Deze auto's werden binnen no-time een groot succes en de eerste race-auto's wonnen vele prijzen. Alle Ferrari's waren tot de F40 rauw en echt 'hard-core'. Kenners zeggen dat de Ferrari daarna wat softer werd en minder een echte pure race-auto, wat een Ferrari van origine was.
Ferrari F40-motor, banden en specificaties
Met zo'n uniek interieur moest de Ferrari F40-motor zijn prestatie-specificaties waarmaken en zijn kwaliteiten op het circuit tonen. De F40 wordt gezien als de eerste 200-mph productieauto en de 2,9-liter twin-turbo V8 genereerde 471 pk en 426 lb-ft koppel.
Ferrari plande van de F40 maar 400 exemplaren te bouwen. Echter, nadat de auto werd geïntroduceerd kwamen er direct 900 bestellingen binnen in Maranello. De Italianen verhoogde de productie waardoor er uiteindelijk 1315 stuks van de spreekwoordelijke band rolde. De Ferrari blijft dus een exclusief model!
Met een drooggewicht van slechts 1250 kg kon de F40 in 4,1 seconden naar 100 km/u accelereren. Belangrijker nog, Ferrari claimde een topsnelheid van 201 mph (324 km/u), wat een fascinerende prestatie was in 1987. De F40 was inderdaad de eerste productieauto die die belangrijke grens doorbrak . Dit hielp zijn uitstekende reputatie te verzegelen.
Vroeg gebouwde versies, met name die met 70000-serie chassisnummers, zijn doorgaans meer waard vanwege hun zuiverdere aard . De zeldzame racewaardige F40 LM's kosten je het meest, maar ze behoren tot de meest waardevolle toevoegingen aan elke exclusieve garage.
Hoeveel kost een nieuwe Ferrari? De goedkoopste nieuwe Ferrari is de Portofino M, met een Belgische vanafprijs van 211.806 euro. De prijzen lopen op tot meer dan 400.000 euro voor de niet-beperkte reeksen, maar die prijzen zijn nog zonder opties gerekend.
Begrijpelijkerwijs wilden veel meer dan 400 klanten een F40, dus nadat die zelfopgelegde productielimiet was bereikt, bleef Ferrari gewoon eenheden bouwen. Uiteindelijk werden er 1.315 F40's gemaakt, waarvan er 213 de Verenigde Staten bereikten. Een van de 1.315 gebouwde exemplaren van de F40.
Ferrari 288 GTO EVO (Onno)
De Ferrari 288 GTO Evoluzione is voor hem de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Nu moeten we het de auto vergeven, het is voornamelijk een competitie-auto bedoeld om zo snel mogelijk te zijn. Het is dus wel functioneel lelijk.
Hoewel sommige mensen beweren dat Ferrari een aantal F40's in andere kleuren dan rood heeft gebouwd, en je af en toe een gele of witte auto ziet, is het officiële verhaal dat alle F40's de fabriek verlieten in de kleur Rosso Corsa .
De productie van de F40 werd in 1992 stopgezet en in 1995 was het de bedoeling dat de F50 zijn opvolger zou worden in de GT1-racerij. Er werden echter slechts drie F50's geproduceerd en geen enkele heeft ooit daadwerkelijk aan een race deelgenomen.
Op een veilig in New York is maandag een Ferrari 250 GTO uit 1962 verkocht voor 51,7 miljoen dollar (48,3 miljoen euro). Dat maakt de wagen de op een na duurste auto die ooit is geveild.
De auto's hadden weliswaar een matige airconditioning , maar geen geluidssysteem, deurgrepen, dashboardkastje, leren bekleding, tapijten of deurpanelen. De eerste vijftig geproduceerde auto's hadden schuiframen van Lexan, terwijl latere auto's waren uitgerust met draairamen. Alle auto's verlieten de fabriek in de kleur "Rosso Corsa" en met het stuur aan de linkerkant.
De meest bekende Ferrari wagen
De auto staat bekend als de auto met de scherpe luchtsleuven. Hoewel de 1992 Ferrari Testarossa de laatste versie is die van deze sportwagen is geproduceerd, wordt dit model nog altijd gezien als een van de meest populaire oudere modellen van het merk.
Geen stuurbekrachtiging en geen ABS, slechts 1254kg en een V8 twin turbo motor! Is de F40 ook jouw droomauto⁉️⁉️
Een Ferrari F40 kost als occasion ongeveer twee miljoen euro.In perfecte staat kunnen ze zelfs meer dan drie miljoen euro zijn! Hoe lang werd de Ferrari F40 gebouwd? De Ferrari F40 werd gebouwd van 1987 tot 1992.
Er zijn 12 niet-rode fabrieks-f40's. 1 blauwe en de rest was zwart of geel. Er zijn ongeveer 5 zwarte.
De oorspronkelijke kleur van Ferrari is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, geel. Dit heeft alles te maken met de afkomst van Enzo Ferrari. Hij werd in 1898 geboren in Modena, een stad die iets boven Bologna ligt. De kleur die bij deze Noord-Italiaanse stad hoort is geel.
Niet-geregistreerde auto, een van de slechts zeven rechtsgestuurde Ferrari F40-modellen die ooit door de fabriek in Maranello zijn geproduceerd .
De Fiat Multipla is de lelijkste auto aller tijden. Dat blijkt uit een poll van deze site over mislukte automodellen, waaraan bijna 17.000 lezers meededen. Ruim driekwart van alle lezers koos voor de Italiaanse MPV. Het was wel een beetje te verwachten dat de Fiat Multipla deze verkiezing zou winnen.
Pas in 1947 rolde de allereerste Ferrari van de productielijn: de Ferrari 125 S, uitgerust met een V12-motor die de basis zou leggen voor de beroemde motoren die het merk zouden definiëren. Enzo Ferrari's visie was simpel, maar gedurfd: hij wilde de beste, snelste en mooiste auto's ter wereld maken.
Terwijl voertuigen manieren vonden om assistentie toe te voegen, begreep de F40 de rauwe aard van het verwijderen ervan. Zonder ABS hield de F40 zijn gewicht op een minimum.
Er werden 1311 Ferrari F40's geproduceerd, waarvan er slechts 10 naar Australië gingen.