Controleer eerst of de kabels nog goed zijn aangesloten. Heb je een HD-recorder met twee kabels, verwissel dan de coaxkabels en test ofje beeld krijgt als je naar een zender zapt. Controleer ook of de connectoren op de kabels goed zijn aangedraaid. Deze moeten aan beide kanten goed zijn aangedraaid.
Voorbeelden zijn storing door het signaal van zendmasten voor digitale ethertelevisie (Digitenne), digitale etherradio (DAB+) of het 4G signaal tussen zendmast en smartphone. Storing kan optreden wanneer u niet goed afgeschermde aansluitmaterialen zoals kabels, stekkers, splitters of wandcontactdozen gebruikt.
Je ziet de melding 'Zender niet toegankelijk' op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan. Het bijwerken van je smartcard is gelukkig binnen 5 minuten geregeld.
Controleer de HDMI- of scartkabel
Probeer daarom eerst het volgende: Controleer of de uiteinden van de kabel aan beide kanten goed zijn aangesloten. Druk de kabel aan beide uiteinden goed aan. Probeer een andere HDMI- of scartaansluiting op de televisie.
Wanneer je ook geen zenders van de publieke omroep ontvangt, ligt het probleem waarschijnlijk bij het tv signaal dat binnenkomt of bij de coax kabel. Controleer of de coax kabel aan beide uiteinden goed is aangesloten en of de kabel nergens beschadigingen toont.
De melding “No signal” kan worden veroorzaakt doordat de tv op een verkeerd invoerkanaal staat ingesteld. Je kunt het invoerkanaal van de tv wijzigen door op de afstandsbediening van de tv-ontvanger te drukken op de toets onder de 7 (een vierkantje met een pijltje er in).
Het tv-signaal kan ook verstoord raken door een stoorzender in huis. Dit zijn vaak apparaten die zelf ook een signaal uitzenden en daarmee het tv-signaal in de weg zitten. Veel voorkomende stoorbronnen zijn: draadloze telefoon, weerstation, babyfoon, draadloze lichtschakelaar, chromecast en zendapparatuur.
Ziggo heeft de doorgifte van deze sd kanalen gestopt, maar laat daar op de eigen pagina's niets over los. Waardoor we voor info naar andere partijen moeten. Dit is een overzicht van enkele veel gebruikte decoders die vanaf vandaag niet meer bruikbaar zijn om naar NPO 1, NPO 2 en NPO 3 te kunnen kijken.
Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan: Blokken en strepen op één of meerdere kanalen.
Als binnen de Ziggo Go app gaat naar Instellingen en daarna Mijn Tv-zenders, zie je dan Verberg alles staan of Selecteer alles? Wanneer je Selecteer alles ziet staan, is SBS6 (en misschien nog andere zenders) niet aangevinkt. Je kunt dan naar die zender(s) gaan om aan te vinken of je tikt op dat Selecteer alles.
De nieuwe zenders vervangen de zenders Extreme Sports Channel, CBS Reality en Pebble TV. Deze zenders, onderdeel van de Movies & Series XL en TV Zenders Plus pakketten (en in het geval van Pebble TV ook het Kids-pakket), zendt Ziggo vanaf 30 juni niet meer uit.
Op dit moment zijn er geen werkzaamheden gaande in ons netwerk. Actuele werkzaamheden worden ook door ons op Twitter en Facebook gezet. Volg ons via @Kabelnoord en www.facebook.nl/kabelnoord.
Ziggo werkt voor je. Ons netwerk heeft onderhoud nodig. Onze monteurs maken dan bijvoorbeeld ruimte voor meer HD-kanalen of sneller internet. Soms merk je daar iets van, dit kan dan helaas niet anders.
AOP staat voor abonnee overname punt. Dit is de aansluiting in huis waarop de groene coax kabel van de wijkkast is aangesloten. Dit punt wordt ook wel de hoofdaansluiting genoemd.
Je wil natuurlijk televisie kunnen kijken zonder verstoringen. Soms kun je blokken of strepen te zien krijgen doordat het signaal te zwak is, andere keren ligt dit aan externe apparaten. Extra apparatuur kan het signaal namelijk verstoren.
Een coax kabel geheel losgemaakt en vervolgens bij één connector de kern en de buitenkant van de plug verbonden met de twee pennen van een multimeter. Deze op 200 Ohm ingesteld. En keurig, geen contact: Oneindige weerstand. Kern en buitenkant volledig geïsoleerd van elkaar.
Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten.
Als je de melding "gecodeerd signaal" of "geen rechten" krijgt, betekent dit meestal dat je niet het juiste abonnement hebt om de zender te bekijken.
Beeldscherm van de pc geeft 'no signal' aan
Ophopingen van stof op de chips en onderdelen van het moederbord kunnen ervoor zorgen dat je computer niet of slecht functioneert.
Analoge, Digitale Televisie en Internet Downstream
Voor het doorgeven van deze diensten wordt de frequenties 118-862MHz gebruikt. Voor ieder kanaal die een dienst gebruikt wordt er 8Mhz frequentiebreedte gebruikt.