Controleer in Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken of er een optie is om VoLTE- of 4G-oproepen in te schakelen en schakel deze in. Hierdoor zou u tegelijkertijd moeten kunnen bellen en internetten. Belles via 4G is ingeschakeld, dus bellen en internetten zou idealiter moeten werken.
De 5G-, LTE-, 4G- en 3G-voorziening van gsm-netwerken ondersteunt gelijktijdige spraak- en gegevenscommunicatie. Voor alle andere mobiele verbindingen kun je geen internetvoorzieningen gebruiken terwijl je een telefoongesprek voert, tenzij de iPhone ook via wifi met het internet is verbonden.
Omdat de VoLTE-service het 4G-netwerk vereist, moet u ervoor zorgen dat het 4G-netwerk dat u gebruikt, goed functioneert. Als het 2G-pictogram nog steeds wordt weergegeven tijdens een gesprek en er geen toegang is tot internet nadat VoLTE is ingeschakeld, geeft dit aan dat het VoLTE-netwerk van de provider abnormaal is .
Tijdens een gesprek schakelt de telefoon over naar de alleen-gespreksbandbreedte van 2g/3g en verbreekt de dataverbinding om gespreksonderbrekingen en dergelijke problemen te verminderen . Als u een simkaart hebt die Voice over Internet (VoLTE) ondersteunt, zou dit niet en zou dit niet moeten gebeuren. Zorg ervoor dat de schakelaar voor VoLTE in dit scenario is ingeschakeld.
De meeste dual-sim telefoons staan alleen een ACTIEVE verbinding toe op één sim . Dus als je één sim gebruikt voor spraakverbinding, kan de andere niet tegelijkertijd data gebruiken (noch bellen). Maar als je op dezelfde sim een gesprek ontvangt/maakt, en je wilt ook data verzenden/ontvangen, dan zal het werken.
Nadat u mobiele gegevens tijdens oproepen kunt inschakelen, als u de hoofdkaart als de internetkaart instelt, wanneer de secundaire kaart een Volte -oproep ontvangt, wordt deze tijdelijk overschakelen naar de secundaire kaart om toegang te krijgen tot internet om ervoor te zorgen dat het netwerk nog steeds soepel is tijdens de oproep en teruggaat naar de hoofdkaart wanneer de oproep ...
Het telefoonsysteem is dual-card, dual-standby en single-pass. Tijdens een gesprek heeft de non-calling card geen toegang tot internet . 3. De telefoon heeft een betalingsachterstand en kan geen toegang tot internet krijgen.
Datagebruik: Wanneer u belt via mobiele data, gebruikt u uw mobiele data-abonnement, wat een aanzienlijke hoeveelheid data kan verbruiken . Bellen via wifi daarentegen gebruikt doorgaans geen van uw mobiele data-abonnement, maar uw internetverbinding.
Als u Mobiele data-omschakeling toestaan inschakelt, schakelt dat nummer automatisch over naar spraak en data terwijl u een spraakoproep doet op uw alleen-spraaknummer . Hiermee kunt u zowel spraak als data gebruiken tijdens het gesprek.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
5G, LTE, 4G en 3G-service op GSM-mobiele netwerken ondersteunen gelijktijdige spraak- en datacommunicatie. Voor alle andere mobiele verbindingen kunt u geen internetdiensten gebruiken terwijl u belt, tenzij uw iPhone ook een wifi-verbinding met internet heeft .
Open de Voice-app.Instellingen.Tik onder 'Gesprekken' op Bellen en gebeld worden.Selecteer Wi-Fi en mobiele data prefereren .
Portofoons zijn een efficiënte en kosteneffectieve manier voor bedrijven om in contact te blijven met hun werknemers. Met deze zendontvangers kunnen gebruikers uit verschillende gebieden rechtstreeks met elkaar praten zonder telefoon- of internetkosten.
Er zijn twee hoofdtypen netwerken die uw telefoonprovider kan gebruiken. De ene is CDMA (Code Division Multiple Access) en de andere is GSM (Global System for Mobiles). Afhankelijk van welke u hebt, kan het van invloed zijn op wanneer u data kunt gebruiken. Providers die CDMA-netwerken gebruiken, ondersteunen geen gelijktijdige spraak- en dataverbindingen .
Om de schakelaar in te schakelen: Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > SIM-beheer.Schakel internettoegang tijdens gesprekken in, Schakel dataverbinding tijdens gesprekken in of Slimme dataschakelaar . Als de schakelaar niet beschikbaar is, ondersteunt uw telefoon geen toegang tot internet met de secundaire SIM-kaart terwijl u deze gebruikt om te bellen.
Alleen geselecteerde providers kunnen gelijktijdige spraak- en dataverbindingen aanbieden , ook wel bekend als bellen en surfen.
Als u Wi-Fi-bellen inschakelt en de mobiele service is niet beschikbaar, kunnen noodoproepen gebruikmaken van Wi-Fi-bellen . De locatie van uw apparaat kan worden gebruikt om de respons te ondersteunen wanneer u een noodoproep plaatst, ongeacht of u Locatieservices inschakelt.
Als de Wi-Fi-connectiviteit slecht is, schakelt Wi-Fi Assist automatisch over naar mobiele data om het signaal te versterken . Omdat u verbonden blijft met internet via mobiel wanneer u een slechte Wi-Fi-verbinding hebt, gebruikt u mogelijk meer mobiele data, wat extra kosten met zich mee kan brengen, afhankelijk van uw data-abonnement.
Over mobiele netwerken
5G, LTE, 4G en 3G-service op GSM-mobiele netwerken ondersteunen gelijktijdige spraak- en datacommunicatie. Voor alle andere mobiele verbindingen kunt u geen internetdiensten gebruiken terwijl u belt, tenzij uw iPhone ook een wifi-verbinding met internet heeft .
Dit is enigszins normaal en niet per se een 'Niets'-probleem. Als uw netwerk het ondersteunt, raad ik u aan VoLTE te activeren. Tijdens een gesprek schakelt de telefoon over naar de alleen-gespreksbandbreedte, wat 2g of 3g is, en dit verbreekt doorgaans ook de dataverbinding om gespreksuitval en dergelijke problemen te verminderen .
1 Controleer uw instellingen
Het eerste wat u moet doen als uw mobiele data verdwijnt, is de instellingen van uw apparaat controleren. Soms hebt u per ongeluk uw mobiele data, vliegtuigmodus of roaming uitgeschakeld . Om dit te verifiëren, gaat u naar de instellingen van uw apparaat en zoekt u naar de netwerk- of mobiele opties.
Controleer in Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken of er een optie is om VoLTE- of 4G-oproepen in te schakelen en schakel deze in. Hierdoor zou u tegelijkertijd moeten kunnen bellen en internetten. Belles via 4G is ingeschakeld, dus bellen en internetten zou idealiter moeten werken.
Wifi-beheerders kunnen je activiteit zien via routerlogs, terwijl websites, apps, internetproviders, zoekmachines en adverteerders allemaal middelen hebben om te volgen wat je online doet.
Bij sommige providers kun je bellen zonder wifi-verbinding. Als je provider geen ondersteuning voor bellen via wifi biedt, kun je als alternatief een VoIP-service gebruiken.