Ga naar 'Instellingen'. Tik op 'Mobiel netwerk' en tik op het mobiele netwerk dat je wilt bekijken. Controleer vervolgens of dit is ingeschakeld. Als het mobiele netwerk is uitgeschakeld, schakel je dit weer in.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Wat betekent 'geen service'? De melding 'geen service' ontstaat op uw smartphone als u geen mobiele verbinding hebt. Het is wat anders dan 'Geen SIM', wat slaat op het geval wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met uw provider. Het komt erop neer dat u geen bereik heeft.
Problemen met netwerkdekking : Slechte signaalsterkte of in een afgelegen gebied zijn kan leiden tot geen service. Problemen met de simkaart: Een defecte of onjuist geplaatste simkaart kan connectiviteitsproblemen veroorzaken. Softwareproblemen: Bugs in het besturingssysteem of apps van de telefoon kunnen leiden tot geen service.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Een van de belangrijkste redenen waarom de telefoon zegt dat er geen service is, zijn problemen met de SIM-kaart . Uw SIM-kaart kan loszitten, beschadigd zijn of niet goed zijn geplaatst. Soms kan de SIM-kaart zelf verouderd of corrupt zijn.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Oorzaken waarom uw iPhone 'Geen service' zegt
U bevindt zich buiten het servicegebied van uw provider . Een verkeerd geconfigureerde instelling. Uw provider heeft een probleem. Uw factuur is te laat en uw provider heeft uw service tijdelijk uitgeschakeld.
Neem contact op met uw netwerkprovider om: te controleren of uw account actief is en in orde is . te controleren of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. te controleren of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele services en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
Als de telefoon of sms-berichten plotseling niet meer werken en de mobiele gegevens niet beschikbaar zijn, kan dit aan de simkaart liggen. Wanneer je van telefoon verandert, kunnen er vaak problemen ontstaan door een verkeerd geplaatste simkaart.
Wat je moet doen is dat waar je ook het notificatiebericht krijgt, scroll naar beneden in je notificatielade, druk dan lang op de "Geen service" notificatie en kies "Negeer bericht zoals dit" . Als je wilt kun je het ook verwijderen, ga dan naar: "Instellingen > Privacy > Filter notificatie".
Als je 'SOS' of 'Alleen SOS' in de statusbalk ziet, is je apparaat niet verbonden met je mobiele netwerk, maar kun je nog wel het alarmnummer bellen via het netwerk van andere aanbieders.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Vier streepjes vol betekent een sterk signaal. Geen enkel streepje betekent geen bereik. Bellen of internetten is niet mogelijk. Verbonden met mobiel netwerk.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je telefoon niet overgaat als je iemand belt. Niet kunnen bellen kan te maken hebben met je mobiele ontvangst of je apparaatinstellingen.Of misschien is je simkaart kapot.Ook kan het zijn dat je provider een storing heeft.
Als u een simkaart hebt die niet door uw smartphone wordt gedetecteerd, kunt u het probleem mogelijk oplossen met een van de volgende methoden: Plaatsingscontrole: zorg ervoor dat de simkaart goed in de lade zit . Een losse kaart kan de verbinding verstoren. Herstart Power: soms lost een eenvoudige herstart storingen op.
Controleer of de telefooninstellingen correct zijn geconfigureerd voor de SIM-kaart en overweeg om de vliegtuigmodus in en uit te schakelen om de netwerkverbinding te resetten . Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan de vliegtuigmodus uit te schakelen en het apparaat opnieuw op te starten om de netwerkinstellingen te vernieuwen.
Defecte SIM-kaart: Als de SIM-kaart beschadigd of defect is, wordt deze mogelijk niet gedetecteerd door het apparaat . Softwarefout: Een softwarefout of bug in het besturingssysteem kan ook de fout 'Geen SIM-kaart gedetecteerd' veroorzaken. Vliegtuigmodus: Als de vliegtuigmodus is ingeschakeld, kan de SIM-kaart worden uitgeschakeld, wat resulteert in een foutmelding.
De agent in de winkel zal u een reactiveringsformulier geven.U moet het formulier volledig invullen en indienen bij de agent in de winkel . U moet ook het adres en een foto-ID-bewijs voor reactivatie van de simkaart verstrekken.
De activatie van je simkaart kan tot een werkdag duren. De simkaart is geactiveerd als je GSM geen signaal meer heeft bij je oude provider. Dat is het moment om je oude simkaart uit je GSM te halen en de yoin-simkaart te plaatsen. De pincode staat op het simkaartpasje.