Waarom heb ik geen mobiel netwerk?

Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe zet ik mijn mobiele netwerk aan?

Mobiel internet instellen voor Google Android 9:
  1. Veeg van onder naar boven over het scherm en tik op 'Instellingen'.
  2. Scroll naar beneden en tik op 'Netwerk en internet'.
  3. Tik 'Datagebruik'.
  4. Tik op het schuifje naast 'Mobiele data'.
  5. Je maakt nu direct verbinding met het mobiele netwerk van je provider.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Wat moet je doen als je telefoon geen service heeft?

Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.apple.com

Waarom heeft mijn simkaart geen service?

Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.vodafone.nl

Kan geen verbinding maken met het netwerk?

Als u geen verbinding kunt maken met een Wi-Fi-netwerk waarmee u eerder wel verbinding kon maken, zijn de netwerkinstellingen mogelijk gewijzigd of is het profiel beschadigd. U kunt dit oplossen door de netwerkverbinding te verwijderen (of 'vergeten') en vervolgens opnieuw verbinding te maken met het netwerk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Verbinding maken met mobiel internet (Android)

25 gerelateerde vragen gevonden

Waarom netwerkinstellingen resetten?

Heb je wifi-problemen op je Android-telefoon of tablet, of valt de verbinding met je bluetooth-apparaten steeds weg? Dan kan het geen kwaad om je netwerkinstellingen in Android te resetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op computertotaal.nl

Wat als je geen bereik hebt?

Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten

Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simpel.nl

Hoe weet je of je simkaart niet meer werkt?

Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op t-mobile.nl

Kan niet bellen niet aangemeld bij netwerk?

Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op t-mobile.nl

Hoe krijg ik weer bereik?

7 oplossingen om het bereik van je mobiele telefoon te verbeteren
  1. Ga bij het raam of buiten staan.
  2. Zorg dat er geen ijzer of staal tussen jou en de zendmast aanwezig is.
  3. Ga omhoog, des te hoger je bent, des te beter het mobiele signaal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gsmversterkers.nl

Hoe kan ik mijn simkaart resetten?

Als klant zijnde kan je je simkaart uit je toestel halen en deze na 10 minuten weer erin plaatsen. Zo meld je de simkaart ook af van het netwerk. Je telefoon op vliegtuigmodus haalt je simkaart ook van het netwerk. Of de netwerkinstellingen uit en dan weer aanzetten, helpt ook!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op forum.simyo.nl

Kan geen netwerk vinden Samsung?

Als er je Samsung smartphone geen verbinding met WiFi wilt maken probeer met:
  • WiFi aan/uit schakelen.
  • Bluetooth uitzetten.
  • Vliegtuigstand aan/uit schakelen.
  • Netwerk vergeten.
  • Netwerkinstellingen resetten.
  • Toestel opnieuw starten.
  • Software updaten.
  • Fabrieksgegevens herstellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gsmerz4u.nl

Wat is Mobiel netwerk LTE?

LTE staat letterlijk voor Long Term Evolution en is concreet een nieuwe standaard voor mobiel internet. De commerciële benaming zal "4G" zijn, hetgeen een nieuwe stap vormt in de evolutie van de mobiele netwerken en staat voor "4e generatie".

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op exellent.be

Waar vind ik Mobiel netwerk?

Voor Android: Apps > Instellingen > Gegevensgebruik/Datagebruik. Voor iOS: Instellingen > Mobiel netwerk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kpn.com

Hoe zet je Mobiel netwerk aan op iPhone?

Mobiele data in- of uitschakelen

Om mobiele data in of uit te schakelen, gaat u naar 'Instellingen' en tikt u op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Als u een iPad gebruikt, ziet u mogelijk 'Instellingen' > 'Mobiele data'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.apple.com

Kan niet bellen?

Wanneer je Samsung toestel laat jij niet bellen of gebeld worden probeer om:
  • Toestel uit en aanzetten.
  • Selecteer netwerk handmatig.
  • Simkaart is geblokkeerd.
  • Simkaart is nog niet geactiveerd.
  • Gebruik een ander toestel.
  • Conflict met Apps.
  • Toestel resetten.
  • Apparaat terug naar fabrieksinstellingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gsmerz4u.nl

Hoe meld ik me aan bij mijn netwerk?

Tik op Internet. Selecteer een netwerk in het venster dat verschijnt.
...
  1. Open de app Instellingen op je apparaat.
  2. Tik op Netwerk en internet. Internet.
  3. De signaalsterkte van het netwerk staat op het wifi-icoon. . Hoe voller het icoon, hoe sterker het signaal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe kan ik mijn simkaart activeren?

Stappenplan simkaart activeren:
  1. Stap 1. Login op je online account. ...
  2. Stap 2. Druk het juiste formaat eruit. ...
  3. Stap 3. Schuif de simkaartlade van je telefoon open. ...
  4. Stap 4. Doe de simkaart op de juiste manier, zoals beschreven, in je toestel. ...
  5. Stap 5. Toets als laatst de viercijferige pincode van je simkaart in. ...
  6. Stap 6.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op keuze.nl

Hoe aanmelden bij Netwerk Vodafone?

Ga naar "Netwerkoperators"
  1. Druk op Applicaties.
  2. Druk op Instellingen.
  3. Druk op Draadloos en netwerk.
  4. Druk op Mobiele netwerken.
  5. Druk op Netwerkoperators.
  6. Kies een van de volgende acties: Handmatig een netwerk kiezen, zie 2a. ...
  7. Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt. ...
  8. Druk op Automatisch selecteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op handleidingen.vodafone.nl

Kan je simkaart verlopen?

Wat gebeurt er met de verlopen simkaarten en nummers? Als een prepaid simkaart vervalt staat het 6 maanden geblokkeerd in het systeem / computer van de desbetreffende provider. Na 6 maanden wordt de prepaid kaart gekoppeld aan een nieuw prepaid pakket. Het nummer wordt dus opnieuw gebruikt voor een andere klant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op top06.nl

Kan een simkaart kapot zijn?

In principe zal je simkaart niet snel kapot gaan, maar wij kunnen wel een aantal dingen noemen waardoor je simkaart het niet (meer) doet. In sommige gevallen blijkt de simkaart al defect te zijn zodra je hem in je toestel stopt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op prepaidsimkaarten.nl

Waarom moet je een simkaart vervangen?

Er kunnen allerlei redenen zijn om je simkaart te vervangen. Bijvoorbeeld als je overstapt op een abonnement bij een andere provider. Dit komt omdat elke simkaart is gekoppeld aan een provider. Verander je van provider, dan verander je van simkaart.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tele2.nl

Waarom kan ik niet bellen of gebeld worden?

Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kpn.com

Wat betekent netwerk bezet?

Als je de 'Netwerk bezet'-melding op je mobiel krijgt, dan betekent dat normaal gesproken dat het mobiele netwerk op dat moment 'vol' is. Als een lijn 1x overgaat en dan een ingesprekstoon geeft dan kan er wat anders aan de hand zijn en dan kan het inderdaad helpen om in je modem naar de gegevens te kijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op providerforum.nl

Waarom kan ik wel bellen maar niet gebeld worden?

Dit zou betekenen dat je toestel in de niet-storen stand staat. Dit is ook te herkennen aan een maantje die je ziet in het bedieningspaneel (het scherm wat je naar boven kan halen bij iPhone en naar beneden kan halen bij Android). Hier, of in de instellingen van je toestel kan je dit ook uitzetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op forum.simyo.nl

Populaire vragen