Waarom moet je ze gebruiken op Instagram? Hashtags helpen Instagram gebruikers om inhoud en accounts te volgen. De juiste hashtag of combinatie van hashtags zal jouw merk/bedrijf zichtbaar maken voor een groot doelpubliek.
Het grootste voordeel van hashtags is het vergroten van je bereik. Met je berichten bereik je namelijk degene die jouw kanaal volgen. Door hashtags te gebruiken, kunnen mensen die je nog niet volgen wel je berichten ontdekken. Op bijvoorbeeld Instagram is het mogelijk om hashtags te volgen.
Je zou, als je al actieve volgers hebt, wel een uitnodiging of uitdaging voor je volgers in je profieltekst kunnen plaatsen, door een hashtag te claimen. Op die manier betrek je mensen bij jouw account en zullen er meer reacties of likes komen en gaan volgers echt met jouw content aan de slag.
Ze helpen je je bereik te vergroten, nieuwe volgers en zo nieuwe klanten te krijgen. Wist je dat posts met hashtags maar liefst 12,6% meer engagement hebben dan posts zonder! Om de juiste, kwalitatieve volgers aan te trekken, heb je de juiste hashtags nodig. Willekeurige hashtags, trekken willekeurige volgers.
In principe kun je ieder woord als hashtag toevoegen aan je post, maar kijk ook naar de relevantie binnen de geplaatste post of story. Let op jouw doelgroep, welke worden veel gebruikt/gezocht door jouw doelgroep en wat maakt jou relevant voor de doelgroep.
Denk aan iedere dag, tot om de twee dagen. Zo zien gebruikers dat je actief aanwezig bent en zullen ze je sneller gaan volgen! Deze richtlijnen gelden ook voor Instagram Stories, ook al verdwijnen ze al na 24 uur.
Gebruik ook geen te kleine hashtags waar niemand op zoekt. Een hashtag die slechts 100x gebruikt is zet geen soda aan de dijk. Wissel af met hashtags bij iedere post, want het Instagram algoritme rekent met je af als je steeds dezelfde hashtags gebruikt. Gebruik relevante hashtags bij het bericht dat je post.
Gebruik je kleinere specifieke hashtags, dan is de kans groter dat je bovenaan de resultaten terecht komt. Zorg dus dat elke post een mix heeft van kleinere, specifieke hashtags en van de iets grotere hashtags.
Waarom moet je hashtags toevoegen in Instastories? Het gebruiken van hashtags in je Instastories gaat er voor zorgen dat je nieuwe kijkers en volgers aantrekt. Door hashtags toe te voegen reiken jouw Instastories verder dan je huidige volgers.
Wat betekent hashtag? Het # teken wordt hash, pound of number genoemd, in het Nederlands spreken we vaak van een hekje. Een hash tag is een woord(combinatie) waar dit hekje voor wordt geplaatst. De term die volgt kan meerdere woorden bevatten zonder spaties.
Op hashtagify.me kun je zien hoe populair een hashtag is, of de hashtag trending is en welke populaire hashtags erop lijken. Het doel hiervan is om te kijken of je geen hashtags gebruikt die weinig bereik hebben. Deze kun je namelijk beter weglaten en vervangen door populairdere hashtags.
Als bedrijven hashtags in een reactie plaatsen dan zijn dit meestal 2 hashtags. Als bedrijven hashtags in het bericht zelf plaatsen dan zijn dit of ±7 hashtags of tegen de 30 hashtags. Berichten met ±30 hashtags hebben minder interactie dan berichten met 2 tot 7 hashtags.
Stap 1: hoeveel hashtags per Instagram post
In een Instagram post kan je maximaal 30 hashtags gebruiken en in een Instagram story maximaal 10 hashtags. Het is daarom ook slim om deze allemaal te gebruiken aangezien je zo veel meer mensen bereikt.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Hashtags op Facebook
Echter is de hashtag op Facebook nooit écht doorgebroken en uit onderzoek van BuzzSumo blijkt dat berichten zonder een hashtag het beter doen dan met een hashtag. Onderstaande afbeelding zegt dan ook meer dan genoeg: posts zonder hashtags zijn beter voor de betrokkenheid dan berichten met hashtags.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Elke foto die je via de stappen binnen een periode van 24 uur toevoegt, wordt in jouw verhaal geplaatst. Na 24 uur verdwijnt jouw story/ verhaal weer. Er is ook een eenvoudigere manier om meerdere foto's tegelijk toe te voegen. Ga naar het pictogram van de stapel foto's in de rechterbovenhoek.
Instagram Reels is een video-muziek remix feature op de Instagram-app waarmee je video's van 15 seconden maakt. Net zoals op TikTok, kunnen gebruikers muziek en geluiden uit een catalogus kiezen, uit andere video's gebruiken of hun eigen audio toevoegen.
Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag. Slechtste dagen: zondag en maandag.