Wat betekent 'Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL'? De afzender heeft je pakket of post al bij ons aangemeld, maar nog niet bij ons afgeleverd óf we hebben hem zelf nog niet gesorteerd. Vaak zie je in track & trace al wel het verwachte bezorgmoment. Houd er rekening mee dat dit nog kan opschuiven!
Waarschijnlijk heeft het eerste distributiecentrum het pakket nog niet gesorteerd en/of niet gescand. De de levering kan dan helaas iets langer op zich laten wachten. Het kan zijn dat het pakket toch ineens wordt bezorgd, ook als is het online dan soms niet te volgen.
Volume van zendingen
Het aantal pakketten dat door de faciliteit gaat, heeft een aanzienlijke impact op de verwerkingstijden. Tijdens piekseizoenen zoals feestdagen of grote verkoopevenementen kunnen hogere volumes de operaties vertragen, waardoor de tijd die elk pakket in de faciliteit doorbrengt, wordt verlengd .
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Hoe lang kan een pakket "In Transit" blijven? De duur van de "In Transit"-fase varieert en is afhankelijk van factoren zoals verzendmethode, afstand en of de verzending binnenlands of internationaal is. Binnenlandse verzendingen duren meestal 2-5 werkdagen, terwijl internationale verzendingen 7-21 dagen of langer kunnen duren .
Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.
Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij PostNL. PostNL is een postbedrijf.
Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer.
Er zijn verschillende redenen waarom uw pakket vast kan zitten: het kan verloren zijn, beschadigd zijn of er kan een probleem zijn met het USPS-trackingsysteem . Vaker echter, kan het drukke postkantoor uw pakket kwijt zijn geraakt of verkeerd hebben gelabeld. Gelukkig kan het meestal worden gevonden als u het probleem meldt.
Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.
Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.
Onderweg betekent dat het pakket in het verzendproces zit en zich overal kan bevinden. Bezorging in gang betekent dat een vrachtwagen onderweg is om uw pakket af te leveren.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.
Wij bewaren uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna sturen wij het terug naar de afzender. U vindt een track & trace code in uw e-mail en in de PostNL-app.
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Het kan gebeuren dat we nóg meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app of op track & trace zie je of dit voor jou geldt. Ook voor post is dit de drukste tijd van het jaar.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment. Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.
Orderverwerking betekent het beheren en uitvoeren van klantorders . Dit proces kan het verifiëren van klantgegevens, het autoriseren van betalingen, het voorbereiden van goederen voor verzending en het volgen van de bestelling omvatten nadat deze is verzonden.
In verwerking
Dit zijn bestellingen welke op dit moment door iemand in het magazijn worden verwerkt. Dit betekent dus dat er iemand aan de slag is gegaan met deze bestelling.
– De verwerkingstijd voor een pakket met UPS kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de geselecteerde verzendmethode, de bestemming van het pakket en het tijdstip van de dag waarop het pakket is afgegeven. Over het algemeen verwerkt UPS pakketten echter binnen 24-48 uur na ontvangst.