Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Soms is dit de beste route om te nemen: ga naar Instellingen > Algemeen > Zet over of stel [apparaat] opnieuw in > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Ook kan het soms helpen om uw toestel eerst uit te schakelen en opnieuw aan te zetten.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Zorg ervoor dat uw SIM-kaart is ingeschakeld . De sleuf kan standaard zijn uitgeschakeld in bepaalde dual SIM-telefoons, of u hebt deze in het verleden uitgeschakeld.
Controleer de simkaart
Als je telefoon aangeeft dat er geen simkaart in je Android zit, schakel je je apparaat uit, verwijder je voorzichtig je simkaart en controleer je of deze vuil, niet op zijn plaats of beschadigd is . Controleer ook de simkaartlade. Als je hulp nodig hebt, bekijk dan onze gids over hoe je je simkaart veilig verwijdert.
Veelvoorkomende oorzaken van de foutmelding 'Geen SIM-kaart gedetecteerd':
Vliegtuigmodus : Als de vliegtuigmodus is ingeschakeld, kan de simkaart worden uitgeschakeld, wat resulteert in een foutmelding. Probleem met netwerkprovider: Soms ligt het probleem bij de netwerkprovider, zoals een tijdelijke service-uitval of een probleem met de netwerkinstellingen.
De agent in de winkel zal u een reactiveringsformulier geven.U moet het formulier volledig invullen en indienen bij de agent in de winkel . U moet ook het adres en een foto-ID-bewijs voor reactivatie van de simkaart verstrekken.
Als de telefoon of sms-berichten plotseling niet meer werken en de mobiele gegevens niet beschikbaar zijn, kan dit aan de simkaart liggen. Wanneer je van telefoon verandert, kunnen er vaak problemen ontstaan door een verkeerd geplaatste simkaart.
Je ontgrendelt hem door de simcode in te voeren. Deze bestaat uit 4 cijfers en is meestal 0000. Deze voer je in als je de telefoon opstart of als je een nieuwe simkaart in je smartphone stopt. Je kunt de code zelf veranderen naar een code die moeilijker te raden is.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee. Indien de simkaart lang in de simkaart houder van het toestel zit kan het gebeuren dat het lastiger is om de simkaart los te krijgen.
Als u een simkaart hebt die niet door uw smartphone wordt gedetecteerd, kunt u het probleem mogelijk oplossen met een van de volgende methoden: Plaatsingscontrole: zorg ervoor dat de simkaart goed in de lade zit . Een losse kaart kan de verbinding verstoren. Herstart Power: soms lost een eenvoudige herstart storingen op.
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
Oorzaken waarom uw iPhone 'Geen service' zegt
U bevindt zich buiten het servicegebied van uw provider . Een verkeerd geconfigureerde instelling. Uw provider heeft een probleem. Uw factuur is te laat en uw provider heeft uw service tijdelijk uitgeschakeld.
Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Start je apparaat opnieuw op.
Dit klinkt misschien eenvoudig, maar soms is dat het enige wat nodig is om een slechte verbinding te herstellen. Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen.
Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
Selecteer 'Netwerkoperators' of 'Mobiele netwerken'.Als uw apparaat het zoeken naar en selecteren van verschillende netwerkoperators toestaat, is het waarschijnlijk niet SIM-locked . Als er maar één provider op uw telefoon wordt weergegeven, is het waarschijnlijk aan die provider gekoppeld. Om een andere provider te gebruiken, moet u uw telefoon ontgrendelen.
Fysieke reset (SIM-kaart verwijderen en opnieuw plaatsen)
Schakel uw apparaat uit. Gebruik een paperclip of SIM-uitwerptool om de lade te openen. Verwijder nu voorzichtig uw SIM-kaart en controleer of er schade is opgetreden. Plaats ten slotte de SIM-kaart stevig terug in de kaartlade en schakel uw apparaat in.
Een permanent losgekoppelde SIM-kaart van het Globe-netwerk kan niet meer opnieuw worden aangesloten en het bijbehorende mobiele nummer kan opnieuw worden toegewezen en kan daarna niet meer opnieuw worden verkregen. Elk Globe Prepaid-tegoed op de permanent losgekoppelde SIM-kaart, ongeacht hoe verkregen, is niet inwisselbaar of restitueerbaar voor contant geld.
Controleer of uw account actief is en in orde is . Controleer of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. Controleer of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele services en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
Ofwel is er geen SIM, ofwel kan de SIM niet worden gedetecteerd . Hoe dan ook, ga naar je provider en haal een nieuwe SIM; probleem opgelost. Eigenlijk, voordat je naar je provider gaat, haal je je SIM-lade eruit en plaats je de SIM-kaart opnieuw.
A: Om de foutmelding "Ongeldige SIM" of "Geen SIM" te verhelpen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de SIM-kaartsleuf te controleren, de SIM-kaart en de sleuf schoon te maken, de compatibiliteit van de SIM-kaart te controleren, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen, een andere SIM-kaart te proberen of contact op te nemen met uw mobiele provider.