verwerkt. Je bestelling is overgedragen aan PostNL. Wij sturen namelijk pas een Track & Trace link als PostNL jouw pakket heeft opgehaald.
Je pakket ligt maximaal zeven dagen in de DHL Pakketautomaat. Daarna gaat het pakket retour naar de afzender.
Als u door een verzender bent geïnformeerd dat er een pakket is verzonden en u vermoedt dat het pakket vertraagd of mogelijk zoek is geraakt, neem dan contact op met de verzender van het artikel en vraag hem/haar om:Het trackingnummer door te geven, of;Het pakket te volgen .
Dit betekent niet dat uw pakket verloren is . Het betekent alleen dat het niet zo snel naar de bezorging toegaat als verwacht. De term "in transit" verwijst naar de periode waarin het item tussen faciliteiten reist of zich binnen de bezorginfrastructuur bevindt, maar nog niet op de eindbestemming is aangekomen.
Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.