In de ontwerpwereld is groen een kleur die staat voor genezing, natuur en bescherming. Vaak is het ook een kleur die wordt gebruikt om rijkdom en geld aan te duiden. De keuze van deze kleuren voor het Starbucks-logo is gebaseerd op de manier waarop het bedrijf door de consument wil worden gezien.
Koffieplanten produceren koffiebessen die met de hand worden geoogst wanneer de vrucht rijp is. Binnenin de bessen zitten de groene bonen die we branden om de koffie te maken waar je zoveel van houdt. Alle smaak- en aromapotentie van de koffie zit in deze groene pit.
Groen is de achtergrondkleur die rijkdom, genezing en natuur symboliseert. Wit wordt gebruikt als het belangrijkste sirenesymbool, dat staat voor eenvoud en netheid. Vorm. Starbucks heeft altijd een cirkelvormig logo gehad, een van de meest voorkomende vormen in grafisch ontwerp.
Het logo van Starbucks bestaat uit een zeemeermin met twee staarten. In de Griekse mythologie trok deze zeemeermin zeilers naar de kust van het eiland Starbuck. Zo is ook de naam Starbucks ontstaan.
Volgens Starbucks is de sirene in hun logo een eerbetoon aan de Noorse houtsnede uit de 16e eeuw en de maritieme geschiedenis van de koffiehandel . Daarmee linken ze hun merk aan de wereldwijde reis van koffiebonen.
Zoals ook hierboven al vermeld is Starbucks opgericht door Jerry Baldwin, Zev Siegel en Gordon Bowker. Tegenwoordig staan Howard Schultz (die inmiddels chairman is) en Jim Donald (president en chief executive officer) aan het hoofd van het bedrijf.
De Melusine op de beker. Veel mensen denken dat het Starbucks-logo een zeemeermin voorstelt — een makkelijke vergissing gezien de gelijkenissen. Maar in feite is het een melusine . In de Griekse mythologie is de melusine ontwikkeld uit de sirenen, net als zeemeerminnen.
Starbucks Corporation is een internationale keten van koffiehuizen uit de Verenigde Staten. Het bedrijf is in 1971 in Seattle opgericht. Het logo van Starbucks is een gestileerde weergave van een sirene.
Instagram mede-oprichter, Kevin Systrom, ontwierp het oorspronkelijke Instagram-logo. Het ontwerp van het Instagram logo is geïnspireerd op de Polaroid-achtige camera uit de jaren '70 en '80. Het Instagram icoon staat voor kindertijd, familie, en een heleboel nostalgie.
Het logo van Adidas is veranderd in de loop der tijd, maar één belangrijk element dat altijd behouden is: de drie strepen. De drie strepen symboliseren gezamenlijk een berg.Een berg vertegenwoordigt de levensuitdagingen van een atleet die hij in de loop van de jaren zal moeten doorstaan.
De meest significante verandering was echter de verschuiving van de kleuren. In 1987 verscheen het beruchte "Starbucks-groen", een resultaat van de fusie van de logo's van Starbucks en koffiebedrijf Il Giornale .
Het verhaal achter het logo:
De zeemeermin in het logo is geïnspireerd door de Griekse mythologie, met name de sirene, een wezen dat zeelieden lokte met zijn betoverende stem en uiterlijk . De oprichters kozen de zeemeermin om de verleidelijke aard van koffie te vertegenwoordigen.
Dit was waar toen de eerste Starbucks locatie in 1971 werd geopend, en het is vandaag nog net zo waar. Destijds was het bedrijf een enkele winkel in de historische Pike Place Market in Seattle. Vanuit deze kleine winkel bood Starbucks enkele van 's werelds beste vers gebrande koffiebonen aan.
Bigbee, Caribou, Philz, Peet's, Dutch Bros, etc.
Koude drankjes
Iced Coffee (met siroop) is met 60 calorieën en 0 gram vet de meest gezonde variant! De Iced Skinny Latte staat op de tweede plek met 70 calorieën en 0 gram vet. De Caramel Frappuchino (de magere variant) bevat 100 calorieën en 0 gram vet. De Coffee Frappuchino bevat alweer 180 calorieën en 2,5 gram vet.
Een van de dingen wat hun zo groot heeft gemaakt is het vermogen om in te spelen op de vraag van de klant. Waar Starbucks in eerste instantie het alleen hield bij het verkopen van koffiebonen en apparatuur, begonnen zij met Howard Schultz ook espresso koffie te verkopen.
Een logo is het beeldmerk van een bedrijf, organisatie of merk. Een logo kan overigens ook enkel uit de bedrijfsnaam bestaan en dus alleen woorden bevatten. Het draagt bij aan de herkenbaarheid en naamsbekendheid van een merk en wordt daarom verwerkt in alle communicatie en reclame.
Voordat Instagram bestond, was er 'Burbn'. Het was de eerste aanzet van Kevin Systrom, een van de twee oprichters, naar de app die hem uiteindelijk miljardair maakte. Burbn werd geen succes, maar het zette wel het proces in gang dat zou leiden tot het ongekende succes dat Instagram heet.
Het Instagram-app-icoon is een van de meest herkenbare symbolen ter wereld. Het staat voor het zelfverzekerd delen van momenten, foto's en standpunten op het web . Het logo is in de loop der tijd geëvolueerd tot een modern, minimalistisch ontwerp dat dagelijks miljarden gebruikers naar het platform trekt.
Wij nemen geen zakelijke beslissingen op basis van politieke kwesties. We besloten om ons partnerschap in Israël in 2003 te ontbinden vanwege de voortdurende operationele uitdagingen die we in die markt ervoeren . Na vele maanden van overleg met onze partner kwamen we tot dit minnelijke besluit.
Moederbedrijf Zara sluit winkels in Israël. Het Spaanse modeconcern Inditex, moederbedrijf van winkelketen Zara, sluit voorlopig al zijn winkels in Israël na de aanval van Hamas-strijders afgelopen weekend.
Klanten mijden sinds de oorlog tussen Israël en Hamas massaal Starbucks en McDonald's.Ze willen hun geld niet uitgeven op een plek die de 'apartheid legitimeert'. Lege restaurants, protesten en oproepen tot boycots: in tal van Arabische landen willen klanten niets meer weten van Amerikaanse multinationals.
" Het is een metafoor voor de aantrekkingskracht van cafeïne, de sirenes die zeelui naar de rotsen lokten ", vertelde hij in 2011 aan The Seattle Times. De uitnodigende uitstraling van het logo en de associatie met zeevaart verbinden de centrale ideeën van het merk Starbucks: geweldige koffie van over de hele wereld toegankelijk maken in een aantrekkelijke ruimte.
Op het logo van Starbucks staat een zeemeermin met twee staarten afgebeeld, geïnspireerd op de Griekse mythe van de Sirenen, die half vrouw en half vogel waren.
Je hebt misschien niet door dat de vrouw in hun groene label met de stevige borsten en de vreemde twin-fishtail deal die gaande is, een sirene is uit de Griekse mythologie. Volgens de Starbucks blog werd ze gekozen als logo omdat Starbucks op zoek was naar een nautisch thema om de geest van Seattle vast te leggen.