Je kunt eigenlijk best zelf raden waarom Bol geen fysieke winkels heeft. Het assortiment is namelijk al zo groot geworden, dat je je nauwelijks kunt voorstellen hoe je dit dan in een winkel gaat verkopen. Bij de V&D kreeg je immers bijna hetzelfde aanbod en die bestaat nu ook niet meer.
Bol.com heeft geen plannen om fysieke winkels te openen. Dat zegt Margaret Versteden, directeur marketing en platforminnovatie, in een interview in EtailTrends.
Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Ruim twintig jaar later heeft de winkel 13 miljoen actieve klanten in Nederland en België, een assortiment van 41 miljoen artikelen en 49.000 verkooppartners die hun artikelen verkopen via het platform van bol.com (peildatum cijfers: 31 december 2021).
In 1999 werd Bol.com in Nederland opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann. Dat is nog terug te zien aan de naam: 'Bol' is de afkorting van Bertelsmann On-Line.
Bol.com is een webwinkel in Nederland en België die in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. Het hoofdkantoor staat in Utrecht. Bol.com telde in 2019 meer dan 1.800 werknemers en 33 miljoen artikelen.
Supermarktconcern Ahold koopt online boekenverkoper Bol.com. Private equityfondsen Cyrte en NPM Capital doen afstand van hun belang voor 350 miljoen euro. Mede-oprichter en -eigenaar Daniël Ropers is intussen blij dat hij zijn aandelen kwijt raakt. Ahold maakte de overname maandagochtend bekend.
Boeken, films, muziek en games
Want het is simpelweg niet mogelijk om deze officieel in te kopen. Als je ze niet kan inkopen, kan je ze ook niet verkopen natuurlijk. Alleen de auteurs, schrijven en producenten kunnen hier dus winst uithalen via Bol.
Bol.com is in handen van mediaconcern Bertelsmann.
Bol.com verkooppartners
Inmiddels zijn er 47.000 verkooppartners aangesloten bij Bol.com. In 2020 werd 60% van de jaaromzet behaald door verkooppartners. In 2020 werd 60% van de omzet van Bol.com behaald door verkooppartners. De 42.000 verkooppartners hebben een omzet gerealiseerd van 2,6 miljard euro.
Bol.com begon als een als een online boekenwinkel. Later groeide ze uit tot een webshop met allerlei mediaproducten als: cd's, dvd's en games. Dit was een groot succes aangezien de film en muziek wereld nog niet was overgenomen door Netflix en Spotify. De webshop was er vroeg bij en durfde snel te handelen.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
U kunt op meerdere wijzen contact met Bol.com opnemen. Zo is de klantenservice van Bol.com 24 uur en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het telnr van Bol.com is 030-3104999. Voor bellen naar Bol.com vanuit België belt u naar 027-885999.
Ernie is de mascotte van bol.com, en die heeft nu gezinsuitbreiding gekregen in de vorm van een vrouwtje en – naar ik aanneem – een zoontje.” Is Billie wellicht de zoon van Ernie?
Waardering van supermarkt
Het aandeel van Bol.com in de operationele winst – circa 160 miljoen euro op een totaal van 3,2 miljard euro – en de verkopen – 5,5 miljard euro op 74 miljard euro – is echter zo beperkt dat de webwinkel een beetje ondergesneeuwd dreigt te worden.
In 2012 slaat Ahold toe. Het moederbedrijf van Albert Heijn en Etos telt 350 miljoen euro neer voor de grootste webwinkel van Nederland. In de jaren erna bouwt Ahold (inmiddels Ahold Delhaize) het webwinkelbedrijf gestaag uit. In 2021 boekte Bol.com een omzet van 2,8 miljard euro.
Verkooppartners van bol.com genereerden het afgelopen kwartaal dagelijks 1,88 miljoen euro omzet.
Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Ruim twintig jaar later heeft de winkel 13 miljoen actieve klanten in Nederland en België, een assortiment van 41 miljoen artikelen en 49.000 verkooppartners die hun artikelen verkopen via het platform van bol.com (peildatum cijfers: 31 december 2021).
Bol.com is met een consumentenomzet van 2,17 miljard euro verreweg de grootste webshop van het land, blijkt uit de Twinkle100. Coolblue is net als vorig jaar tweede, Albert Heijn staat wederom derde. Bol.com loopt uit dankzij de externe verkopers op het platform.
Momenteel werkt bol.com in Nederland vanuit vijf locaties en er komt binnenkort een zesde bij (BFC2). Algemeen directeur Margaret Versteden vertelde vorige week tijdens de Ahold Delhaize Investor Day dat de zogeheten 'warehouse footprint' met een factor twee stijgt tot 2026.
Met afstand staat op plaats 1 een product dat verder niet veel met tech te maken heeft: Coca-Cola. Wereldwijd worden er dagelijks bijna 1,8 miljard glazen Cola gedronken.
Naast de coronaberoepen die nu hot zijn, bieden ICT en techniek nog steeds structureel meer vacatures dan andere vakgebieden. Ook in de bouw, onderwijs, analyse & onderzoek en zorg is blijvend veel vraag naar personeel.
Frisdrank 911 miljoen euro. Zoute snacks 630 miljoen euro. Melk 587 miljoen euro. Eieren 393 miljoen euro.