Mijn zending is te laat, wat moet ik doen? Controleer eerst de status van uw zending via onze traceertool voor wegtransport. Zo kunt u meteen zien wat de status van uw zending is en waar deze zich bevindt. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice van een DHL Freight-vestiging bij u in de buurt.
Mocht jouw zending niet op de afgesproken tijd zijn afgeleverd, kun je contact opnemen met onze klantenservice voor eventuele restitutie. Deze 'geld-teruggarantie' is alleen van toepassing op DHL EXPRESS 9:00 en 12:00 (Export en Import).
Vertragingen in de levering kunnen worden veroorzaakt door gebeurtenissen buiten de controle van DHL, bijvoorbeeld weersomstandigheden, lokale verstoringen zoals feestdagen, douane of stakingen . In het geval dat uw zending niet binnen 10 dagen na de verwachte levertijd is aangekomen, neem dan contact op met uw verkoper of online winkel.
In de meeste gevallen bezorgen we je pakket binnen de Benelux al de volgende werkdag (met uitzondering van de Waddeneilanden). In Nederland bezorgen we ook op zaterdag. De bezorgtijd naar andere landen verschilt per bestemming.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!
Als u een tijdje niet thuis bent, kunt u DHL Express vragen uw zending maximaal 30 dagen vast te houden .
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij DHL
DHL is een pakketbezorger en logistiek dienstverlener.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Nauwkeurigheid in ontwikkelde regio's: Gebruikers melden een hoge tevredenheid met de nauwkeurigheid van DHL-tracking in regio's met goed ontwikkelde logistieke netwerken . Uitgebreide tracking voor expresdiensten: DHL Express-tracking wordt vaak geprezen voor het leveren van gedetailleerde en tijdige updates, wat cruciaal is voor tijdsgevoelige leveringen.
Deze status geeft niet per se een probleem met de verzending aan, maar geeft eerder aan dat de verzending de beoogde bestemming niet kan bereiken . Maar het kan ook worden veroorzaakt door problemen zoals douane-inspecties, onjuiste of onvolledige bestemmingsadressen, rechten en belastingen, en meer.
Als uw zending te lang duurt om door de douane te worden goedgekeurd, kunt u contact opnemen met uw 3PL-provider of vervoerder om te bevestigen of deze daadwerkelijk in de douane-hold staat . In sommige gevallen kan het een simpele vertraging zijn vanwege een knelpunt bij de douane.
Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Avondlevering. Van maandag tot en met zaterdag levert DHL eCommerce ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur.
Technically, when DHL package tracking status shows "enroute", it means that the package is progressing towards delivery.
Maar wat betekent “stuck in transit” eigenlijk? Simpel gezegd betekent het dat de levering langer duurt dan normaal vanwege een aantal factoren, zoals vertragingen door het weer, gesplitste zendingen of zelfs een verloren pakket .
Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.
Je pakket ligt maximaal zeven dagen in de DHL Pakketautomaat. Daarna gaat het pakket retour naar de afzender.
We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je af te leveren. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je zending alsnog zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Track en trace onduidelijk?
Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending.
Al je zendingen worden de volgende werkdag vóór 12:00 uur 's middags geleverd in Europa.In de rest van de wereld zijn je zendingen overmorgen, of na meerdere dagen voor de middag bezorgd. DHL Express heeft de meest uitgebreide dekking voor aflevering vóór de middag, waar ook ter wereld.
Het betekent simpelweg dat het pakket momenteel niet onderweg is , en u moet zich ervan bewust zijn dat het waarschijnlijk later zal zijn dan verwacht. Het is niet ongewoon dat dit gebeurt, vooral bij internationale verzendingen. U zou nooit het bericht "in de wacht" moeten zien als uw pakket verloren is gegaan.
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Kom dan gezellig zelf langs bij onze shop en krijg je het pakket op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Als bovenstaande niet in de e-mail staat vermeld dan mag iemand anders dan de ontvanger in de meeste gevallen het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie.