Dit komt meestal doordat je een niet-numeriek karakter gebruikt in het bedrag, bijvoorbeeld het euro-teken van de prijs. Probeer de transactie nog eens, waarbij je erop let dat je in het bedrag uitsluitend getallen gebruikt. Het kaartnummer is ongeldig, en de provider kan daardoor de bijbehorende rekening niet vinden.
Voorkant. Het kaartnummer van je Visa of Mastercard bestaat uit 16 cijfers. Je hebt dit nummer nodig om online te betalen. Het versienummer duidt de versie van je kaart aan.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Wanneer je een nieuwe bankkaart ontvangt – nadat de vorige is vervallen – verandert je rekeningnummer dan ook of blijft deze hetzelfde? Het rekeningnummer blijft uiteraard hetzelfde. Net als, even uiteraard, het klantennummer. Evenwel blijft het kaartnummer hetzelfde.
Dit zijn de meest voorkomende: Er staat misschien een limiet op je kaart. Mogelijk zijn er meerdere transacties geweigerd en is de kaart nu geblokkeerd. Je bank heeft misschien een antifraudesysteem dat je kaart heeft gemarkeerd wegens verdachte activiteiten.
De meest gebruikelijke redenen dat een kaart wordt geweigerd
Dit kan heel eenvoudig zijn, bijvoorbeeld wanneer de verwerker van de betalingen de kaart niet herkent of erkent, het kan zijn dat het saldo te laag is, of er kan een elektronisch probleem zijn tussen de bank of creditcardprovider.
Dit kunnen alvast wel enkele mogelijke oorzaken zijn: Je hebt je Visa nog nooit met de chip en de pincode in de winkel gebruikt. Je Visa is vervallen. Je werkt met een browser (bijvoorbeeld Google Chrome) waarin je je kaartgegevens hebt opgeslagen.
Op de voorzijde van de VisaCard staat het volledige kaartnummer. Dit nummer bestaat uit 16 cijfers en begint altijd met een 4. Als het hologram op de voorzijde van de kaart staat, staan de laatste 4 cijfers door het hologram.
Als je een online betaling doet met je kredietkaart vraagt men vaak om je kaartnummer, vervaldatum en CVV-code (de driecijferige code op de achterkant van je kaart). Hackers kunnen deze gegevens te weten komen door automatisch en systematisch verschillende variaties van deze beveiligingsgegevens te genereren en toe te ...
Ja, dat kan. Het is zeker niet fraudevrij. Via telefonisch bankieren kan je bij veel banken geld overmaken naar een andere rekening. Dus iemand anders kan ook misbruik maken van jouw toegangscode en ibannummer.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?
Worldline, die instaat voor de veiligheid van betalingen met uw kaart, kan beslissen om uw kaart tijdelijk te blokkeren. Dit gebeurt bij een vermoeden van misbruik van uw kaart of in geval van oplichting. Dit is louter preventief om u te beschermen tegen eventueel misbruik.
De kaarthouder dient na ontvangst de kaart nog te activeren. Om uw kaart te activeren hebt u uw geheime code (pincode) nodig. De activatie van de kaart gebeurt op basis van een transactie met een geheime code. Zonder dit zal een betaling zonder pincode of op Internet geweigerd worden.
U vindt het kaartnummer op de achterkant van uw pas. De laatste 4 cijfers van het kaartnummer zijn gelijk aan de 4 cijfers op uw digitale betaalpas in Google Pay.
Om de Maestro-kaart als creditcard te gebruiken heb je het kaartnummer, de vervaldatum en de CVC (of CVV) code nodig. De CVC (Card Verification Code), ook wel verificatiecode genoemd, is een code die meestal op de achterkant van de pas is te vinden.
Een driecijferig beveiligingsnummer dat gewoonlijk wordt weergegeven op de achterkant van uw creditcard of betaalpas. Dit nummer, dat soms een kaartbeveiligingscode of kaartverificatiewaarde wordt genoemd, biedt extra beveiliging tegen fraude.
Bij identiteitsfraude (id-fraude) misbruiken criminelen persoonlijke gegevens die ze bemachtigen via een online advertentie, social engineering of met een phishing e-mail. Hiermee worden bijvoorbeeld bankrekeningen geopend op uw naam, waarnaar crimineel geld kan worden doorgesluisd.
Misbruik van code en IBAN bij online bankieren
Via telefonisch bankieren kan je bij veel banken geld overmaken naar een andere rekening. Dus iemand anders kan ook misbruik maken van jouw toegangscode en ibannummer. Zo kan diegene dus jouw geld overmaken naar zijn/haar eigen rekening.
Als je wachtwoord te makkelijk is of als je computer niet de laatste beveiligingsupdates heeft, kan iemand anders toegang krijgen tot je systeem. Zo kunnen je bankgegevens, identiteit en andere gevoelige informatie worden overgenomen. Vervolgens kan er geld worden gestolen of je kan het doelwit van afpersing worden.
Uw debetkaart heeft geen CVC-code. Een CVC-code moet enkel ingevuld worden bij het toevoegen van een kredietkaart. Uw debetkaart toevoegen via de Garmin app op uw smartphone, doet u zo: Voer uw kaartnummer en vervaldatum in.
Het pasnummer kunt u terugvinden op de pas en bestaat uit 19 cijfers. U gebruikt het pasnummer zonder streepjes of spaties.
Bij een foute code wordt je betaling geweigerd. Je hebt 3 pogingen om de juiste code en het juiste wachtwoord in te voeren. De creditcard wordt voor online betalingen 15 minuten geblokkeerd, daarna kan de klant het opnieuw proberen.
Creditcard niet geaccepteerd
Sta je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat het logo van Mastercard of Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen. Met je betaalpas of contant geld betalen, zijn dan de manieren om af te rekenen.
De creditcards van VISA zijn voorzien van 16 cijfers (soms 13 cijfers). Het eerste cijfer is altijd 4 en staat voor de creditcardmaatschappij, in dit geval dus VISA. De cijfers 2 tot en met 6 geven het nummer aan van de financiële instelling waaraan de kaart is gekoppeld, bijvoorbeeld een bank of netwerk van banken.