Probeer eerst deze oplossingenControleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
In de app Instellingen op je Windows-apparaat, selecteer Netwerk & internet > Wi-Fi en selecteer vervolgens Bekende netwerken beheren. Selecteer uw Wi-Fi netwerk en klik op Vergeten. Maak opnieuw verbinding met het netwerk door het te selecteren en het wachtwoord in te voeren.
Start je apparaat opnieuw op.
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Probeer je netwerk te resetten
Ga naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Reset" > "Reset netwerkinstellingen" > "Reset instellingen ".
Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > more_vert > Opnieuw instellen . Als u deze reset uitvoert, worden uw verbindingsproblemen mogelijk opgelost.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Als uw Android geen verbinding kan maken met wifi, controleer dan of de Vliegtuigmodus uit staat. Deze kan namelijk internetverbindingen verstoren. Zo kunt u controleren of de Vliegtuigmodus is ingeschakeld en deze uitschakelen: Veeg naar beneden vanaf de bovenkant van uw telefoon om de meldingenbalk uit te vouwen.
Haal de stekkers van de router en modem 15 seconden uit het stopcontact. Steek de stekkers er weer in. Controleer of alle snoeren en kabels aan beide uiteinden goed vastzitten. Wacht een paar minuten totdat de lampjes op de modem en router goed werken (raadpleeg de handleiding van het apparaat of de ondersteuningssite van de fabrikant).
Start uw router en apparaat opnieuw op
Problemen met de router zijn vaak de voornaamste oorzaak van problemen met de internetverbinding. Soms kunt u het probleem snel verhelpen door simpelweg de router opnieuw op te starten: Druk op de aan/uit-knop op de router om hem uit te zetten.
U kunt drie dingen proberen als de wifi-verbinding wegvalt. Het meest voor de hand liggende is de computer een keer herstarten. Ook is het verstandig om te controleren of de router (het kastje dat u van uw provider hebt gekregen, vaak gelijk aan de modem) werkt.
Wanneer je het bericht 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' tegenkomt, zijn er verschillende stappen die je kunt nemen om het probleem mogelijk op te lossen. Start eerst je mobiele telefoon opnieuw op. Een eenvoudige herstart kan de netwerkverbinding vaak herstellen. Ten tweede, schakel de vliegtuigmodus in en uit.
Draadloze telefoons, magnetrons, babyfoons, draadloze speakers, monitoren en videozenders die werken met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz kunnen storing veroorzaken in een Wi-Fi-netwerk. Als het probleem blijft optreden, kunt u proberen de frequentieband van de router in te stellen op 5 GHz of 2,4 GHz.
Als je de netwerkinstellingen opnieuw instelt, worden eerder gebruikte netwerken en je VPN-instellingen die niet met een configuratieprofiel of een MDM (Mobile Device Management) zijn geïnstalleerd, verwijderd. Wifi wordt uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld, zodat alle netwerkverbindingen zijn verbroken.
Het is niet nodig om de netwerkinstellingen regelmatig te resetten . Het zou alleen gebruikt moeten worden als een probleemoplossingsstap wanneer u te maken hebt met hardnekkige netwerkproblemen die niet opgelost kunnen worden door eenvoudigere oplossingen.
Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.