De IJtunnel in Amsterdam is in noordelijke richting vanochtend gesloten vanwege een technische storing. Waar de storing precies zit, is niet duidelijk. Inmiddels is de tunnel weer geopend.
De Piet Heintunnel is nog steeds in beide richtingen afgesloten ivm een technische storing. Duur van de storing is onbekend. Het verkeer moet hierdoor omrijden via de IJtunnel (S116) of Gooiseweg/Wibautstraat (S112).
Staat er in een tunnel echter een file, dan nemen vooral bij brand de risico's toe. Bij brand blazen de tunnelventilatoren de rook en hitte in de rijrichting uit de tunnel. Dat werkt alleen als er voorbij de brand geen file staat, omdat anders alle mensen in deze file in de rook komen te staan.
Piet Heintunnel, sluitingsdata 2025. De Piet Heintunnel is elke eerste dinsdag van de maand in beide richtingen gesloten voor onderhoud. De tunnel sluit dinsdag om 22.30 uur tot woensdag 05.00 uur. Een keer per kwartaal is de Piet Heintunnel 1 nacht extra in beide richtingen gesloten.
De renovatie start in het voorjaar 2021 en duurt naar verwachting tot de zomer van 2022. Tijdens de renovatie is de tunnel dicht voor al het autoverkeer, de tram blijft wel door de tunnel rijden.
Soms is het nodig om een tunnelbuis korte tijd af te sluiten. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Denk aan een personenauto of vrachtwagen met een klapband, een voertuig dat zonder brandstof stil komt te staan of een motorrijder die te maken krijgt met een motorstoring.
De Maastunnel, de oudste tunnel van Nederland, is één van de slagaders van Rotterdam.
A10: Ring A10 Noord dicht; 30 augustus - 2 september 2024. Van vrijdag 30 augustus 21.00 tot en met maandag 2 september 2024 05.00 uur is de A10 Noord richting Amsterdam Oost afgesloten tussen knooppunt Coenplein en Durgerdam.
Er zijn op dit moment geen files op de A8.
De Gaasperdammertunnel maakt onderdeel uit van de snelweg A9 in het traject Holendrecht-Diemen en ligt in Amsterdam-Zuidoost. Met een lengte van 3 km, is het de langste landtunnel van Nederland.
Er zijn op dit moment geen files op de A1.
Amsterdam groeit en bloeit, er wonen steeds meer mensen en er reizen steeds meer mensen naar de stad om te werken. Infrastructuur slijt.Daar komt bij dat er, door de erbarmelijke staat van veel kademuren in de stad, soms op stel en sprong straten en bruggen worden afgesloten voor het verkeer.
Er zijn op dit moment geen files op de A50.
Er zijn op dit moment geen files op de A16.
Er zijn op dit moment geen files op de A10.
Coenbrug (A8): langdurige vaarwegbeperking voor schepen hoger dan 6.20 m. Op 4 mei 2021 is er een storing opgetreden aan de Coenbrug (A8) waarbij er ernstige schade is ontstaan aan de bewegende delen van de brug. Daardoor kan de brug sindsdien niet meer geopend worden.
Op de website vanAnaarBeter.nl vindt u informatie over wegwerkzaamheden aan rijkswegen, verkeershinder en voordelige reisalternatieven.
Er zijn op dit moment geen files op de A8.
A10 Zuid: hinder door afsluiting richting Schiphol; 12 - 15 juli 2024. Van vrijdag 12 juli 22.00 tot maandag 15 juli 2024 05.00 uur is de A10 Zuid deels afgesloten voor het verkeer in de richting A4 Schiphol. Dit is vanwege werkzaamheden aan station Amsterdam Zuid door het project Zuidasdok.
Een auto is maandagmiddag na een politieachtervolging over de kop geslagen in de Coentunnel. De tunnel was hierdoor enige tijd in noordelijke richting afgesloten. Inmiddels is de tunnel weer open. Het ongeluk gebeurde rond half vier.
Er zijn vanochtend maar liefst drie ongelukken op de A10 gebeurd. Het ergste ongeluk gebeurde ter hoogte van Overamstel. In totaal waren er tien voertuigen bij betrokken, waaronder een tankwagen die melk vervoerde. De weg richting Amersfoort was lange tijd afgesloten.
Nederland staat niet zo bekend om z'n tunnels. De Westerscheldetunnel is met een kleine 7 kilometer de langste autotunnel van ons land. Daarmee doen we letterlijk onder voor de écht grote kokervormige gangen.
Tunnels graven en ondergrondse constructies, waarschijnlijk voor het eerst uitgevoerd door prehistorische mensen die hun grotwoningen groter wilden maken, hebben een lange en gevarieerde geschiedenis. In de loop van de tijd ontwikkelden alle grote oude beschavingen hun eigen methoden om onder het oppervlak te bouwen. De Babyloniërs gebruikten tunnels uitgebreid voor irrigatie.
De Westerscheldetunnel heeft een diameter van 11,3 meter en is 6,6 kilometer lang. Aan de zuidkant loopt een weggedeelte van 1.200 meter met een stijgingspercentage van 4,5%.