Ik rijd Audi hoofdzakelijk vanwege het design. Het merk heeft veel meer pluspunten, zoals individualiseringsmogelijkheden, afwerking, geavanceerde techniek, maar die punten heeft de concurrentie ook.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Waar Audi ook bekend om staat is het mooie en comfortabele interieur. In ieder Audi-interieur draait het volgens het merk om reiscomfort. Je bent zelf in staat om bij veel modellen jouw auto zo veel mogelijk aan jouw wensen en behoeften aan te laten passen, en dat is natuurlijk ideaal!
BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging. Als we echter alleen naar het interieur kijken, dan wint Audi het van BMW.
Audi's bieden een uitstekende rijervaring, terwijl Mercedes Benz luxe en comfort biedt. Als u dus op zoek bent naar een auto met een plezierige rijervaring, dan is Audi de auto voor u. Maar als u een luxueuze, comfortabele en vlotte auto wilt om in te rijden, is Mercedes Benz de beste optie.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
Audi is een producent van luxe personenwagens en werkt binnen de Volkswagen Groep intensief samen met Lamborghini (vanaf 1998) en Ducati (vanaf juli 2012). In 2017 werden 1,9 miljoen voertuigen onder de Audi merknaam verkocht. Vooral de A4, A3, Q5 en A6 zijn populair bij het publiek.
Plus én min: betrouwbaarheid
Voor veel mensen staat een Duitse auto garant voor betrouwbaarheid. Mensen zien een auto uit ons buurland nog altijd aan voor iets dat niét stuk gaat en honderdduizenden kilometers lang mee kan.
Voorjaar 2022 normalisatie
Door de langdurige tekorten zal de mismatch tussen vraag en aanbod op de automarkten binnen Europa tot volgend jaar voorjaar voortduren. Wij verwachten dat de autoprijzen hierdoor zullen oplopen. In Duitsland van 4 tot 10%, in Spanje van 2.4% tot 5.8%, in Frankrijk van 0.8% tot 5.0%.
De markt voor gebruikte auto's heeft net als die voor nieuwe modellen te maken met krapte. Er is te weinig instroom en ook de import vanuit het buitenland neemt af. Hierdoor lopen de prijzen van gebruikte auto's flink op.
Prijs. Beide auto's zijn duur, dankzij hun uitstekende techniek, design, comfort en prestaties. Mercedes automodellen zijn echter iets duurder dan BMW modellen. Verwacht dus iets meer te betalen als u voor Mercedes kiest in plaats van BMW.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
1. Merkur XR4TI. De Merkur XR4TI werd gedurende een schrale vier jaar verkocht in de Verenigde Staten.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud. Mercedes, Cadillac, Volvo en Audi completeren de top 5.
De betrouwbaarste auto's
Auto's die goed uit de test komen (en die wie hier ook hebben), zijn de Toyota Corolla, BMW 4-serie, Mazda MX-5, Ford Mustang, Lexus NX, Hyundai Santa Fe, Lexus UX, Kia Sorento en Porsche Cayenne.
De grote winnaar is de Toyota Verso-S met rapportcijfer 9,9 (zie kader). Onderaan de ranglijst staan drie 'Europeanen'. Want anders dan het cliché 'Duits = degelijk' zit zelfs Volkswagen bij de slechtst scorende merken. Ook de Franse merken Renault en Peugeot blijven probleemkinderen qua betrouwbaarheid.
Geen Duitse premiummerken in de Top 20
De Mercedes-Benz A-Klasse en Audi Q3 zijn de hoogst genoteerde Duitse premium auto's. In de lijst van merken zien we ook veel non-premium merken met Kia, Mazda, Toyota, Honda en Mitsubishi in de top 10. Gek genoeg staat op nummer 1 dan wel weer een Duits premiummerk: Porsche.
Onderdelen en service zijn erg duur, dus plezier heeft een prijs. Met de meeste BMW's wordt gereden tot ze 120.000 tot 200.000 mijl hebben afgelegd. Dat vergt uiteraard een flinke onderhoudsbeurt en goed onderhoud.
U kunt beter geen Mercedes kopen vanwege de hoge onderhoudskosten, de hoge afschrijvingswaarde, de onbetrouwbaarheid, de kosten die buiten de garantie vallen en de gespecialiseerde reparatie en onderhoud. Al deze factoren maken het kopen van een Mercedes-Benz tot een stressvolle aangelegenheid.